Auguste and Elephant after (and After)

by

S obzirom na bujanje glasina kako će se u nadolazećoj jesensko-zimskoj programskoj šemi za koncerte u Spunku/Prostoru do brinuti neki tajanstveni upućeni tip te strah koji je zavladao okoštalom zagrebačkom promotorskom scenom, nisam imao izbora nego iz prve ruke u petak provjeriti kakvi su se to noviteti pojavili u ponudi, čemu sam planirao pridodati i malo poslijeljetnog druženja s kolegama pacijentima koje nisam vidio neko vrijeme. Pola premijernog programa Prostora do otpalo je na pouzdanog wide-eyed rokerskoga kantautora još wideijih dreamsa Elephant And The Moon, ali prva polovica večeri bila je rezervirana za djevojački dvojac (kojima se na pozornici pridružio i bubnjar, valjda dobar, ali svakako nepotreban) Auguste, oko kojih se u recentno vrijeme po granično mainstream medijima zakotrljala neka vjetrom u leđa gonjena pričica i čiju sam muziku želio i osobno upoznati. Naravno, ono što sam čitao upozoravajuće je smrdjelo, ili, točnije rečeno, mirisalo na urednost štreberskih sobica i odlaske na balet i solfeđo, dok ja u kontekstu djevojaka s gitarama ipak preferiram barem malo zaudaranja zadimljenih klubova od čijih se zidova odbijaju neprecizno i strastveno izudarane pjesmice, ali ne bih bio imao ništa protiv svjedočiti nastavku fascinantnoga ovogodišnjeg niza domaćih kantautorica.

Muzika Auguste, međutim, ima vrlo tanke veze s nezavisnim ili čak i općenito rokerskim strujanjima, prije je riječ o onoj vrsti popa koja manifestacijama ispranima ne samo od nekadašnjih spektakala nego i od svih tragova zanimljivosti, kao što su izbori za Eurosong ili festivali lakih nota i još lakše uočljivih pizdarija, dođu kao osvježenja i podsjetnici kako se nekad i kod nas radila, kažu fraze i njihovi korisnici, decentna muzika građanskih salona i špacirunga po prostranim perivojima. Dakle, nešto u stilu Jelene Radan, protiv koje, realno, nitko nema ništa, žena lijepo pjeva, okej izgleda i ostavlja dojam normalne osobe, bez ikakvih bolesnih ambicija ili estradnih kompromisa, ali čije mlake i prozirne pjesme malo tko može slušati s užitkom. Upravo je takav srednji mod Auguste, koje u najuvjerljivijim momentima posjete world-music šansonjerstvo Darka Rundeka, ali se češće zapute prema kriminalnom jazzy-swingu Zaz, srećom ovdje sviranom samo jednom akustičnom gitarom, a ne cijelim ciganskim alatom. U najboljem slučaju Auguste bi mogle postati svojevrsna indie verzija Meritas, što je prilično jasno upozorenje meni samom da ih ne moram dalje pratiti, ali i određena pohvala curama koje upravo taj bend doživljavaju kao stilski i kvalitativni putokaz, koliko god to nevjerojatno zvučalo. Uz autorske pjesme odsvirale su i širok, kako brojem tako i rasponom, niz obrada, od vrlo svježe i zanimljive verzije ‘Sing It Back’ do medleyja ‘Kiss’ i ‘Heartbreak Hotel’, kojim su uspješno položile audiciju za neke buduće programe na Štrosu ili Fuliranje. A za odlaske na ta mjesta nikad nisam imao previše motiva.

Elephant And The Moon i njegove pjesme o žudnji, ulicama, rokenrolu, curama i povratcima doma tek nakon što jutro noć pošalje na drugu stranu planeta, a ponajviše o tome kako bi mu ispunjenje želja zapravo najviše donijelo zbunjenost i neusidrenost, mnogo bolje odgovaraju ambijentu Prostora do, koji su do vrlo zavidnog posjeta napunile, činilo se, upravo njegove prijateljice. Bizarno, baš se ta načelna potpora prema kraju njegova seta ispostavljala kao prepreka uvjerljivosti svirke, jer se osjećaju prijateljske dužnosti u osjetnom postotku nije pridružio i realan interes za muziku samu – dan poslije, na koncertu na kojem nisam bio jer me ljubav povukla u Sloveniju, Eke Buba su svirali za desetak ljudi, obrazloživši situaciju procjenom da njihovi frendovi naprosto ne slušaju takvu muziku. I bili su, čujem, odlični. Petar se protiv prevladavajućeg žamora relativno uspješno borio tijekom prve trećine nastupa, promijenivši ga u singalong cijeloga kluba s ‘The Night Is Catching Up With Me’, jednom od onih pjesama koje cijeli žanr halapljivo proždru i natrag ga izbace kako vjernim zrcaljenjem proživljenih arhetipova tako i duboko osobnim pečatiranjem. Bez ikakvih ograničavajućih parametara, nesumnjivo jedna od najljepših pjesama koje sam čuo ove godine.

Nakon nje, svirajući pjesme s nešto manje hitoidnog potencijala nije se uspio probiti kroz jenjavanje publikinog angažmana, osim odličnom i potpuno prisvojenom obradom ‘VCR’, iako su i dvije skroz friške pjesme pokazale kako gore hvaljena nikako nije slučajnost. Iako manje upečatljiv od odličnog nastupa ranije ove godine u Booksi, ovaj bih koncert svejedno više zapamtio po dobru da se Slonić na samom kraju nije odvažio obraditi dva golema totema, najveću ‘Black’ Okkervil River, čiji mi se novi ‘The Silver Gymnasium’ čini najbolji još od ‘The Stage Names’, te popularnošću ipak neizlizanu ‘Skinny Love’. Nisam od onih koji se apriorno protive diranju u pjesme takve divote, ali onda bi bilo uputno barem znati tekst i osnovni kostur akorda, što kod prve navedene nije bio slučaj, do te mjere da je zvučao kao tremaš i amater, čineći tako nepravdu prvenstveno samom sebi. ‘Skinny Love’, makar uvjerljivija, ipak nije bila toliko fascinantna da bi isprala tu mrlju, iako je doista bio gušt gledati pijanog tipa u kockastom dresu kako pleše u prvim redovima. Jebiga, Uvijek vjerni, i to ne samo podružnica Mario, poznati su kao ljubitelji indie-folka – već se veselim sceni kad se na Maksimiru, za vrijeme bezumnog srljanja Vatrenih po gol, gromoglasno zaori And I told you to be patient. Petru, za razliku, strpljenja ipak ne treba, možda ga čak ima i previše, ponajprije kod odugovlačenja s okupljanjem cijelog benda uz kakav bi neon njegovih lijepih i slatkih pjesmica zasjao blještavije, nadam se i oslobođen onih povremenih tridesetak sekunda viška po pjesmi kojima je autor sklon. Ne obuzdavaj rock u sebi, prijatelju!

‘Heaven Is Whenever’, ‘Summer’s Kiss’, ‘Nightswimming’, ‘Here’s Looking At You, Kid’; tim je pokerom asova Kanye Ivušić dovršio svoj kasniji DJ-set. Malo je reći da je razorio.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s


%d bloggers like this: