Goriline najbolje pjesme Beatlesa: #30-#21

by

30. Come Together (582 boda / 17 glasova)

‘Abbey Road’ je kultni album Beatlesa, čak i posljednji snimljen, ali ima li tu još neka zapravo super stvar osim ove? (Po meni.) Pjesma je inspirirana kampanjom Tima Learyja za guvernera Kalifornije protiv Ronalda Reagana (Tim je završio u pržunu radi posjedovanja trave, tko zna kako bi povijest svijeta izgledala da nije?), a ako se malo pažljivije osvrnete na stihove, vidjet ćete da je ovo jedan pravi reperski reprezent… Od svetog rolera Harrisona do zgodnog Paula. Još jedna od pjesama Beatlesa koja je materijal za istraživanje. Uz to, opet se spominje morž, ta predivna životinja. (TR)

29. A Hard Day’s Night (586 bodova / 15 glasova)

Znam samo jednu stvar: kad su ovo jednom prilikom pustili na Žuru u Griču, sve su pjesme i prije i nakon nje zazvučale tako beskrvno i bezlično. A čula sam je milijardu puta. I nisam više sigurna je li ovo samo jedan u nizu mojih hejtova prema dobrom dijelu aktualnog njonjavog gitarskog indieja, ili je ‘A Hard Day’s Night’ toliko dobra da joj je preteško konkurirati. Da, usporedbe su izlišne. Meni je, u svakom slučaju, druga na ljestvici. (BB)

28. She Loves You (586 bodova / 16 glasova / 1 prvo mjesto)

Znate svi onu priču kad je Lennon izvalio da su Beatlesi veći od Isusa, pa se digla frtutma i Lennon se bio primoran ispričati, pravdajući se da je naprosto konstatirao golu činjenicu. Ne bih se složio da su, u globalnom poretku stvari, Beatlesi veća sila od kršćanstva, no za mene osobno Johnova tvrdnja stoji. Jer, mada vjerujem da je davnom palestinskom hipiju srce bilo na mjestu kad se trudio svijet učiniti boljim, em u priče o životu poslije smrti u nebeskom carstvu koje će zavladati jednog lijepog dana ne vjerujem, em se čitava ta priča izrodila u nešto što je češće kvarilo no poboljšavalo svijet. S Beatlesima takvih problema nema – radeći odličnu glazbu, jednu od stvari zbog kojih vrijedi živjeti na Zemlji, davno su već učinili naš svijet ljepšim mjestom, čine ga i danas, činit će ga i ubuduće, i ne vidim što bi tu moglo poći po zlu. Pa ti reci tko je veća faca. Jesus loves you? I’ll pass, ja bih radije da mi se zavrti, recimo ‘She Loves You’, jedan od najsjajnijih dragulja Beatlesa – i meni dobro. (NP)

27. Lucy In The Sky With Diamonds (633 boda / 16 glasova)

Tako, jednu večer, nakon odigranog glazbenog kviza u Booksi, ja i Kožul Tonći malo ćaskamo o svemu pomalo, i korak po korak dotaknemo se Gorilinog izbora o najboljim pjesmama Beatlesa. Kako je Tonći za opus slavne liverpulske četvorke zainteresiran nešto samo malo više nego ja za norvešku kožarsku industriju njemu je valjda bilo sasvim normalno provaliti misao da bi Beatlesi bili pun kurac bolji bend da su umjesto na Indiju zabrijali na, eto, recimo Balkan!!! Jebote, Tonći! No, kako je vrijeme prolazilo, a ja morao smišljati šta napisati o nekim pjesmama koje mi je Gogo zadao, stvarno, počeo i ja zamišljati što bi bilo da su se Beatlesi umjesto na obale Gangesa iskrcali, recimo, na Cetinu, Miljacku il Krku. Da li bi povijest bila ista? Hm, možda bi, ali možda i ne bi. Ma, garant ne bi. Jebemu, Beatlesi zabriju na Maharaši Meheš Jogija, počnu se čudno oblačiti, propagirajući neke još čudnije ideje i ne prođe tjedan, dva, svako dijete u bloku je sjedilo na podu prekrštenih nogu. Lennon se okiti cvijećem i evo djece cvijeća. Harrison padne u parareligijski zanos, i eto tisuće pročišćenih u slivu Brahmaputre. Šta bi bilo da su eto, ne znam, zabrijali na sevdah? Da li bi svijet dozvolio da onaj ruski književni razbojnik Eduard Limonov mrtvo ladno pred kamerama uz šljivovicu šajba s Pala po Sarajevu? Da li bi se dogodile Omarske,  Manjače i Srebrenice? Ma nema šanse. Ili, recimo, da su otkačili na Milu Krajinu umjesto na Ravija Shankara. Da li bi ‘Within You Without You’ zvučao drugačije da je George drkao po guslama umjesto po sitaru? Da li bi naš Mile zasvirao na Woodstocku, a njegova kćer Kata (hm, ne znam ima li Mile djece, al valjda ko svaki pravi Hrvat ima ih barem sedmero, osmero, pa valjda ima i koju kćer) izdala najnoviji album koji bi u današnjem Jutarnjem secirao Sale Dragaš? Ma sve to bi. Nema šanse da ne bi. Hrvatska bi bila turistička meka sa najvećim BDP-om uz Lihtenštajn, Lennon bi bio živ i sve bi bilo drugačije. Samo da… No, eto, šta je tu je, umjesto srpske prepečenice il šibenske travarice, Beatlesi se navuku na tripove i snime jednu od najljepših pjesama u povijesti, pjesmu koju kad čujete – oprostite im sve. (SČ)

26. Help! (648 bodova / 19 glasova)

 …’znači do Helpa ideš samo ravno…odlična je cesta, ma ko autoputom, samo pičiš…e, e…onda znači kod izlaza Helpa siđeš…malo dalje ćeš jasno vidit kad si izašo iz Bitlsa Donjih i onda ulaziš u Bitlse Gornje…e a dalje samo prati cestu….ili GPS…e i spusti prozore…krov, još bolje…eto, aj, aj…doć ćeš nekako, he-he…uglavnom skrene se kod Helpa, pa dalje dugom zavojitom i to je to… Najveseliji poziv u pomoć i jedna od najboljih tema ikad (i-k-a-d!) napisanih za film. Jedna od prvih Lennonovih osobnih (emocionalno iskrenih, a reče čoek i njemu najdražih) pjesama i pjesma koja je savršeno uhvatila moment(um) onog kad je bal – nek je maskenbal, pa je tekst o vlastitoj depresiji i očaju skeljio na još jednu zarazno vedru melodiju. Well, howboutthat? Uz to, kad si netom propupala tinejdžerka teško je ne misliti da se prepoznaješ u svakom slovu i noti. I od onda još sijaset puta: novi kontekst, nove emocije, isto staro prepoznavanje. Hura! Jer ovih dana zamišljajući sebe i svoje kako svaki petak u Kulušiću cca 1993. ekstatično urlamo when I was younger, SOOOO much younger than today prilično se doslovno upišam u gaće od smijeha. (MT)

25. Helter Skelter (668 bodova / 20 glasova)

Beatlesi kao najbolji bend svih vremena? Može. Beatlesi kao najbolji rock’n’roll bend svih vremena? Također. Beatlesi kao najbolji pop bend svih vremena? Isto. Beatlesi kao najbolji boy bend svih vremena? A, jest. Beatlesi kao najbolji indie bend svih vremena? Normalno. Beatlesi kao jedini dobar krišna bend ikad? Stoposto. Beatlesi kao najbolji country bend svih vremena? Ajde, može. Beatlesi kao najbolji folk bend svih vremena? Zašto ne? Beatlesi kao najbolji kantautori svih vremena? A tko drugi? Beatlesi kao najbolji punk bend svih vremena? Hamburg ne laže. Što je još ostalo, hm… Heavy metal? Može i to. (GP)

