Rijeka snova

by

Da kojim slučajem ne znam kako iza novog benda Riverpool stoje članovi uvijek rado, a posebno na godišnjice Lennonove smrti, viđenih Beatles Revival Band, kao i da samo ime grupe nije toliko nepogrešivo znakovito, moja prva reakcija na bendov autorski materijal vjerojatno uz oduševljenje ne bi sadržavala i nekoliko zrnaca rezervirane sumnjičavosti. U tome bih slučaju pop klasicizam ovoga riječkoga kvarteta (koji se na kvintet širi u pjesmama koje traže klavijature) doživio kao ne samo dobrodošlo nego i nužno osvježenje unutar našeg mainstreama, zvuk za kakav bih volio da ga jedan Neno Belan stvara nauštrb estradnog mediteraniziranja kojim posljednjih godina ispaljuje sveprisutne singlice. Ovako mi se sinoć, tijekom predstavljanja prvog spota grupe ‘Gubim glas’ (lijep spot još ljepše pjesme) u Vintage Industrial Baru, u sklopu kojeg je Riverpool odsvirao set od nekih šest-sedam pjesama, tu i tamo po glavi zavrtjela misao kako je svaku od tih pjesama moguće opisati kao zbroj dviju ili triju različitih stvari Beatlesa, što bi se eventualno moglo ispriječiti profiliranju grupe u relevantno autorsko ime.

Međutim, same pjesme, njihova topla atmosfera čeznutljive ugode, jednostavni a nimalo jeftini tekstovi te melodijska logičnost – ne mogu se domisliti prikladnije opisne riječi, jer su melodije tekle toliko čisto i organski da se uključivati u pjevušenje moglo već na prvom refrenu – itekako su se pobrinule da prijateljska zabrinutost za moguć manjak samosvojnog pečata ni u jednom trenutku ne prijeđe u cinično otpisivanje grupe kao skupine pukih kopiranata. Ako se neki bend već mora slijepo slijediti, pa, ja ih znam znatno malo koji to zaslužuju jednako koliko prava fantastična četvorka. Riverpool, pritom, uspijevaju ono što su od svojih najvećih uzora naučili i internalizirali kanalizirati u pjesme kroz koje se čuje kako svirajući njih bend svira i sebe, što je onda već teritorij na kojem nema smisla mjeriti originalnost komponenata. Kao srednjestrujaški, ovaj se bend može proglasiti iz dva suprotstavljena ugla; prvi je onaj koji čak i nekim drugim sljedbenicima zlatnih šezdesetih, npr. Teenage Fanclub ili The Wondermints, zamjera rekreiranje soundtracka tog razdoblja, a drugi je onaj svih nas frustriranih ljubitelja gitarskog popa koji ni uz najbolju volju ne možemo prihvatiti da za bend kao što je Riverpool neće biti mjesta diljem hrvatskih radijskih valova. Štogod netko preferirao, pjesme poput navedene ‘Gubim glas’ ili ‘Opet mislim ja na nju’ naprosto ne mogu nikome smetati. Nije da ovaj bend toliko treba diskografski ugovor, koliko diskografija treba ovaj bend.

Iako su se u pauzi nakon premijernoga zagrebačkog nastupa Riverpool preodjenuli u one kul kaputiće te prebacili na materijal koji smo od njihovog članstva posljednjih godina navikli slušati, Erik je u nekoliko navrata inzistirao kako bend koji je odsvirao dodatnih šezdesetak minuta nije Beatles Revival Band. Okej, prihvaćam, pogotovo ako onome što se sviralo ne mogu uputiti ni jedan jedini prigovor. Uopće ne mislim da je svetogrđe procijeniti kako ova ekipa katalog Beatlesa svira bolje nego što je to radio originalan bend, jer, promatrajući čisto s tehničke strane, prva polovica šezdesetih i nije nudila neke bajne uvjete za žive nastupe, da bi se sami Beatlesi u drugoj ionako gotovo potpuno povukli u studio. Riverpool/BRB bez krzmanja zahvaćaju u apsolutno sve faze benda, s time da su sinoć malo više naglaska stavili na izravniji pop-rock pjesama snimljenih negdje do 1966., pri čemu je moj favorit, očekivano, bila besmrtno nemilosrdna ‘Run For Your Life’. Bend koji inače KSET nakrca do pucanja bilo mi je neobično gledati u društvu tek četrdesetak ljudi koji su se umalo pa pogubili u golemom prostoru (s time da još nekih četrdesetak prisutnih nije pokazalo namjeru odvojiti se od svojih toplih stolica i hladnih pića), ali izgleda da se vremensko-datumskim okolnostima pridružila i odluka da se koncert promovira kao nastup Riverpoola uz izvjesno pojavljivanje gostiju, a ne obrnuto. Možda ih je to koštalo još nešto prisutnih, ali je jedini pošten pristup tijekom transformiranja benda u novu, samosvojniju verziju. Ova ne toliko stara koliko već dobro poznata je odsvirala ovo: From Me To You – All My Loving – Act Naturally – We Can Work It Out – Help! – I Saw Her Standing There – Roll Over Beethoven – Here Comes The Sun – Lady Madonna – Ob-La-Di, Ob-La-Da – Some Other Guy – Back In The U.S.S.R. – Paperback Writer – Everybody’s Trying To Be My Baby – I’ve Just Seen A Face – Run For Your Life – Ticket To Ride – Can’t Buy Me Love – She Loves You

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s


%d bloggers like this: