Gogini omiljeni kino filmovi 2015. NE 2016.!

by

Jedan od Gorilinih fallen soldierza – ne, nije čovjek umro, nego kontribuira još i manje od Tonćija i mene, ako je to uopće moguće – Bojan je jednom bio lijepo objasnio kako se relevantne godišnje ljestvice mogu najranije složiti sredinom sljedeće godine. Ali bio bih ipak previše bezobrazan da tu dosjetku iskoristim za pokušaj legitimacije dosad najdulje odgađanog objavljivanja svojega godišnjeg rezimea. Jednostavno, nisam mogao prije. Odnosno, isprva nisam bio stigao, pa se 2016. bila prometnula u najveće govno od godine koje sam ikad doživio, pa sam zaista bio imao opravdanje za povlačenje čak i iz pisanja i bloganja, a onda sam se jednostavno uljuljkao u najgoru zamislivu kombinaciju samosažaljenja i lijenosti koja je dovela do toga da 2015. na ovaj način recenziram tek početkom 2017. Jebiga. Neće se ponoviti. Sva sreća da me uza sve ostalo nije napustila i želja za redom, pa se ljestvice 2016. godine nikako nisam natjerao početi objavljivati bez čišćenja kompjutorskog ormara u kojem sve tamo negdje od prošlog siječnja stoje, a to je najluđe od svega, potpuno dovršene ljestvice omiljenih mi filmova, koncerata i albuma 2015. godine. Tako da ću kroz naredna 24 sata prvo srediti 2015. godinu, standardnom troglavom čudovištu ljestvica dodajući i popratni tekstić o najboljem iz nje zavoljenom u 2016., a onda kroz nadolazećih desetak dana objaviti i redovite ljestvice za 2016., što ionako nikad ne radim prije konačnoga kalendarskoga kraja godine. Nikakvih intervencija u lani dovršene ljestvice nisam imao – ne da nisam čak i htio, ali kad sam vidio koliko bi mi to dodatnog vremena oduzelo, shvatio sam da je jedino normalno, a i pošteno prema sebi, objaviti ih u dovršenom obliku iz lanjskog siječnja. Pa počnimo!

Pravila za ljestvicu kino filmova su, naravno, ostala ista te kažu da se računaju svi filmovi koji su u pripadajućoj godini barem jednom prikazani u nekoj hrvatskoj kino dvorani, bilo igranjem na redovitom repertoaru, bilo jednom jedinom projekcijom specijaliziranog festivala, a nevažno je jesam li ih osobno gledao u kino dvorani ili na laptopu, kakvih je ipak bilo manje. Od filmova koje sam ranijih godina nekako propustio najviše su mi užitka pružili napokon pogledani ‘Open Grave’ te fenomenalne ‘Prisoners’, a ‘Dexateens: Live At The Nick’, snimku tada oproštajnoga giga južnjačkih polulegendi, još uvijek zavrtim jednom mjesečno. Posao još uvijek nisam promijenio, zbog čega u slobodno vrijeme gledam jako malo serija, a uz pouzdane favorite ‘Game Of Thrones 5’, ‘Louie 5’ i ‘Mad Men 7’, sam kraj 2015. godine su mi uljepšale obje sezone sjajnog ‘Farga’. A ovo je bilo mojih dvadeset najdražih kino filmova te godine:

  1. RATNA SJEKIRA (Bone Tomahawk)
  2. TO DOLAZI (It Follows)
  3. GODINA NASILJA (A Most Violent Year)
  4. POBJEŠNJELI MAX: DIVLJA CESTA (Mad Max: Fury Road)
  5. NOĆNA POTJERA (Run All Night)
  6. SICARIO
  7. BIRDMAN OR (THE UNEXPECTED VIRTUE OF IGNORANCE)
  8. FOXCATCHER: PRIČA KOJA JE ŠOKIRALA SVIJET (Foxcatcher)
  9. KINGSMAN: TAJNA SLUŽBA (Kinsgman: Secret Service)
  10. IGRE GLADI: ŠOJKA RUGALICA 2. DIO (The Hunger Games: Mockingjay Part 2)
  11. MOST ŠPIJUNA (Bridge Of Spies)
  12. TED 2
  13. SCARCE – DANI POPUT OVIH (Scarce: Days Like These)
  14. 70 GODINA KK SPLIT – ODISEJA U ŽUTOM
  15. NEMOGUĆA MISIJA: ODMETNUTI (Mission: Impossible – Rogue Nation)
  16. NOĆNE KRONIKE (Nightcrawler)
  17. LABIRINT: KROZ SPALJENU ZEMLJU (Maze Runner: The Scorch Trials)
  18. CRNA MISA (Black Mass)
  19. NERAZUMAN ČOVJEK (Irrational Man)
  20. SUDAC (The Judge)
Oglasi

Odgovori

