Goriline naj igre svih vremena: #10-#6

by

10. Prince of Persia (1989.)
[141 bod / 5 glasova / jedno prvo mjesto]
Nakon Commodorea i Amige koje smo svi, s punim pravom, doživljavali kao igraće konzole a ne kao računala s kojima se može i nešto drugo osim zabavljati (s računalom se može i nešto drugo? Ma dajte!), mislim da je prva PC-igra koju sam igrao bila “Prince of Persia”. I nisam je volio. Ne volim je ni danas pa ipak sam je stavio razmjerno visoko (ne znam kako sam uspio zaboraviti “Aladdina”, to je barem bilo ZABAVNO). Poslije šarenog svijeta Commodorea, nakon treniranja refleksa i lomljenja joysticka ovo je bila potpuno nova, dosadna priča. Podsjećala je malo na neke opskurne Commodore-igre, tipa “Hellraid”, koje sam igrao kada sam shvaćao da je ipak bolje igrati se na računalu nego skončati svoj mladi život skokom s balkona, ali je i od njih bila tuplja, sporija, sterilnija, sivlja. Osim toga, barem u početku, nije bila lagana. I to je znalo frustrirati. Sjećam se da sam znao igrati onaj čitavi zamorni prvi dio samo kako bi došao do mačevanja ili do ispijanja onih nekih bočica, a ako bi to izostalo osjećao sam se kao da sam potratio vrijeme. Svašta. No, na neki čudan način, ova mi je igra proširila horizonte. Tada sam shvatio jest da svijet virtualne zabave nije moj svijet pa sam počeo izlaziti vani, ganjati djevojke, piti alkoholne napitke, pušiti cigarete i raditi sve što mladi ljudi u toj dobi rade. Nije da za to krivim baš ovu igru, ali da mi je tada netko ponudio recimo “Unreal Tournament” možda bih radije bio ostao doma. Samo možda. Shvatio sam da ljudi koji pričaju o svojim dostignućima u ovoj igri meni ne zvuče previše zanimljivo i da ću ja radije potražiti ljude koji pričaju o novim albumima. Danas znam da jedno drugo ne isključuje, ali tada se isključivalo i trudio sam se biti lik iz “Prince of Persia”, ali hormoni su me vukli na drugu stranu. I dobro je da jesu jer do danas možda igru uopće ne bih uspio završiti, a u stvarnom životu sam neke levele ipak uspješno apsolvirao. Možda i zato jer sam rano počeo. (AŠ)


9. The Secret of Monkey Island (1990.)
[143 boda / 4 glasa]
“The Secret of Monkey Island” prvi je dio legendarnog serijala Monkey Island te prva avantura koju sam igrao, ona koja me navukla na moj omiljeni gejmerski žanr. Problem s avanturama je da, kad je jednom završite, ponovno igranje gubi na draži. Ili ne? Nakon što sam je zgotovio, ponovio sam to još par puta da bi nanovo uživao u opičenim forama ekipe iz LucasArtsa. Ni to mi nije bilo dovoljno, pa sam je završio tako da sam napisao detaljni walkthrough. Srećom, prije nego sam razvio opsesiju počeli su izlaziti sequeli pa sam pozavršavao i drugi, treći i četvrti nastavak. Peti, rumornog naziva “Return to Monkey Island”, dugo se najavljivao ali se njegov izlazak prolongirao unedogled. Nije ga bilo isplativo raditi, razvoj avantura nije toliko unosan kao neke druge vrste igrica. Ironično, ova neprofitabilna igra poslužila je kao inspiracija za jednu od najprofitabilnijih filmskih franšiza, “Pirate s Kariba”. Holivudski producenti su od Monkey Islanda napravili money island. Koliko god megaprodukcija i našminkani Johnny Depp činili zabavnim filmski serijal, to mi nema onakvu jebeno-ludu-voodoo-zabavnu magiju kakvu je imao pikselasti Guybrush Threepwood. Nije u šoldima sve! Nešto je i u zlatnicima. Nedavno, putujući kroz Nikaragvu, saznao sam da u arhipelagu od par stotina otoka postoji jedan meni naročito zanimljivog naziva. Rentao sam brodić da bih ga se dokopao. Nakon desetljeća i po – napokon sam dočekao povratak na Monkey Island. (NP)


