Gorilini naj albumi 2014: #15-#11

by

15-metronomy

=15. Metronomy – Love Letters
[500 bodova / 1 glas]
Prije slušanja “Love Letters” svakako bi bilo pristojno poslušati sljedećih 10 pjesama kako bi se što bolje ufurali u najbolji album 2014. Daleka Obala “U modroj zori”, ITD Band “Lagano umirem”, Bijelo Dugme “Da te bogdo ne volim”, Ivo Amulić “Samo ovu mrvu duše”,  Tomislav Ivčić “Sve moje ljubavi”, Dražen i Anđela “Ima li nade za nas” (samo Anđelin dio), Jasna Zlokić “Ne znam koji vjetar puše”, Zorica Kondža “Zar je voljeti grijeh”, Tajči “Ti nemaš prava na mene”. I za kraj, najveći domaći sentiš svih vremena i remek-djelo grupe Tutti Frutti Balkan Band “Nasloni glavu na moje rame”. Ukoliko još niste bili na koncertu grupe Metronomy, odlična prilika je 9.3. u Grazu. Poslije ćete tražiti ima li štand na kojem se može kupiti ploča. (BM)

13-fabi_silvestri_gazze

=13. Fabi Silvestri Gazzé – Il Padrone della festa
[501 bod / 1 glas]
Gabry Ponte. Eros Ramazzotti. Adriano Celentano. Gigi D’Agostino. Mauro Picotto. Molella. Robert Miles. Toto Cutugno. Goblin. Što je zajedničko svim ovim imenima? Pa, to da su imena talijanskih izvođača za koje sam čuo (mogao bi ih nabrojiti još ali mislim da realno nema puno potrebe), što znači da bi se, u slučaju kad bi se nekolicina njih spoji u grupu – to svakako moglo nazvati supergrupom (ne znam kakav je trenutni status postojanja Adriana Celentana ali ako nije živ – brijem da bi mogli bar dofurat hologram?). No kada se spoje Niccolo Fabi (tko?), Daniele Silvestri (ha?!) i Max Gazze (ke?!) i oni se nazovu “supergrupom” (LOL WUT!!)… mislim, bože mili, pa kakve su to sad sprdačine?! Pa možemo i mi tako na Gorili napravit kao tobože supergrupu Mandić Pavlov Kožul i stavit to na google i onda to vidi neki Talijan i pomisli “nikad čuo za nijednog od njih, ali… ne znam puno o hrvatskoj sceni pa valjda su kod njih oni popularni, VALJDA JE LEDŽIT”! Naravno da nisam čuo ništa od ova tri “mladića” ali da trebam napisati recenziju albuma, zadnja rečenica bi mi zasigurno bila: “Da ova tri ‘mladića’ osnuju političku stranku, zvala bi se POKRET JEDNA ZVJEZDICA!!!” I na kraju recenzije bi bila ocjena, u vidu jedne zvjezdice. (TK)

13-high5

=13. High5 – Triestri EP
[501 bod / 1 glas]
Prošlogodišnji breakout momaka iz Visoke petice najvažniji je događaj na domaćoj (rap) sceni još od (sada već davne) 2008. kad je stalaže CD-šopova pogodila “Drama” grupe Dječaci. Dečki predstavljaju ZGB ekipicu iz centra i miljama su (od Andraža u Ljubljani do Blaža u Mostaru) udaljeni od Blackout pionira-poluidiota i njihovih “kvartovskih” šema, a opet nisu ni izgubljeni u ezoteriji Sinestetovih katakombi, nego im se poetika sastoji od finog miksa vrhunskog wordplaya, smisla za pop i inteligentnog odmaka od prevladavajuće raptardacije. Ovaj EP demonstracija je sile i nagovještaj nekih (prijeko potrebnih) novih tendencija. High five! (MI)