24. Happiness Is A Warm Gun (680 bodova / 16 glasova / 2 prva mjesta)

Tata, o čemu on piva u ovoj pismi?, pitala sam davno staroga, prebirući po njegovoj kolekciji ploča koju sam godinama sustavno uništavala ne znajući tada kakvo bogatstvo držim u rukama. O ljubavi i… Shvatit ćeš kad odrasteš, promumljao je. I shvatila sam, jedno 10-15 godina poslije. Moram reći da su mi tada kao djevojčici svakakve ideje padale na pamet. Tražila sam odgovore okrećući ploču po rukama, a odgovora nigdje na vidiku. Da ne govorim na kakvim sam mukama bila kad sam čula ‘Cold Turkey’ (ko normalan piše o hladnoj purici???). Kasnije se moja percepcija shvaćanja o čemu se tu radi mijenjala s godinama. Mijenjala se i vizualizacija. Tako sam jedno vrijeme na sam osluh zamišljala Johna i Yoko kako sjede na podu stana pretrpanog smećem prekriženih nogu i staklenih očiju. Njih dvoje iza neprobojnog zida. S vremenom sam izbacila Yoko iz vizualizacije (što je bio iznimno težak zadatak nakon što sam vidjela omot ‘Two Virgins’) i svijet je opet bio lijep. Ok, isto je u priči ostao gun, ali ipak je ‘Happiness Is a Warm Gun’ postala jedna od meni najdražih pjesama Beatlesa ikad. Navodno je u vrijeme kad je nastajala Lennon već dobrano zagrizao u čari heroina, a kad zagrizete u čari droge onda ne vidite loše strane. To što ne izlazite iz kuće mjesecima, ne predstavlja vam prevelik problem, vi ste vladar situacije. Mozak vrluda svojom putanjom, a samo nebo je granica. Tako kažu, ja sam samo glasnik. Tipičan ushit heroinskog početnika!, ispalio je moj prijatelj ko iz topa u slušalicu na upit što njemu predstavlja ‘Happiness Is a Warm Gun’. I čini mi se da je u pravu. Samo što bih ja još nadodala da je to brutalno genijalan ushit. Stanje ushićenog mira koje ne prestaje, već se samo prelijeva iz jednog ugođaja u drugi. I nikad ne dosadi. Kompleksna, strastvena, nježna, inspirativna, odvažna, nadrealna… Sve to odjednom. I mnogo više od toga. I nemojte me krivo shvatiti. Smatram da droga ima veze s glazbom koliko i žabe s dilanjem kreka. No, budući da žaba kad je sretneš kaže krek, rekla bih da se radi o teoriji relativiteta, tj. možda-možda. U svakom slučaju, ‘Happiness Is a Warm Gun’ je oda svemu onome što je rock’n’roll u mom svijetu. A to je svijet u kojem su Sonic Youth fantastičan pop. (DB)

23. Tomorrow Never Knows (690 bodova / 14 glasova)

Koliki god ljubitelj vječito novih zvučnih avantura bio, dugogodišnje me iskustvo preslušavanja najrazličitijih izdanaka moderne glazbe nagoni da konstatiram: ništa me ne veseli kao odlična pop pjesma. Neka inovacija u tehnici, state-of-the-art produkcijskih zahvata, novih žanrova i zvukovlja, mogu ja guštati u tome, ali ormarisani konzervativac u meni i dalje govori: samo vi drkajte u studiju, igrajte se velikih inovatora i kurčite se kako ste avangardni, džabe vam to bez Dobre Pjesme. Napisati jednu takvu najradikalnija je i najteža stvar u muzici, a Beatlesi su ih pisali i svirali dobro kao malo koji bend u povijesti. Što ih nije spriječilo da katkad zakorače na nove staze. Nisu ih uvijek odvele u dobrom smjeru – khm, ‘Revolution 9’, khm – no takvi se kiksevi lako opraštaju čim se ludilo ‘Tomorrow Never Knows’ zakotrlja iz zvučnika. Reakcija mi je uvijek ista – Jebote, pa kako im je ovo samo uspjelo?! Hrabro ploviti neistraženim morima glazbe, a pritom napraviti Dobru Pjesmu (ma što dobru, fantastičnu) – to mogu samo majstori kakvi se rijetko rađaju. (NP)

