Gorilini naj albumi 2011: #25-#21

by

25. Radiohead – The King of Limbs
[478 bodova / 6 glasova]
“King of Limbs” nije najbolji album ikad, niti najbolji album Radioheada (obje titule pripadaju najprekrasnijem od svih prekrasnih albuma – “In Rainbows”), ali je svejedno divan album ispunjen nježnošću. Naizgled hladan, ali dok slušate u pojedinim trenucima kao da vam netko žaračem prolazi kroz tijelo. Selwayevi bubnjevi poput nepravilnih otkucaja srca i elektronički loopovi a la Four Tet, skupa s Yorkeovim gotovo sablasnim glasom, daju ovom albumu očaravajuću creepy notu. U jednom trenutku ste sami samcati lansirani u kozmos među zvijezde i plutate tamo pažljivo osluškujući; u drugom ste pak trenutku u noći izgubljeni u šumi oživljenih stabala, okruženi imaginarnim duhovima kojima je Thom Yorke posudio svoj predivni falset. Strahovito lijepo. Od otvarajuće „Bloom“ koja u startu zarobi lijepim klavirskim akordima, do perfektnog zatvaranja sa „Separator“ koja zapravo ostavlja vrata ove bajke otvorenima, “King of Limbs” je elektro-akustična baza iz budućnosti s tisuću sitnih detalja i nijansi na svakoj traci. Ako poželite biti dijelom mračne ali prelijepe bajke u kojoj je na prijestolju „Kralj Udova“, ovo vam je karta, pa makar i na samo 37 minuta. (AP)

24. Foster the People – Torches
[495 bodova / 3 glasa]
Ovo je prvi album ovog divnog mladog benda koji je poput mlađeg i manje ljigavog brata Maroon 5. Pjevač često ima golemi herpes na čvaljama, što znači da su popularni i da ih mladi jako vole. Ovom prilikom se samo želim zahvaliti čitatelju Gorile Jurici Pushtouchu koji je “Pumped Up Kicks” stavio na svoju ljetnu kompilaciju još prije dvije godine, čime mi je priuštio rekordno dugo čekanje na nečiji album! Al isplatilo se🙂 (BB)

=22. Charles Bradley – No Time for Dreaming
[500 bodova / 1 glas]
Na stranu svi hitovi i sjajne pjesme koje će se u eteru zadržati godinama, na stranu holivudska priča o čovjeku kojem je trebalo praktično 40 godina da snimi svoj prvi album koji je instant remek-djelo, na stranu nevjerojatan The Menahan Street Band u čijim rukama instrumenti progovoraju nekim magičnim jezikom, na stranu svi traktati koji su vas željeli uvjeriti da je Charles Bradley do sada neotkriveno soul božanstvo: cijela snaga ovog albuma, sve emocije, mogu se smjestiti u svega par sekundi koliko traje onaj krik u pjesmi “Heartaches and Pain”, u trenutku kada se Charles prisjeti osjećaja kojeg je imao kada je shvatio da mu je brat poginuo. (EF)

=22. The Mountain Goats – All Eternals Deck
[500 bodova / 1 glas]
Fanovi su čudne biljke. Istovremeno voljni bez kriterija prihvatiti i obožavati ono što predmet obožavanja objavi, ali i spremni secirati djelo do najsitnijih pojedinosti, pomalo uvrijeđeni što sve ne zvuči onako kako su oni mislili da treba.

Ja sam fan Mountain Goats i vjerujem da sam ljudima s time postao već malo dosadan. Kada se broj kolutajućih pari očiju koji sam u životu vidio nakon što bih spomenuo možda-ne-najbolji-bend-na-svijetu-ali-sigurno-jedan-od-najboljih-pet popeo do nezavidne pedesetice (okej, pričam otprilike, nisam baš toliki manijak da zaista brojim ljude kojima se nije dalo slušati moje hvalospjeve Kozama), prestao sam propovijedati. Tu i tamo nekome napravim kompilaciju najboljih pjesama, ali bez previše volje, tek tako.

Svaki novi album dočekujem s nestrpljenjem i strepnjom, i svaki se puta ispostavi da za ovo potonje nije bilo razloga. Kada prođu prva, testna slušanja i kada se sva ta glazba, sav taj talent za slaganje riječi i ta gotovo neprobavljiva gomila opterećujućih emocija počnu raslojavati u mojim ušima, i kada te pjesme postanu neodvojivi dio mene, onako kako i treba biti s pravim pjesmama – opet poželim krenuti u svoju misiju, ali odustanem jer što ja znam koji problem imaju svi ti ljudi da im se nešto ovako, jebiga, jednostavno lijepo, ne sviđa ili ne da slušati.

