Strujni drug

by

Da su hrvatskim koncertnim organizatorima jedni od najljućih neprijatelja hrvatski nogometni reprezentativci, pogotovo kada se svake druge godine plasiraju na neko veliko natjecanje, dobro je znano, jer se čak i onaj sićušan interes malobrojnih fanatika koji idu na sve ili barem većinu iz ponude preorijentira na nogomet, ostatak nesvjestan postojanja nezavisne muzičke scene da i ne spominjem. Shvatljiv je, stoga, znatno smanjen broj najavljenih koncerata tijekom trajanja europskog prvenstva, što donekle ide u smjeru uvažavanja mojih ranije ove godine često ponavljanih vapaja o nužnosti razrjeđenja zagrebačke koncertne frekvencije. Samo što je, brale, skoro deset dana bez koncerta umalo pa ozbiljna apstinencijska kriza, koliko god mi se u svaki prvi mah redovito učini kako mi istinski treba pravi odmor, da se uši rekuperiraju melemima od večernje tišine s nekoliko kapi televizijskog programa. Preksinoćni nastup sve mi dražih i dražih Kimiko u malom pogonu Tvornice super mi je sjeo kao nužna doza žive svirke, koju, opet, ne izvodi bend omiljen mi baš u tolikoj mjeri da budem neuračunljivo nestrpljiv čekajući kraj ljepotice prvenstva i istodobno se strašeći da se u klubu već svira.

U klubu se, zapravo, već i sviralo dok su Englezi kraju privodili svoju prvu ikad relevantnu pobjedu nad Šveđanima, samo što su prije Kimika nastupali Makedonci Bei The Fish, koje, uz sve dužno poštovanje, nisam uopće planirao pažljivije slušati. Opisne najave su me uplašile spominjanjem riječi iz neprijateljskog tabora, a ni prvi po ulasku uočen vizual – četvero članova benda redom nagnutih nad svoje semplere/klavijature/elektronske bubnjeve – nije me privukao barem na promišljanje primirja. Možda muzika Bei The Fish uopće nije previše različita od Kimikovih melankoličnih strujnih krugova, ali meni se ipak učinila više usmjerenom na zvukove, atmosferu i pumpanje, a manje na melodije – ako i jesu na istoj cesti, onoj koja spaja elektroniku i indie-pop, ovi se bendovi kreću u suprotnim smjerovima. Međutim, iako nominalno elektronskiji, Bei The Fish su puno više živi bend od Kimika, ako ni zbog čega a onda zbog dvostruko većeg broja članova koji im omogućava mnogo veći postotak svoje zvučne slike rekreirati na licu mjesta, što se najviše čulo u one dvije pjesme koje su me gitarom i ’70s tretmanom klavijatura podsjetile i na hippie trans.

Kimiko sam, nakon višegodišnjeg zaobilaženja, u posljednjih malo više od pola godine gledao evo već treći put, istodobno dobivši dojam i najljepšeg i najmanje uspjelog nastupa. Sumnjam da je brojka od tek tridesetak prisutnih konkretnije utjecala na elan benda koji u principu svira sobnu intimu, ali njezino smanjivanje kako je 45-minutna svirka odmicala svakako je onemogućavalo međusobnu razmjenu energija benda i publike. Ne bi mi sve toliko ni smetalo – mislim, nije previše ni ovako – da mi se u tom periodu od prošlogodišnje promocije pa do sada lijepi ‘From Our Room To Yours’ nije podmuklo nametnuo kao vrlo čest izbor jutarnje pratnje listanja štampe i interneta. Nisu ‘Ten More Beats’ ili ‘Berlin’ pjesme koje se pjevaju naglas, ali programirane su od dovoljno ljupkosti za dodirivanje i većeg broja i šireg kruga ljudi od šačice prijatelja i pratitelja. Uz gotovo cijeli album, bend je odsvirao još i stariju ‘All That Matters’, ali i potpuno novu ‘Making Friends’, inspiriranu druženjem sa Šveđanima (puni krug!) Summer Heart nakon zajedničkoga koncerta prije dva mjeseca u KSETu. Hoće li je naknadna dorada uskladiti s ostatkom bendova electro-popića ne znam, ali to im nikako ne bih savjetovao jer mi je na njezinu samo akustičnom gitarom i melodikom pokrenutom lahoru promptno dolepršalo sjećanje na ‘Never Going Back Again’ Fleetwood Mac, a od toga ne može ljepše. Set lista: Penguin In A Golden Coat – Berlin – Ten More Beats – AK 47 – One Way Lane – Nothing To Me – All That Matters – Making Friends – Poison Lakes – Golden Dress – Take A Bow

Odgovori

