Goriline naj igre svih vremena: #5-#1

by

5. Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge (1991.)
[178 bodova / 4 glasa / jedno prvo mjesto]
Čudno je naći se u situaciji pisati o nekoć ti vrlo dragim stvarima, bez da si ih vidio odraslim očima. Možda se ne sjećam detalja igre, ali se sjećam Martine iz mog osnovnoškolskog razreda kojoj je to bila najdraža igra. Imali smo isti ukus u tim kompleksnim stvarima. Opći je kosenzus da je “Monkey Island 2” možda najbolja avantura ikad, gdje bi ju i sam svrstao, uz (meni) nedodirljive “Under a Killing Moon” i “Pandora Directive”. Guybrush Ulysses Threepwood potpuno je zaokružen lik (koji, eto, samo hoće biti gusarom, arrrr argggh) u misiji koja uključuje velika blaga i ljubav nedostižne Elaine. Svijet u kojem se kreće duhovito je zamišljen i izveden, tu su još i gusari i dobre fore, dvoboji uvredama, i na kraju dirljiva i osobna priča; i gusari. Bio je gušt i čast biti Guybrush. Martina je bila vrlo tužna kada ju je završila, što će li sada raditi, upitala me. Prije no što sam joj stigao odgovoriti, sama si je dala odgovor, znam, prijeći će je opet. (LR)


4. Duke Nukem 3D (1996.)
[179 bodova / 6 glasova]
“Doom” sam igrao, “Doom” me oduševio, “Dukea” sam volio. Nismo li svi? Za djecu osamdesetih biti stavljen u kožu Stallonea u post-apokaliptičnom svijetu na stvarnim lokacijama, kao što je Los Angeles – bilo je ispunjenje svih dječačkih snova (jedino bi nindže mogle konkurirati). Duke je brijač sa stavom i arsenalom, zlobno komentira, podjebava, prost je i sirov; dobar drug u nevolji, koja je iza svakog ugla. Ujedno i prva igra koju smo obavezno rasturali u mreži u lokalnoj igraonici. Svi su ga znali, svi su ga igrali, svi su ga voljeli. Duke je popularan dan danas, kao besplatni softver postoji od 2003. U međuvremenu je portan na sve moguće platform, samo ga potražite. Par klikova i ubrzo ste na krovu gdje počinje “Hollywood Massacre”. What are you waiting for, Christmas? Dao sam mu (novu) šansu, brzo smo se složili, sve mi je bilo poznato, svaki kutak i korak, kao da smo se jučer rastali. A ima i taj neki nastavak kojem je trebalo 15 godina da se porodi. Nisam ga skinuo. To je možda za neke druge klince. (LR)


3. Heroes of Might and Magic III (1999.)
[219 bodova / 4 glasa / jedno prvo mjesto]
Tipična situacija otprije kojih mjesec dana: imam tekst za napisati, i moram ga napisati prije nego što te večeri odem na jednu društvenu prigodu jer u suprotnom mi preostaju dvije opcije – ili ću se tamo zadržati minimalno, popiti pivo, dva uvrh glave i pojuriti natrag doma prvom prilikom da dovršim tekst, ili ću popiti tri-četiri piva, vratiti se kući najranije oko ponoći, skuhati kavu, polupijan i umoran pisati do tri-četiri ujutro i onda zbog kave ne uspijevati zaspati još koji sat. Ja ZNAM da je druga opcija 99% izglednija, i da bi mi bilo dobro da barem počnem pisati tekst, da si barem malo unaprijed olakšam situaciju u najgorem mogućem scenariju… Ali nema šanse: vrijeme odmiče, večer se bliži, a ja ni slova napisao jer OPET igram jebene “Heroese” trojku!!! I još bih si mogao oprostiti da je to igra koju sam otkrio tek nedavno, ali jok, igram je već pet-šest godina, jedne te iste mape koje sam prošao tko zna već koliko puta (s neautoriziranim fanovskim mapama se, začudo, nisam puno bavio; dobra mi je recimo bila “Ex-Yugoslavia”, mada potencijalno zainteresirane moram upozoriti da na njoj igru započinjete s herojima zvanima “S. Milošević”, “V. Drašković”, “V. Šešelj” i “Z. Đinđić” – ovaj posljednji starta u dvorcu Priština, na izlazu iz kojeg ga odmah dočekuju trogloditi koji klikču “Kosove republjik, Kosove republjik!”)… Iako sam se s godinama, logično, izvještio u igri, tek mi je nedavno sinulo da bih mogao koju od tih milijun puta izigranih mapa ovaj put možda i odigrati na težem levelu, a sve te godine nisam osjetio ni potrebu da idem isprobavati neke drugačije taktike vengo je primarni cilj uvijek jedan te isti: dobaviti glavnom junaku prvom prilikom earth magic (i zato, osim kad sam primoran u pojedinim kampanjama, nikad ne igram s barbarima ili vitezovima), dogurati do advanced earth magic, naći na mapi utvrdu čija četvrta razina mage guilda sadrži town portal (ako takve nema užasno se razočaram), i onda jebati kompjutera uzduž i poprijeko na najjednostavniji i taktični najprimitivniji način! I toliki sam pacijent da, dok to radim, imam potrebu nadograditi svaki element svake utvrde u mom posjedu: u posljednjem stadiju većih mapa svaki potez započinjem klikčući redom po 15-20 utvrda, nadograđujući sve što se još nadograditi dade, iako od toga niti imam više neke koristi u igri, niti mi donosi bodove, niti mi realno govoreći donosi neko posebno zadovoljstvo, ono, čista birokracija. “Heroesi III” su me naučili i jednoj bitnoj životno-ratničkoj lekciji: napad je najbolja obrana!! Ne, ozbiljno, računica je jako jednostavna: ako ziheraški čekaš da nagomilaš impozantnu armiju prije nego što se počneš kačiti s neprijateljem, on će dotad nagomilati i svoju, još impozantniju armiju i moš se jebat. No ako kreneš osvajati susjedne utvrde čim skupiš vojsku koja je dovoljna za, štajaznam, otjerati hordu seljaka – onda neprijatelja sasjecaš u korijenu i činiš ga unaprijed slabijim! Da, znam, nije neka velika mudrost… ali šta ćeš, glup sam i trebalo mi je par godina da i to skužim.🙂 Još jedna stvar za koju mi je trebalo i još više vremena da je skužim: i kompjuter je isto glup, i zato je dobro imati u vojsci gomiletinu stvorenja iz najniže klase jer kompjuter se prvo zakači za jedinice vojske s najvećim brojstvom, pa ono, pusti budalu da ti troši niškorisno topovsko meso dok ti s udarnim jedinicima radiš poso! Uglavnom, ono što je za serije “The Wire”, za gastronomiju janjetina na ražnju, a za čoksu čoksa s kraš expressom – za igre je “Heroes of Might & Magic III”. (TK)