Na stranu pomno razrađeni albumi-koncepti, na stranu fasciniranost metalom, na stranu rani, umobolni i neslušljivi lo-fi radovi; na stranu štreberski imidž, načitanost, senzibilnost, proživljavanje vlastitih pjesama koje na momente nalikuje na egzorcističku seansu, biblijske reference i još stotina i tisuća ponekada međusobno kontradiktornih činjenica koje opisuju Johna Darniellea; zaboravite sve to, i samo poslušajte glazbu. Poslušajte „High Hawk Season“ i pokušajte se sjetiti je li ikada klapa (da, klapa!) zvučala tako dobro, poslušajte „For Charles Bronson“ i pokušajte je ne poslušati opet, odmah kada završi. Ili probajte s rastrzanom i živčanom „Prowl Great Cain“, zloguke i ljepljive melodije koja će vas u istoj mjeri rastrojiti i ponovno sastaviti. Prepustite se nježnoj, uznemirujućoj i jednostavno predivnoj „Outer Scorpion Squadron“ nakon koje ćete se pitati kako vam je ovakav bend promicao toliko dugo, a suza će suzu stizati, i ponovno ćete shvatiti da ste ipak ljudsko biće iako ste to negdje putem možda zaboravili. Ili, na koncu, krenite od početka pa neka vas „Damn These Vampires“ uvuče u svijet sisača krvi, neka vas uvuče u priču koja nije doslovna, ali je istinita.

Bitno je slušati Mountain Goats. Ne dajte da vas ovaj tekstić uvjeri u suprotno. (AŠ)

21. Friendly Fires – Pala
[520 bodova / 3 glasa]
Ovaj album ima dos’ dobre melodije, i bubnjeva ima svakakvih, i poneku gitaru, bas, a i pjevač dosta pjeva, o nekakvim stvarima koje valjda njega zanimaju, ne vjerujem da su preduboke, iako ima ta jedna o tome kako osjeća tugu jer nije rejvao devedes’prve, e pa žao mi je micko. I ima još nekakvih pjesama, zapravo dosta njih, cijeli album, tak da mi s obzirom na to da zadovoljava te neke bitne parametre u muzici i sviranju nije jasno zašto je tako spušio na godišnjim listama. (BB)

(pisali: Ante Prtenjača, Bilanda Ban, Emir Fulurija, Andrija Škare)

18 Odgovora to “Gorilini naj albumi 2011: #25-#21”

  1. bojan m Says:

    Slabo mi je od Hideout line upa.
    http://www.hideoutfestival.com/line-up

  2. bojan m Says:

    E da, prvo sam htio napisati kako je “King of Limbs” super elektro-akustični tehno album koji najavljuje to da bi sljedeći Radiohead album mogao biti najbolji Radiohead album ikada, što i nije tako teško, a onda sam otišao čuti je li Thom Yorke u setu na Boiler Roomu pustio Ramadanmana ili ne, što je dovelo do provjere Hideouta.

  3. Tonći Says:

    OMG Hideoutov lajnap O — M — G ! ! ! ! ! !!!!!!!!!!!!!

  4. Tonći Says:

    nema što nema, jebote čak su i Borgorea bukirali

  5. Holiga Says:

    OOOO-MMMM-GGGG !!!! Pa sad moram i na to ić. A u kurac.

    Nego, što se naputova ovaj ovaj Prtenjača… Te pažljivo pluta kozmosom, te ga netko guzi žaračem, te šuma s oživljenim drvećem i duhovima, te budućnost…

    Druže, ne poznam te i nemoj šta zamjerit, ali mislim da pod utjecajem ljutih droga ne bi trebao pisat o glazbi. Teško je nama sad pohvatat šta si u stvari htio reć.

  6. derzafanistori Says:

    Crtica o Friendly Fires je uvjerljivo najbolja do sad – nasmijah se k’o nikad :oD

  7. Prtenjača Says:

    @Holiga jebiga, zanio sam se, divan mi je taj album pa zato

  8. bijela misa-o Says:

    povlačim ono što sam napisao da me lista ostavlja ravnodušnim, osim albuma koji su na mojoj listi. sad sam onak prilično iznerviran:-) neću im ni spomenuti ime, jel, da ne pridajem na značaju

  9. bojan m Says:

    Deder micko, reci nam…

  10. bb Says:

    Irena, žao mi je što se nisam stigla posvetiti crticama kako bog zapovijeda, ali ako te je nasmijalo ovo – i to je ok🙂

  11. bb Says:

    A šta ćeš ti, Holiga, molim te, na Zrćetu?😛
    Stajat u zadnjem redu s pivom možeš i na svim onim drugim koncertima i festivalima koje pohodiš😀

  12. derzafanistori Says:

    “..e pa žao mi je micko.” – suze na oči😀

  13. Holiga Says:

    @bb😀
    No ipak, na festivalima ne upijam samo grozno pivo, nego i atmosferu. a naplešem se ja, samo što se to ne vidi golim okom.

  14. bojan m Says:

    BB, ne izvlači se, FF crtica je zaista smiješna.

  15. bb Says:

    Hvala, Boki.
    A ti Holiga, podsjeti me da sljedeći put ponesem mikroskop da vidim taj ples. Živiš na kredit onog jednog novogodišnjeg tuluma kad su ti pukle hlače od imitiranja Seana Paula!
    Svi smo vidjeli tvoje bokserice uzroka paisley!

  16. bb Says:

    “uzorka”

  17. Holiga Says:

    đizz, morao sam sad guglat “paisley” da vidim na šta misliš, prvi put čujem.
    ok, možda sam više human nego dancer, ali izgleda da ni vama ‘dancerima’ nije pretjerano zanimljivo na tulumima, koncertima itd. kad gledate kake gaće ko ima

  18. Holiga Says:

    e da, i stvarno jest super crtica. (žicam i ja hvala, ne mož da boki dobije, a ja ne)

Odgovori

