Top 17 pop singlova 2015.

by

17-coldplay

17. Coldplay – Adventure of a Lifetime
Dobar dan i dobro mi došli u moju regularnu gnjavažu rekapitulaciju glazbene godine! Ovaj put izlistavam po 17 najdražih pop singlova i albuma 2015., zašto 17, pa eto pasalo mi je a i broj nije bez svoje simbolike, rođen sam sedamnaestog, sedam je broj Boga, jedan je Bog, jedan + Bog = 17, prikladno za ove vjerske blagdane! A na počasnom sedamnaestom mjestu Coldplay koji su nenadano brzo izbacili novi album, navodno zato što je Chris Martin toliko uživao u švalerisanju nakon razvoda da su potekli, ehmmm, kreativni sokovi, sori ako sam vam sad u mozak urezao vizije Chrisa Martina koji ide i jebe okolo! “Adventure of a Lifetime” ne samo da je jedan od najboljih singlova Coldplaya dosad, nego je i uzorit primjer kako se uklopiti u promijenjeni pop-krajolik (ovaj put u bojama tropical housea) a pritom ostati svoj, nemjerljivo uzoritiji od “A Sky Full of Stars”, i još Ruralna gorila-friendly spot kao točka na ‘i’!

16. Demi Lovato – Cool for the Summer
…A kad kažem ‘pop’, mislim naravno na pop u najužem smislu – pop kao popularno, najpopularnije pjesme (za potrebe ove liste – najpopularnije u nas te u ovom dijelu kontinentalne Europe ili tako tu negdje), uz pokoji blagi otklon od te najstrože definicije pa na listi tako imam i, redom: jedan minorni hit, jedan generator memova od inače turbopopularne pjevačice koji je više bio kultni klupski hit negoli IRL svenarodski hit, jedan flop inače popularne pjevačice, i… Demi Lovato koja kao jest nešto okrznula euro top-liste s ovim iako i dalje nemam baš neki dojam da je postojana kao pop-pojava izvan Sjedinjenih američkih, u svakom slučaj majstorska stvar s prizvucima Justice za ekstra faktor svježine, Plastic Plates remiks također podržavam.

15-felix_jaehn

15. Felix Jaehn feat. Jasmine Thompson – Ain’t Nobody (Loves Me Better)
Je li ovo zadnje pojavljivanje Felixa Jaehna na listi ili još slijedi znate-već-što? NASTAVITE ČITATI PA VIDITE! Usporedbe s originalom Chake Khan su neizbježne, poglavito na vokalnoj razini: Chaka sa svojim powerhouse glasom ponosno obznanjuje svoj ljubavni status da svi čuju i znaju dok Jasmine zvuči sramežljivo i nesigurno, kao da je dio nečega što joj se čini predobrim da bi bilo istinito i da ju je strah da bi se ljubav mogla raspršiti ako je prizna naglas, Chaka na kraj naslova pjesme stavlja uskličnik a Jasmine upitnik.

14. The Weeknd – Can’t Feel My Face
‘’These kids, you know, they don’t have a Michael Jackson, they don’t have a Prince. They don’t have a Whitney. Who else is there? Who else can really do it at this point?’’ reče mladi šjor Vikend u jednom intervjuu, lijepo je kada čovjek vjeruje da može biti što god poželi ali… treba ipak i imati neko pokriće za megalomanske ambicije? Ne moš se jednostavno probuditi jednog dana i reći “ja sam Michael Jackson, JA ĆU BITI MICHAEL JACKSON!”, ne ide to tako, kao što uostalom i pokazuje većina njegovog crossover-albuma na kojem uglavnom nastavlja utabanim stazama tugaljivo-komatoznog (a navodno i dosta mizoginog ali nije da mi ga se dalo puno slušati a kamoli tekstove pa ne mogu potvrditi) “atmosferičnog” r&b-ja s tek pokojim nepobitnim zgoditkom, prije svega ovim.