22. Don’t Let Me Down (709 bodova / 16 glasova / 1 prvo mjesto)

Izluđeni vrištanjem raspamećenih obožavateljica, Beatlesi su već sredinom šezdesetih prestali održavati koncerte. Pred ljudima, uvjetno rečeno, nastupili su još samo jednom i, po tko zna koji put, zauvijek ispisali povijest pop glazbe. Za oproštaj od publike nisu odabrali stadion ili koncertnu dvoranu, nego vrh zgrade svoje kompanije Apple i u te 42 minute izveli nešto što su deseci bendova nakon njih manje ili više bezuspješno pokušavali iskopirati. Sviranju na krovovima (ili barem glumatanju za potrebe videospota) u narednim desetljećima tako nisu odoljeli ni U2, ni Guns N’ Roses, pa čak ni sarajevska Crvena jabuka, no magiji tog prohladnog siječanjskog dana nitko se nije uspio ni približiti. Prema vlastitom priznanju, članovi grupe u to se vrijeme više nisu podnosili, zbog čega je snimanje posljednjeg im albuma ‘Let It Be’ bilo gotovo neizdrživo, pogotovo za Harrisona koji ih je u jednom trenutku i napustio. Kada su se popeli na taj krov i uštekali u pojačala, negativna energija je nestala, a John, Paul, George i Ringo ponovno su postali oni nabrijani klinci koji su, samo nekoliko godina ranije, iz nekog trošnog liverpulskog podruma krenuli osvojiti svijet. Pitate se kako sve to znam? Jednostavno, pročitao sam na njihovim licima dok su svirali ‘Don’t Let Me Down’. (VH)

21. I Want To Hold Your Hand (711 bodova / 20 glasova)

Iako će reći kako nema dražeg benda od skauzerske četvorke (osim možda Bijelog dugmeta), tata je oduvijek bio fejker. Od čitave diskografije Beatlesa, sve što se prevrtanjem kutaka nevelikog stana i pretinaca auta dalo pronaći bila je tek bijedna kompilacija hitova. Na dugoj i vijugavoj magistrali, unutar plavog fiata, ta se kazeta svakog ljeta borila za primat s jednim od albuma Matka Jelavića (vjerojatno ‘Sretno ti bilo, anđele’). Uspješnica ‘Rodija se sin’ uglavnom je smjela treštati iznad granica tatine tolerancije, a isto je vrijedilo i za nevinu ‘I Want To Hold Your Hand’, čak i u stresnim trenucima pretjecanja kamiona… A danas? Plavi fiat je prošlost, kazete isto. Jelavić zabija za Everton. Tata sluša isključivo Antenu. Još jedna u nizu nostalgično-patetičnih crtica. (MI)

(pisali: Tonči Raić, Bilanda Ban, Nikola Pezić, Saša Čobanov, Maja Telenta, Goran Pavlov, Davorka Brajković, Vedran Harča i Matej Ivušić)

5 Odgovora to “Goriline najbolje pjesme Beatlesa: #30-#21”

  1. Tonći Says:

    najbolja tura crtica dosad!

  2. bb Says:

    ‘Da li bi ‘Within You Without You’ zvučao drugačije da je George drkao po guslama umjesto po sitaru?’
    Ne😀

  3. Anonimno Says:

    Slažem se, a Happiness Is A Warm Gun dosad najbolja crtica.

    saša( jebiga, tlaka mi se logirat, pa ono, lakše mi ovako)

  4. Anonimno Says:

    meni je najbolja crtica kad saša kaže da je neka druga crtica najbolja crtica. poželim da pohvali i moju crticu, iako je nemam:-/

  5. frnjokla Says:

    ooodlicna crtica, slazem se. i trece prvo mjesto za hapiness, makar u komentaru

Odgovori

