Gogini omiljeni koncerti 2011.

by

Možda je dječji, možda je analan. Možda je potpuno neshvatljiv, možda je vrijedan prijezira. Možda je sve to, i još mnogo toga, i još mnogo gorega. Ali, zaboli me kiton, jer je stvaran i veseli me – ponos koji osjećam zbog svojih ovogodišnjih oborenih koncertnih rekorda! Yes, yes, yes! Brojku od 137 viđenih različitih bendova, kojom se dosad dičila 2008. godina, otpuhao sam bez znojenja novim rekordom od čak 154, za koji dobrim dijelom moram zahvaliti sezoni krcatoj različitim festivalima i jednovečernjim lajnapima s po nekoliko imena. Onaj važniji, lanjski broj viđenih koncerata od lijepih okruglih 80, netom odlutale sam godine, Bubka-style, nadmašio tek za jednu jedinu svirku – novi je rekord 81. Jebote, to znači da sam, i to već dvije godine u nizu, na koncertu bio svaka cca 4ipo dana, čak i uzevši u obzir tri slučaja istovečernjeg duplog programa! Odakle mi snaga, odakle mi volja?

Muzika se živi. Muzici se daje. I to je to. Dopustite mi i dalje vjerovati da o koncertima nitko u državi ne piše bolje od mene (i Prijatelja), i ja ću vam dopustiti da se sa mnom ne složite. Ali, zar vi doista relevantnima smatrate impresije i stavove ljudi koji na koncerte zapravo gotovo i ne idu? Neću spominjati imena, jer je riječ o klasičnom roll-callu mainstream faca, ali izostavim li ovih nekoliko velikih koncerata i kao važnih događaja na koje ipak svi idu jer si redakcije ne mogu priuštiti ne biti iste kao konkurencija, ja gotovo ni na jednom od koncerata na koje idem ne viđam naše vrle muzičke novinare. Okej, naravno da je nemoguće da i oni idu na sve na što idem i ja, ali isto je tako porazno da ne idu ni na što na što idem ja. Ne samo ja, vjerujem da postoje i veće legende od mene, od kojih neke poznajem i osobno. Možda idu na metal i jazz. Što me zaobilaznicom podsjetilo i na zgodu kad mi je jedan novinar pričao da je društvo njegovih kolega, sastavljeno mahom od renomiranih imena, na jednom ljetnom koncertu umorno raspravljalo o nužnosti pauze, jer su se, jadni, umorili od tih negdje pet koncerata u tri mjeseca koje su morali pogledati da napišu. Iako neki od njih i ne moraju koncert čuti da bi znali kako je na njemu bilo.

Ipak, ovo su dani slavlja, prigoda također traži veselje, pa po strani ostavimo gorčinu prouzrokovanu činjenicom da su neki od tih probisvijeta i fušera čak i plaćeni za svoje brljarije. Eto, da ne ispadnem nepoduzetan, svima zainteresiranim nudim sljedeći projekt – svaki dan koncert, svako sljedeće jutro tekst, all-year long. Što kažete? Ne treba neka velika lova. Onda? To sam i mislio, nema veze, Gorila i Potlista bit će tu i dalje. Još samo da ponovim važna pravila, a to je da se koncert broji sistemom jednog ulaska u koncertni prostor (dakle, primjerice, festival Terraneo se broji kao pet koncerata, po jedan za svaki dan, a ne za svaki bend), a na donjoj ljestvici su poredani pojedinačni nastupi. U čak četirima mjesecima – svibanj, kolovoz, studeni, prosinac – sam vidio po devet koncerata, a bend rekorder je Overflow, kojem sam vidio četiri nastupa. Najboljih 30, po skromnom izboru mene, mojeg prevrtljivog srca i mojeg varljivog sjećanja:

1. DEAR LANDLORD, Medika, 28.04.

2. XAXAXA, Medika, 26.06.

3. FRANK TURNER, festival Terraneo, bivša vojarna Bribirski knezovi, Šibenik, 09.08.

4. THE WALKMEN, Kino Šiška, Ljubljana, 28.06.

5. THE BASEBALL PROJECT, festival Terraneo, bivša vojarna Bribirski knezovi, Šibenik, 11.08.

6. PARAMOUNT STYLES, Mali pogon Tvornice, 18.11.

7. BRIAN FALLON + zajednički bis, The Revival Tour, Arena, Beč, 07.10.

8. OVERFLOW, Mali pogon Tvornice, 27.05.

9. THE MOODY BROODERS, Jabuka, 17.09.

10. BANGERS, Medika, 25.05.

11. FORGETTERS, Medika, 14.05.

12. THE POGUES, Šalata, 14.07.

13. PIPS CHIPS & VIDEOCLIPS, Zagrebački plesni centar, 05.03.

14. EDDIE SPAGHETTI, Hard Place, 21.08.

15. THE BOUNCING SOULS, Trg 5 bunara, Zadar, 14.08.

16. THE CUTE LEPERS, KSET, 30.05.

17. THE THERMALS, festival Terraneo, bivša vojarna Bribirski knezovi, Šibenik, 11.08.

18. THE MOTHERSHIP ORCHESTRA, KSET, 05.05.

19. VEX AND THE VOXTONES, MM Centar, 11.04.

20. THE NATIONAL, festival Terraneo, bivša vojarna Bribirski knezovi, Šibenik, 10.08.

21. MY BUDDY MOOSE, atrij Teatra &TD, 09.09.

22. GHOSTFACE KILLAH, Aquarius, 04.11.

23. THE GET UP KIDS, Močvara, 13.10.

24. MERCURY REV, Tvornica, 12.05.

25. SCORPIOS, Močvara, 22.10.

26. VUCO, IN Bar, 12.10.

27. SLATES, Medika, 08.09.

28. ŽIVO BLATO, Boogaloo, 28.05.

29. RETRO STEFSON, festival INmusic, Otok hrvatske mladeži na Jarunu, 22.06.

30. FNC DIVERZANT, KSET, 28.01.

Odgovori