13-major_lazer

13. Major Lazer & DJ Snake feat. MØ – Lean On
Evo svim dobrim velikodušnim samarićanima ako žele udijeliti koji klik ubogom bojniku Laseru, fali mu još dvadesetak milijuna do milijarde! Praćenje penetracije elektroničke mjuze u američki pop mi je jedna od omiljenih trainspotterskih zabava već desetljećima pa mi je srcu milo što je doguralo dotle da i nešto s instrumentalnim hookom umjesto refrena može sad i onamo postati megahit.

12. Jason Derulo – Want to Want Me
Ha, tko bi svojedobno očekivao da će se Jason Derulo s vremenom prometnuti u jednu od najzanimljivijih pojava na pop-krajoliku? Njegova diskografija je postala poput bombonjere, nikad ne znaš što ćeš dobiti kada otvoriš osim da će biti zabavno i vjerojatno bar malo šašavo, ako niste slušali album preporučujem da čekirate i “X2CU” i “Pull Up.”

11. Omi – Cheerleader (Felix Jaehn Remix)
Yep, i dalje neapologetski volim ovo, jel imate neki problem s tim😛😀 Zarazno kao zarazna bolest osim što nije bolest nego je zdravo, meni bar!

10-justin

10. Justin Bieber – What Do You Mean?
Bio nedavno na jednoj pop-večeri u Klub.u, mjesta na koje izlazi mahom naj cool mladež Zagreba (ili je bar to moj dojam – slobodno navalite drvljem i kamenjem ako držite da sam u krivu!), i nije bila čak ni večer tipa da je sve neka klinčadija (većina ekipe bila cca u dvadesetima ili tu negdje) a unutar sat-dva špice se izvrtila te s oduševljenjem bila dočekana – TRI zadnja singla Justina Biebera!!! Nije neočekivano da je došlo do toga, ali jest nevjerojatna brzina s kojom se Justin prometnuo u uvaženog člana pop-zajednice – još do ljeta se takvo što doimalo nemogućim u bližoj budućnosti! No opet, mislim da se ispod sve te lavine hejta već neko vrijeme nazirala i izvjesna dobra volja, da je dobar broj ljudi jednostavno čekao da muzički maturira i zgrabi zeitgest za muda s par killer singlova Timberlake-style (pri čemu mu je jako mudar potez što je uskočio u tek zahuktali vlak tropical housea prije svih drugih američkih pop-teškaša), schadenfreude na najjače @ sva ona mala govanca što svoju mržnju prema gejevima i curama kamufliraju u mržnju prema Justinu Bieberu a sada kad su se obreli u svijetu u kojem ga čak i odrasli ljudi naširoko vole i cijene i hvale mogu samo pojesti fedoru od muke😈

9. Meghan Trainor – Better When I’m Dancin’
Hmmm, ovo ispao tako brutalan crickets & tumbleweed flop da mi se ponekad čini kao da ovu pjesmu ne voli ama baš nitko na svijetu osim mene i… Meghan Trainor, valjda? I eventualno njene mame (a čak ni za nju ne bih stavio ruku u vatru!)? A šteta, trinidadska soca je najprirodniji okvir za njen manijakalno goebbelsovski ‘budite svi sretni svi uvijeksvi sretni sretni happy happy SVI SVI SAD ODMAH HAPPY SVI HAPPY HAPPY SAD SVI SAD ISTI TREN!!!!1!!’ fazon i nadam se da je komercijalni podbačaj ovog singla neće obeshrabriti da nastavi u tom smjeru.