12-erlend_oye

12. Erlend Øye – Legao
[505 bodova / 2 glasa]
Slušao sam ga i zavolio sam ga i prije, ali mi je „Legao“ legao (nisam izdržao;-) tek kad je Erlend Øye razvalio Electronic Beats festival, zabezeknuvši svojim melankoličnim reggae novim-najnovijim zvukom pokoju stotinu partijanera koji su došli u iščekivanju neke, bilo kakve elektronike. Doista se od Erlenda svašta moglo očekivati, glumio je polovicu novih Simona & Garfunkela, ponovno je izmišljao elektroničku glazbu na fizičkim instrumentima kao The Whitest Boy Alive, vrtio je eklektiku, ali ovaj rasplinuti, ljubavni reggae – teško. Kad ga vidite, međutim, onako visokog, razvaljenog, s kičastom zlatnom ogrlicom do pupka, kao povampireni Macaulay Culkin iz „Sam u kući“ (ali ne i onaj iz stvarnog života), i taj njegov bend koji izgleda kao da ih je nabrzaka skupio u lokalnoj birtiji, stvari sjedaju na svoje mjesto. (Bilješka za domaće bendove: Zašto uživo ne zvučite kao na albumima? Poslušajte ove neugledne Islanđane koji sviraju s Erlendom – na trenutke se stvarno moraš zapitati je li to matrica.) Odmah na „Fence Me In“ me zarobio i više ne pušta. Najavni singl „Garota“ jeftinim sintićem vraća me na neku talijansku terasu na kojoj, koliko čujem, Erlend ovih dana živi. „Say Goodbye“ ima sunčani gitarski hook koji bi uz malo distorzije mogao biti i Johna Squirea (nije šala). „Peng Pong“ me vraća na možda i najbolju kompilaciju svih vremena „Reggae Love Songs“ – to je ona koja tako vješto balansira između kuruze, te melodija i zvuka tako uvjerljivih da vas razoružava već prvim sekundama svake pjesme. „Bad Guy Now“ i „Rainman“, pa čak i „Save Some Loving“ blago dižu atmosferu (nemojte očekivati The Whitest Boy Alive), i neko su mi se vrijeme izmjenjivale na vrhu najdražih pjesama, gdje je sad uvjerljivo „Rainman“ sa svojim refrenom „Loving you is like waiting for the rain to come“. Takav je „Legao“, poput sunca nakon kiše, opušten, opušen, tamo negdje izvan svega, teleportira te u paralelni svijet fikcije jednog izmišljenog ljetnog popodneva. Lijepo je tu. (OM)

11-alcest

11. Alcest – Shelter
[531 bod / 2 glasa]
”Evo što se dobije kada se black metal zamjeni starim dobrim shoegazingom a.k.a. imamo li već pobjednika u kategoriji track/album of the year??” pronicljivo je napisao lucidni urednik KLFM community radija još početkom prošle godine u najavi grandiozne pjesme “Voix Sereines” koja je išla kao tjedni powerplay. Odavno me, valjda još tamo od izlaska prvog albuma The xx, ništa ni blizu nije ovako razgalilo i zainteresiralo odma po prvom slušanju kao ova divna ploča, a s jednakim žarom se preslušava bar jednom tjedno sve do dan-danas (a i ubuduće će, budite sigurni). Shoegazing (s vidljivim elementima post rocka!) par excellence, ne est pas?? Milina Božja. (DM)

(pisali: Bojan Mandić, Tonći Kožul, Matej Ivušić, Ozren Milat, Dino Marelić)

8 Odgovora to “Gorilini naj albumi 2014: #15-#11”

  1. ga-li Says:

    Alcest ispred Sleaford modsa i na KLFM i na gorili, justice is done, amin🙂

  2. Dražen Says:

    boktemazo što je ovo😀
    + zašto Fabi Silvestri Gazzé izgledaju isto kao kada sam ja imao 18 prije 15 godina. I što rade ovdje :s

  3. peziq Says:

    super je šta na listi ima masa likova za koje nikad čuo
    malo manje super je što baš i ne zvuče ko da ih želim čut😀

  4. Casper Says:

    Jebote, Draž, ja sam bija uvjeren da si ti progura te Talijane🙂 iako znam da ti ne bi sjeba crticu, ali svejedno…

    Inače, ta je crtica daleko najjača dosad, umirem!

  5. peziq Says:

    živo me zanima ko je te Talijane proguro kad ni Kotiga ni Međeral nisu glasali😀

  6. tonći Says:

    … a evo imamo i crticu za high5!

  7. Casper Says:

    Bolja je bila tvoja!

  8. Anonimno Says:

    evo upravo sam zajeba današnju crticu. sve ide u kurac. ali uskoro ju dovršavam.
    ne stvarno. ovih 5 je najluđa kombinacija ikad

Odgovori

