Gogini omiljeni kino filmovi 2013.

by

Kako će se to bolje vidjeti u nadolazećim postovima rezimiranja 2013. godine, u njoj sam svoj muzički fanatizam gotovo pa podigao na razinu više, ili sam ga, ako ovo spomenuto uopće nije moguće, zapravo nastavio održavati na istoj razini, ali pojačanim intenzitetom. Tako da mi je sveukupno vremena za onu umjetnost rednog broja koji otpada na film (a kojeg se sad, muzikom proždranog mozga, nikako ne mogu dosjetiti) ostalo znatno manje, baš kao i novaca za češće odlaske u kino. Za razliku od muzike, ova moja redovita godišnja rangiranja filmova koji su me se najviše dojmili nikada nisu bila posebno relevantna ili autoritativna, izvan sfere osobnog pregleda, ali ovaj put sam kiksao čak i kod praćenja svih filmova koji su me zanimali nešto više. Što će sve skupa rezultirati meni inače potpuno nesvojstvenim potezom, a to je smanjivanje! Standardnih 20 najfilmova godine pretvorit ću u 15, od kojih posljednja tri nisu niti bila poboldana na mojem popisu gledanih filmova koji obavezno moraju završiti na ljestvici. Naravno, svaki sam izbor ili neizbor ponovno spreman pojasniti u komentarima, iako će najveća većina izostavljenih biti opravdana činjenicom da ih naprosto nisam pogledao. Pravila su ostala ista, računaju se svi filmovi koji su u godini za nama barem jednom prikazani u nekoj hrvatskoj kino dvorani, bilo igranjem na redovitom repertoaru, bilo jednom jedinom projekcijom specijaliziranog festivala, a nevažno je jesam li ih osobno gledao u kino dvorani ili na laptopu, kakvih je ipak bilo manje.

Najbolji filmovi koji ne upadaju u tako ovjerenu konkurenciju redom su briljantna zajebana bluegrass&tatuacije drama ‘The Broken Circle Brokedown’, malickovska ’70s americana srećom naglašenije romantike negoli fotografije ‘Ain’t Them Bodies Saints’, slatka NY-hipster izgubljenost ‘Frances Ha’, SF-romantična komedija koja nije ni SF ni romantična komedija ‘Safety Not Guaranteed’ te plakanje zbog sudbine bogatih košarkaša ‘The Other Dream Team’. Pojavi li se ikoji od njih na našim kino platnima u godini pred nama za otprilike 365 dana ću ih ponovno uvrstiti na ovaj popis, ali u njegov glavni dio, što nikako neće moći biti slučaj s napokon pogledanim ‘Mary And Max’, koji me ubio toliko da ne znam zašto ljudima koji su mi ga preporučivali nisam vjerovao i ranije. Od serija sam pratio samo one koje sam pratio i preklani, kako se potvrdilo prilikom glasanja za Gorilin izbor najboljih serija 2013. – ‘Mad Men 6’ i ‘Game Of Thrones 3’ ne moram još i ja hvaliti, a još uvijek, facepalm, nisam otpočeo ni ‘Breaking Bad’ ni ‘Justified’ – uz dodatak dvije sezone ‘Girls’, koje su mi sasvim kul legle. Lipo, tralala. Posebno mi je drago da su moji guilty-pleasuri ‘True Blood’ i ‘Californication’ svojim šestim sezonama dodatno dokinuli potrebu označavanja riječju guilty, a posredstvom posla upoznao sam se s lijepom twenty-something limunadom ‘Underemployed’, te ponovno uživao u najboljem showu na svijetu ‘The Challenge’ i njegovoj odličnoj 23. i solidnoj 24. sezoni. A ovo je moj top 15, od kojih bi prvi bio prvi i da je deset puta manje prekrasan:

1. PRIJE PONOĆI (Before Midnight)

2. U DOBRU I ZLU (Silver Linings Playbook)

3. UBIJ IH NJEŽNO (Killing Them Softly)

4. THE ICEMAN

5. POSLJEDNJA PATROLA (End Of Watch)

6. JASMINE FRENCH (Blue Jasmine)

7. POTRAGA ZA SUGAR MANOM (Searching For Sugar Man)

8. GRAVITACIJA (Gravity)

9. MISTAKEN FOR STRANGERS

10. ODBJEGLI DJANGO (Django Unchained)

11. LINCOLN

12. GRIJESI OČEVA (The Place Beyond The Pines)

13. SVJETSKI RAT Z (World War Z)

14. LET (Flight)

15. MAJSTORI ILUZIJE (Now You See Me)

Odgovori