08-justin

8. Justin Bieber – Sorry
Kad je Bieber prije par godina izdao “Boyfriend” a.k.a. svoj “Like I Love You” cosplay, bio je to neuvjerljiv pokušaj preslikavanja formule pop-odrastanja Justina Timberlakea umjesto autentičnog hvatanja *duha* Timberlake-šeme – ušemio se kako treba tek sada, čak i do te mjere da mu je album kao album, baš kao i Timberlakeov prvijenac, tek polovično uspješan: naime, kad se maknu singlovi većina “Justifieda” je drugorazredna roba (štoviše, sve Timbalandove produkcije osim “Cry Me a River” su srednja žalost) a tako je nekako i s “Purpose”, koji kao album također ima i tako loš anti-flow da ga, jebiga, nikako ne mogu uvrstiti na listu albuma godine, ma koliko god da mu vrhunci bili vrhunski… Ali, da, singlovi – sve bomba do bombe, Justine sjedi, odličan, pet.

7. Years & Years – King
Ženski glas mi je jedan od najdražih instrumenata i većinom slušam i volim muziku sa ženskim vokalima, tako da me dobrano iznenadilo kad se ispostavilo da u ovom top tenu žene imam na samo – dva mjesta!! I još od muških svi strejt, pa zar sam stvarno toliko ogrezao u opačini heteronormative?!:\ Tj. svi osim ovih tu, ili bar pjevača im, nemam pojma za ostale u bendu.

06-justin

6. Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber – Where Are Ü Now
Tamo gdje je sve počelo. Justin Bieber: novi početak. Bieber 2: više Justin nego ikad. Justin: dominacija. Moglo biti fantomska prijetnja a ispala nova nada. Justin Bieber: jači nego ikad. Justin Bieber forever and forever, 100 years! Justin running around and… Bieber time! All day long, forever, Justin Bieber forever a hundred times! Over and over, justinbieber.com. http://www.justinbieber.com, http://www.justinbieberadventures.com. All 100 years. Every minute, justinbieber.com. http://www.100timesjustinbieber.com

5. Rihanna – Bitch Better Have My Money
Rihanna je najistaknutiji glas moderne škole pop-songwritinga u kojem više nije dovoljno imati samo jak refren nego stalno mora ići hook za hookom, od otvaranja (posebno bitno, da se zakači ljude odmah kako ne bi promijenili stanicu) pa do samog kraja pjesme, s bar nečim pamtljivim, ljepljivim u svakom zavoju, i čak i kad joj ne priskoče u pomoć ni Calvin Harris ni Stargate ni Sia niti itko tog kalibra nego evo s nekom ležernijom družbom snimi singl ‘za ekipu’ bez nekih osobitih komercijalnih pretenzija – opet dođe na isto, jedan veliki refren od pjesme, utoliko slađe što mi isprve uopće nije zvučalo tako nego čisto nasumično nabacano.

4. Avicii – Waiting for Love
Recite vi što hoćete ali nijedan video protekle godine nije toliko dirnuo ovu staru sentimentalnu budalu kao ovaj lyric video, P.S. nisam nikad gledao “Hachika” jer mislim da ja to ne bi preživio majke mi!

03-mark_ronson

3. Mark Ronson feat. Bruno Mars – Uptown Funk
‘Pop singl godine, koje godine? 1915? LEL!’ E pa, slušaj me, mister imaginarni pop-policajče u mojoj glavi: tehnički ovo jest singl iz 2014, studenog 2014. ako ćemo biti precizniji, i priznajem da isprve nisam bio u žurbi da ga čujem jer su mi negativne asocijacije vezane za kombinaciju riječi “Mark”, “Ronson” i “funk” bile nadvladale pozitivne asocijacije na riječi “Bruno” i “Mars” – a i uostalom, 2015. je ipak bila godina u kojoj je postao THE superuberhit (barem do onog zla od Adele) od kojeg naprosto ne možeš pobjeći htio-ne htio, i skidam kapu dobroj staroj fortuni što je posložila karte da od svih pjesama baš “Uptown Funk” dopadne ta sudbina, mnogo dobar izbor: retro ne kao geekovsko slinjenje za kao boljom prošlošću nego retro kao maskenbal ekipe koje se ide napit i zezati, drugi najbolji retro (prvi je onaj kad neki novi klinci revaloriziraju 15-20 godina staru mjuzu ali dobro, neću sad daviti s digresijama!)