8. Star Wars: TIE Fighter (1994.)
[155 bodova / 3 glasa / jedno prvo mjesto]
Iskreno, priče se više ne sjećam. Bila je sjajna. Grafiku ne mogu komentirati jer sam igrao na 386-ici i 14″ monokromatskom monitoru. Bila je sjajna. Zvuk je je bilo teško doživjeti kroz jadne Sunyo walkmen-slušalice i njegove krhke zvučnike koji su prosipali više zvuka u okolni prostor nego u moje uši. Zvuk, bio je sjajan. Kotačići miša bi se zaprljali nakon tri sata i moju letjelicu učinili najobičnijom svemirskom plutačom za napucavanje. Vrhunske kontrole. Ostalo je povijest. George Lucas više nikad neće snimiti dobar nastavak/sastavak/predstavak središnje filmske trilogije, a njegov LucasArts neće nikad nadmašiti “Star Wars: TIE Fighter”. Nitko neće. (TB)


7. Grand Theft Auto: San Andreas (2004.)
[166 bodova / 3 glasa / jedno prvo mjesto]
Just waking up in the morning, gotta thank God
I don’t know but today seems kinda odd
No barking from the dogs, no smog
And momma cooked a breakfast with no hog
I got my grub on, but didn’t pig out
Finally got a call from a girl wanna dig out
Hooked it up on later as I hit the do’
Thinking will I live, another twenty-fo’
I gotta go cause I got me a drop top
And if I hit the switch, I can make the ass drop
Had to stop at a red light
Looking in my mirror, not a jacker in sight
And everything is alright
I got a beep from Kim and she can fuck all night
Called up the homies and I’m askin y’all
Which park are y’all playin basketball?
Get me on the court and I’m trouble
Last week fucked around and got a triple double
Freaking niggaz everyway like M.J.
I can’t believe, today was a good day. (MI)


6. Heroes of Might and Magic II (1996.)
[174 boda / 4 glasa / jedno prvo mjesto]
U ono predpotopno doba kad se na Internet spajalo preko dial-upa i kad društvene mreže i drug Google nikome nisu bili ni u peti, posjedovanje osobnog računala nije pružalo osobito puno zabave sporadičnim vlasnicima. Jedino čime se prosječni korisnik zdušno mogao baviti bilo je mahnito igranje raznih kompjuterskih igrica, a osobito kampanja poput “Heroes of Might and Magic”. U prvo izdanje ove igre zaljubila sam se još tamo kao srednjoškolka kada sam gubila noći i dragocjen sanak, tako prijeko potreban za disciplinirano obavljanje školskih dužnosti. Igrala sam je kao da mi život o tome ovisi, sva opčarana šarenim vitezima koji su se našetavali po mapi skupljajući razna svjetlucava blaga i artefakte, te gradili zamkove i borili se protiv lepeze zlikovaca koji su im htjeli oduzeti sve što imaju, a time i meni uskratiti mogućnost prelaska na sljedeći nivo obogaćen novim artefaktima koji apgrejdaju oružja, ali i opasnijim neprijateljima. Razred sam ipak uspjela završiti, a ubrzo me je napustila i volja za daljnjim igranjem jer kad jednom završiš kampanju, često se desi da ti postane nezanimljivom. No onda se negdje pred kraj rata i u jeku najgoreg tuđmanovskog terora pojavila dvojka: grafička rješenja bila su tek neznatno drugačija od prvog izdanja, ali zbog nečega je ta igra bila puno moćnija. Neprijatelji su bili opasniji, pojavile su se osim zmajeva i patuljaka i razne meduze, golemi i još koješta i kao da su bili tvrđi orah od neprijatelja iz jedinice. Sve je bilo popraćeno i nekom groznom muzikom koja je bila dizajnirana da smiri igrača unatoč neprekidnom ponavljanju teme, a glasanje ubijenih monstruma spadalo je u najsmješniji dio igre, toliko čak da se igrač namjerno upuštao u fajtove samo da bi se cerekao tim bizarnim zvukovima. U usporedbi s današnjim igrama “Heroesi II” izgledaju presmiješno, ali još uvijek u njima postoji neka klica zaraze kojoj, sigurna sam, ne bi odoljeli ni oni današnji gameri koji nikada nisu došli u doticaj s igrom na ovom grafičkom nivou… Sjećam se kao da je bilo jučer, a ne prije petnaestak godina: skidanje s ove igrice bilo je bolnije od skidanja s lakih droga, terapija se sastojala u iščitavanju Tolkienova opusa koji je bio najbliže onim tajnim sastojcima “Heroesa” zbog kojih je ova igra bila toliko adiktivna. Naivka, tek sam poslije toga skužila da je tvorcima serijala upravo Tolkienova mitologija poslužila kao inspiracija. I sad si ih idem skinuti s torrenta, jer ne mogu izdržati. Već vidim kako ću provesti zimu. Samo neka je eskapizma! (JS)

(pisali: Andrija Škare, Nikola Prtenjača, Tomislav Biškup, Matej Ivušić, Jelena Svilar)

Odgovori

