Goriline naj serije 2012: #17-#14

by

17-childrens_hospital

17. Childrens Hospital
[18 bodova / 2 glasa]
– dobro, da čujem šta je bilo, kao doktor imam dužnost da vam pokušam pomoći iako mi niste osobito privlačni.
– jednostavno, kako da vam kažem, nekad sam bila plodotvoran pisac a onda je najednom sve stalo, kao da više nemam nijedne misli u glavi, a osjećam već tjedan dana i pulsirajuću bol ponajviše u predjelu čeonog režnja koja se proteže sve do brade.
– aha… čekajte, da pogledamo to. čini mi se da vam je netko zabio sjekiru posred lica, ali morat ćemo napraviti par rendgenskih snimki da budemo sasvim sigurni.
– sjekiru? nemoguće! živim sama, kako se to moglo dogoditi?
– gospođice, ne sviđa mi se vaš ton. mislite da ne znam prepoznati sjekiru u glavi? nakon pune dvije godine ubrzanog tečaja osnova medicine? vama pothitno treba homeopatski pripravak kandže saskačevanske točkaste vjeverice!
– šalite se!
– ha! kako ste pogodili!
– gornja usna vam podrhtava.
– ma ne, to je od heroina. mislio sam da me je odala moja klaunovska odjeća.
– koja klaunovska odjeća? doktore, vi ste goli.
– o bože! ha ha! baš sam blesav.
– ha ha ha! stvarno! ha ha ha!
– pa dobro, vi ćete ionako na rendgen zbog te sjekirice pa se svucite. možemo to odmah obaviti.
– ako baš moram…

(… 15 sekundi docnije… )

– jel’ vam sad malo bolje?
– uh, pa mogu vam reći da je pritisak u glavi popustio.
– a to vam je ispala sjekira iz glave dok sam vas guzio na vitrini.
– vau! zakon! medicina svakim danom sve više napreduje, divno je živjeti u doba takvog uzleta znanosti. pa vi ste mi praktički spasili život! moći ću opet pisati!
– daaaa. hmmm. u vezi toga… vidite, ne znam kako da vam to laički objasnim da bolje shvatite, ali mozak vam je iscurio kroz procjep od udarca sjekire. eto. nije mi uopće jasno kako je moguće da vodimo ovaj dijalog!
– a stvarno. pa nisam ni skužila! hahahaha!
– haha! pa ajd recite! ala budalaštine!
– a znači stvarno je bila sjekira u glavi. koja smola.
– a šta ćete, život je sranje. al’ ionako ste bili prokleto ružni, to tek sad jasno vidim. i morat ćete platiti bolnici za razbijenu vitrinu. prokletstvo, koji dan. baš vam ne ide!
– užas. sva sreća da sam mrtva, hahaha!
– a baš! ha! nisam o tome uopće tako razmišljao, baš ste prekrasno optimistični. čak mi se pomalo počinjete sviđati. prokletstvo, sad mi je nekako žao što ste mrtvi, a mislim da sam i ja djelomice kriv za to.
– ne morate mi stalno ponavljati da sam mrtva.
– oprostite, zbunjuje me to što stalno pričate sa mnom. možete se sad odjenuti, gotovi smo.
– mislila sam da je ovo dječja bolnica.
– ma ne, nego moja, ja sam dr. Childrens. ali da, u principu je dječja. sad sam zbunjen. (BB)

16-sulejman

16. Sulejman veličanstveni
[20 bodova / 1 glas / jedno prvo mjesto]
Suprotno od svega što se najčešće navodi kao moćno i privlačno u seriji “Sulejman Veličanstveni” – povijesna razina turske i svjetske prošlosti, snažna ljubavna priča dvoje ljudi, kostimografija, život u carskom haremu – ona je daleko najmoćnija upravo u onome zbog čega je ne gledaju normalni gledatelji serija i zbog čega oni gledaju druge serije, a to je izuzetno kompleksni prikaz likova i njihovog svijeta oko nas, njih desetak glavnih plus još nekoliko poluglavnih, i međusobnih odnosa uvjetovanih njihovim životima kao i kratkoročno-dugoročnim utjecajima tih odnosa i uvjetovanog povijesnog okvira današnjim pravilima igre. Upitate li gledatelje drugih serija kao što su “Mad Men”, “Wire”, “True Blood” itd. gledaju li “Sulejmana”, većina, ako ne i 100% njih, odgovorit će negativno. Najčešće bez objašnjenja. Neki će spomenut kako je to sve ok – povijest, kostimi, ali da ipak ne mogu gledati. Bez nekog specijalnog razloga kojeg uvijek imaju u slučajevima kada gledaju neku svoju seriju. I nikada neće dati suvislo obrazloženje zašto neće gledati “Sulejmana”, a pri tome se niti malo neće ustručavati napomenuti svoju zadovoljštinu nekom drugom serijom, bilo pričom, anegdotom, crticom, pjesmom ili nekim detaljem koji čini razliku. Zašto je tome tako – zbog toga što se “Sulejman” prikazuje na RTL-u a ne na HBO-u, ili zato što se turska sapunica sama po sebi smatra negativnim uratkom zbog površnosti TV i filmskih kritičara, ili zato što, zapravo, zaziremo od istoka i brijemo na zapad, ili samo zato što u velikom broju ureda tvrtki, kako državnih, tako i privatnih, visi poster Bali Bega iz Večernjaka ili 24sata umjesto nekog nepoznatog luzera iz “Wirea”, kakvih je na tisuće u američkim serijama – može se naširoko razglabati ali, u biti, nije ni važno. Kao i u svim drugim serijama, pa i onima što su najkul ikada, i u “Sulejmanu” imamo bolesne tipove, nemoralne žene, bestijalnost, ponižavanje žena, egomanijake, psihosomatske poremećaje, svevišnje, spaljene prevarante, nadri ljude, otimače djece, židovske lihvare, kopilad, šizofreničare, alkoholičare, u sve grijehe ogrezle kršćane, šugave boleštine, podmitljive sluge, debele kuhare, političare pobenavile od moći, neželjene trudnoće, vjerske fundamentaliste i još puno različitih, laganih i teških, života i pratećih problema suvremenih ljudi, pa čak i takvih mazohista koji si oduzimaju život samoklanjem. No sve je to ništa, zato jer u tom kaosu ima i puno pravde i to tamo gdje se najmanje nadaš, samo zato što je pravda dio ljubavi jače i od mača. (BM)