02-nick_jonas

2. Nick Jonas – Jealous
Još jedna stvar iz 2014, u ovom slučaju se kvalificirala jerbo je na europske top-liste došla tek ove godine, enivej što sam htio reći… Od profesora u srednjoj definitivno najveća kulerica mi je bila profa iz hrvatskog, i ne samo meni, svima je bila jako draga jer je znala kako se naći na istoj valnoj duljini s nama tinejdžerima a da to ne bude ni patronizirajuće ni fejk, dosta smo na satovima pričali o koječemu tek usputno vezanom za predmet, i u pamćenje mi se urezao jedan put kad se složila s nečim što sam rekao a u što danas više ne vjerujem (da je samoubojstvo suštinski sebičan čin), i jedan drugi put kad se nije složila s nečim što sam rekao te je pritom bila potpuno u pravu – kad sam bio rekao da je ljubomora pokazatelj ljubavi, a ona na to da ne, ljubomora je samo pokazatelj bolesti.🙂 Parafraziram naravno, ne sjećam se ni što sam jeo dan prije a kamoli desetljećima starih školskih razgovora! A ovo je jedna super pjesma (tko god voli “Style” od Taylor Swift a nije čuo neka baci uho – to je taj sound) sa super-problematičnim tekstom u kojem Nick Jonas ne samo da naslovno bolesno-posesivno sranje predstavlja kao nešto sasvim normalno i prihvatljivo, nego i još kaže – u refrenu! – “it’s my RIGHT to be hellish, i still get jealous!” Cccc, Nikola… E moj Nikola, Nikola crni sine, pa što ti je to trebalo… i nemoj mi samo mislit da si se izvukao s onim “… ’cause you know i get excited when you get jealous, too”!

01-drake

1. Drake – Hotline Bling
Pjesma, beat, spot, Drakeov ples, sve je u kategoriji instantnog klasika – sve osim teksta, koji je instant nešto ali… pa, problem je što mi nije jasno kako bi se zapravo trebali odnositi prema protagonistu pjesme: jesmo li tu da svjedočimo njegovoj otužnosti i prijekorno odmahujemo glavom, ili bi ga trebali sažaljevati, ili oboje? Očekuje li se od nas da ga simpatiziramo cijeneći njegovu iskrenost, ili da mu kažemo da iskrenost nije alibi za srati gluposti? Načelno Drake u pjesmi ispada luzer: on je još kivan na svoju bivšu dok je ona nastavila dalje sa svojim životom, ide vani, zabavlja se i upoznaje nove ljudi dok on i dalje cvili i cmolji… pa onda u klimaksu pjesme kaže “you should just be yourself, right now you’re someone else”, ili u prijevodu: “otkad nisi sa mnom, NISI VIŠE SVOJA”! I još gore: “used to always stay home, be a good girl, you was in a zone”, ne pada mu ni na pamet mogućnost da možda i nije da je cura bila svoja dok je bila s njim a sada je u kurcu, nego upravo suprotno – da je prije bila stalno doma baš zato što JEST bila u kurcu, zato što jest bila nesretna upravo s njim! Pa je pitanje da li to ne pada na pamet samo protagonistu pjesme, barem zasad (možda je još svježe nogiran te i dalje toliko u depri da još ne može normalno razmišljati i za sve i dalje krivi nju nju nju i tek treba doći dotle da se upita da nije možda kojim slučajem i on nešto skrivio?) – ili ne pada na pamet ni Drakeu kao takvom? Ne znam je li manjak kritičkog odmaka u pjesmi zato da svatko izvuće sam svoje zaključke, ili samo odražava to da je njen autor seronja kojem je uvijek netko drugi, posebno žene, kriv za sve – ali sam se odlučio ipak za ovu prvu varijantu, pa “Hotline Bling” doživljavam kao živopisan prikaz postprekidne ogorčenosti u svom njenom jadu i bijedi.

Odgovori