2. Worms (1995.)
[228 bodova / 8 glasova]
Mnoge stvari više ni ne pamtim dok me netko ne podsjeti na njih. Tako mi je neki dan žena kod koje sam išao na terapiju ventuzama rekla kako su njoj uvijek radili, a i ona preporuča svima, da se stopala zimi najbolje ugriju u pećnici zagrijanom ciglom koja se onda omota u ručnik ili neku debelu krpetinu. Momentalno mi je sinulo da mi je mama uvijek grijala crijep u pećnici nakon što bih potpuno mokar došao sa snježnih igrarija. Jednostavno zaboraviš takve stvari, ostanu ti u sjećanju ona neugodnija poput mazanja tijela rakijom komovicom prilikom visoke temperature. Kad razmišljam o toj rakiji komovici, nije tomu bilo tako davno kada su me roditelji i bake lječili nekim starim metodma od kojih većina postoji i danas, samo se nazivaju alternativnima, službena medicina ih uopće ne priznaje, a kako god da okreneš bile su djelotvorne. Poziv na Gorilin izazov igrica imao je sličan efekt kao cigla iz pećnice, a ono što sam totalno smetnuo s pameti bili su “Wormsi”. Taman smo izašli iz ratnog stanja kad je netko nabavio “Wormse”. Nekolicina nas je dijelilo jednu 386-icu koja je, naravno, bila kraj svijeta jer – iako nije radila besproijekorno – nije previše zajebavala, no nikada nije bilo nekog sukoba ili netrepeljivosti tko će kada igrati, naprosto zato što smo na tom zajedničkom kompjutoru koji se nalazio u tzv. društvenoj prostoriji nekadašnjeg Kluba tehnike mladih uvijek imali samo društvene igrice – “PGA Tour”, neki fliper i “Wormse”. Osim što su nam služili za bezazleno nadmudrivanje tko će koga sjebati, odnosno tko će bolje proračunavati kutove i pozicije, jedva smo čekali dobiti tajna oružja poput razarajuće ovce-bombe. Taktike za obračune petkom navečer smišljale su se cijeli tjedan. Jedno vrijeme postojala je čak i interna liga, a nadam se da netko od ostalih igrača “Wormsa” iz te skupine fanatika još uvijek negdje ima bilježnicu s rezultatima. Imali smo i nagrade i igrači su se svojski trudili osvojiti ih. A onda je netko negdje nabavio cheat codove. (BM)


1. Tetris (1984.)
[407 bodova / 9 glasova / jedno prvo mjesto]
Kaže Libra Libera koju listam da je “Tetris” nastao 1985. (ma kakvo guglanje, pa ovo je retro spika!), da je njegov tvorac bio ruski znanstvenik Alexej Pajitnov i da je nadahnuće dobio vidjevši igru puzzli imena Pentonimo. Toliko o činjenicama. Unatoč svim čudima moderne tehnologije, unatoč uživljavanju u likove, genijalnim pričama, perfektnim grafikama, igrivosti i činjenici da su računalne igre doslovno stvorile čitav paralelni svemir, za mene “Tetris” ostaje broj jedan. Tako jednostavno, a tako genijalno! Igrao sam ga na gomili konzola i na svakom računalu za kojim sam sjedio i nikada nije razočarao. Jer ne može razočarati. Jer je kao šah. Jer je bazičan, a opet kompleksan. Jer ne možeš varati, jer samo trebaš biti sabran i misliti. I reagirati. Ne znam što bih dalje pisao o “Tetrisu”. Ne igram ga često. Igram ga samo kada nekako iskrsne preda mnom, ne tražim ga posebno. Nikada nisam imao “Tetris” na mobitelu, iako sam uvijek sanjao o tome. Recite mi koji mobitel ima “Tetris” i kupujem ga sutra (ne one varijacije s notama, bojama i slično, nego baš “Tetris”). Ne znam što bih dalje pisao o “Tetrisu”. Ne sjećam se kada sam ga zadnji puta igrao. Ali znam da ga volim. Ljubav ne treba objašnjavati, treba je upražnjavati. Idem pronaći online-verziju. Čujemo se za petnaest sati. (AŠ)