15-sherlock

15. Sherlock
[22 boda / 4 glasa]
Sherlock Holmes je oduvijek bio svevremenski lik, kreacija koja je uostalom i nadišla kontrolu stvoritelja Arthura Conana Doylea, koji je bio primoran – skoro pa protiv svoje volje – oživjeti slavnog detektiva nakon što ga je samozadovoljno smaknuo. S druge strane, u brojnim svojim filmskim i televizijskim inkarnacijama, kojih u proteklih stotinjak godina nije manjkalo, Holmes je većinom bio ostavljen u kontekstu viktorijanske Engleske, iako je jasno da može funkcionirati svugdje i u svakoj epohi.

To je na kraju pokazala i britanska serija “Sherlock” Marka Gatissa i Stephena Moffata, koja je Holmesa pozicionirala u 21. stoljeće, u svijet interneta, mobitela i blogova, uvjerljivo spajajući poznate Holmesove karakteristike s općim mjestima naše suvremenosti.

Da bi se to uvjerljivo iznijelo bio je potreban glumac odgovarajuće karizme i talenta, kakvim se itekako pokazao Benedict Cumberbatch (što također zvuči kao ime nekog slavnog literarnog detektiva!), ali ništa lošiji ovoga puta nije ni ponekad bljedunjavi Martin Freeman, čiji je dr. Watson kičma cijele serije. Druga sezona je završila konačnim obračunom Holmesa i zloćudnog Moriartyja, prethodno se pozabavivši obradom klasičnih Doyleaovih priča poput ‘Baskervilskog psa’, ali i psihološkim seciranjem naslovnog lika, koji obitava na rubovima sociopatije, narkomanije i potpune društvene, pa i seksualne, otuđenosti. Zato je ‘Sherlock’, a i Holmes uopće, toliko fascinantan – on je ono što mi u praksi nikad ne bi željeli (ni mogli) biti, ali tješi što netko drugi, izmišljen, takav jest. (GD)

14-the_walking_dead

14. The Walking Dead
[24 boda / 3 glasa]
Kako živjeti u svijetu koji nestaje, kad sve veći broj ljudi prestaje koristiti mozak? Kakav svijet ostavljamo budućem naraštaju, možda ih bolje poštediti muke? Sva ta pitanja su neizostavna u filmovima (sada i u seriji) o zombijima, ali meni je ipak najjače kad beštije, onako gladne i u velikom broju, vide živog i zdravog čovjeka, koji pokušava bit neprimjetan, ali miris ili ko zna koji već vrag ga izda pa krene makljaža. Ne moš uvjek bježat, i onda dobijemo odgovor na pitanje a to je, da li te mozak može spasit? (ID)

(pisali: Bilanda Ban, Bojan Mandić, Gordan Duhaček, Ivan Debelić)

5 Odgovora to “Goriline naj serije 2012: #17-#14”

  1. Tonći Says:

    zadnja sezona Childrensa mi je slabija od prethodne dvije al je zato NTSF:SD:SUV:: prerastao iz debilane s potencijalom u redovito smiješnu debilanu!

    nego ok ja ću evo zagristi – zašto me kao ljubitelja kablovskih drama ne zanimaju sapunice? kao prvo, zbog truda uloženog u svaku epizodu: ako se godišnje snimi nekoliko desetaka epizoda nečega, kamoli troznamenkast broj – moš mislit koliko je bilo vremena za pisanje scenarija svake, dorađivanje scenarija, pa onda za probe i tejkove svake scene, o generalnom budžetu da ni ne pričam… ok, sad sam čekirao Sulejmana na imdb i vidio da i nema toliko puno epizoda po sezoni, 70-80% više od prosječne network drame, tako da vjerujem da je sve skupa ozbiljnije i dorađenije od prosječne sapunice (čak i bez da se uračuna faktor natprosječnog budžeta), ali svejedno me u startu ne privlači zbog žanra kojem pripada jer… sa sapunicama mi je problem također što je sve servirano na pladnju, sve je nacrtano i egzaltirano, nema ničeg neizrečenog za hvatanje … što po meni nije plodan okvir za ozbiljnu dramu, ali može biti zgodan okvir za *neozbiljnu* dramu – pa se tako svakih par godina rado zakačim za neku campy primetime-sapunicu (Kućanice, Ugly Betty, Revenge)

  2. bb Says:

    Sulejman – zgodni ljudi, dijalozi koma! Dosadno u tri pizde strinine!

  3. Anonimno Says:

    Mislim da nikada Gorila nije imala gore crtice….blah

  4. Casper Says:

    Meni je The Walking Dead baš odlična crtica!

  5. Lana Says:

    suljo na listi… trolanje ili za ozbač? tja, ko će ga znat…

Odgovori