(pisali: Luka Rukavina, Tonći Kožul, Bojan Mandić, Andrija Škare)

13 Odgovora to “Goriline naj igre svih vremena: #5-#1”

  1. tonći Says:

    skidam kapu Derzi proročici🙂

  2. bb Says:

    Nisam sudjelovala, ali evo, u čast Tetrisu, jedan dobar dokumentarac🙂

  3. Tonći Says:

    btw od nas devet što smo glasali za Tetris – ja sam jedini koji ga nije imao u prvih deset

  4. DerzaFanistori Says:

    Ajde opraštam vam što su moji favoriti na dnu kad je Tetris prvi🙂

    @Tonći – nebrojeno mi se puta dogodila opisana situacija uz Heroes 3, ali ja sam otišla i korak dalje pa editirala prevelike mape u korisničke za skakanje kroz Town Portal😀

  5. DerzaFanistori Says:

    @AŠ – Motorola W377 ima Tetris u standardnoj opremi ;o)

  6. andrija Says:

    No, da, ja sam znao da će Tetris biti prvi. Nema to veze s proročkim vještinama, stavio sam ga na prvo mjesto, a znam da je igralo malo ljudi i još kada mi je Tonći poslao mail da mu crtica o Tetrisu treba tek zadnji dan, sve mi je bilo jasno.

    Jedino se sada lupam u glavu što sam Wormse potpuno smetnuo s uma i uopće ih nisam stavio na listu, a da jesam bili bi mi sigurno u top 5, vjerojatno i u top 3, toliko sam lijepih sati protratio s njima da je to čista milina.

    @DF – Hvala, potražit ću ga.

  7. Ivan Says:

    svima koji vole glazbu preporucam audiosurf igru – odlicna je.
    za kraj bi jos dodao tri stvari:
    prva je da neigram nesto previse igrica i da se nesmatram nekim geimerom,
    druga je da neke igrice dlicno prikazuju i kritiziraju drustvo u kojem zivimo primjerice menhunt koja je bila cenzurirana zbog prikazivanja i primoravanja nas kao glavnog lika u izvodenju ekstremnog nasilja.mi smo prisiljeni da bi prezivili a osoba koja nas tjera nato u tome vidi samo biznis, nije on kriv sto to ljudi traze,
    treca je stvar vezana za alone in the dark 5 koju su mnogi popljuvali jer je izgubila onaj sarm koji je krasio prethodne.meni se svidio jer je za razliku od Gabriel Knight, koji je i dalje spreman na avanture i zajebancije, Edward Carnby je ostario, postao je cinican i cangrizav, jebiga ostario covjek.
    slozio bi se sa zizekom koji je rekao kako su neke igrice puno realnije od ovog svijeta u kojem mi zivimo.

  8. oto Says:

    I ja sam zaboravio Wormse, ali išla bi dvojka.

  9. Tonći Says:

    “editirala prevelike mape u korisničke za skakanje kroz Town Portal”

    u smislu da si u editoru ubacila town portal kad si skužila da ga nema nijedna utvrda na mapi, ili…?

    ja sam na svojoj listi Worms Armageddon imao puno više od prvih Wormsa, al niko drugi ih nije imao pa eto

  10. DerzaFanistori Says:

    U smislu da bi otvorila veliku mapu koju inače ne bi odigrala jer bi mi uzela previše vremena, odabrala utvrdu za bazu, heroju dala angel wings, town portal i expert earth magic i logistics, a često još i sagradila neki dwelling kojeg nije bilo na originalnoj mapi (I❤ Rust Dragons) pa onda igrala tu mapu. Nema velikog i malog varanja pa čemu se suzdržavati😀

  11. cute2701 Says:

    meni je isto armageddon najbolji i upao bi mi na 31. mjesto da ga je bilo. brdo sati provedenih s bratićima i sestričnom koljeći se na plejki do 3 ujutro nakon čega bi otišli po slance u pekaru na postirskoj rivi. btw drago mi je da je tonći stavio sliku najljepšeg dvorca iz homm3 na članak.

  12. L.P. Says:

    Osjeti se generacijska razlika. Tetris je jedina igra od ovih koju sam uopće i igrao, s obzirom da sam se službeno prestao igrati 1990. godine.

  13. frnjokla Says:

    pa dobro, nesrece, kako monkey island DVOJKA?!

Odgovori

