Rokerski wellness

by

Neovisno o tome koliko posvećen sceni pojedini borac bio, na putu do svirki uvijek postoji mogućnost da se ispriječe društveno-obiteljske obaveze. Zbog razloga iz te familije u petak sam propustio Mašinka u KSETu, te Guitar Wolf (i W.C.I.F.) sinoć u Močvari, a žao mi je taman onoliko koliko me zabavlja činjenica da se jedna od novih pjesama Mašinka zove ‘Kako je Potjeh tražio rakiju’. Negdje između. Svejedno, subotnji je izlazak ponovno pokazao da možeš pokušati rokera odvući iz grada u kojem izlazi na koncerte, ali da koncerte nikako ne možeš potpuno uspješno odvući od pravog rokera. Odnosno, pravih rokera, Uglednog, Saše (dobro, on je nikakav roker, ali je pravi prika) i mene, koji smo subotnju večer proveli na drugom dijelu trećeg festivala Trash & Burn, promenade američkih classic carsa i popratnog programa, u Seoskom turizmu Goričanec u Svetome Martinu na Muri. Odakle mi tamo, pobogu? Nije valjda da su nam bendovi koji su nastupali toliko napeti? Pa, nisu. Početkom godine, na nekakvom kvizu u Esplanadi, bili smo pobijedili i osvojili pet noćenja u hotelu Golfer, smještenom na nepunih petnaestak minuta vožnje od prostora održavanja festivala, a kad smo rezervirali sobe i skužili pogodno nenadano poklapanje, nije bilo teorije da večer nakon bazena provodimo u preskupim hotelskim barovima. Radije dajemo male novce za razvodnjeno pivo i kiseli delanec, pogotovo ako k tome još možemo čuti i neke električne gitare. U Goričanec smo uletjeli dok su Mađari The Silvershine bez posebnog nadahnuća i eventualne zanimljivosti odrađivali svoj generički psychobilly set koji je poštovao sva pravila žanra, osim onoga da bi u cijelu spiku dobro leglo malo neizvjesne divljine. Obrade žanrovskog kanona, od Johnnyja Casha do ‘Tainted Love’, nažalost su se skladno uklopile u nemuštost njihovih vlastitih kompozicijskih stilskih vježbi, pa je prva prava zabava na stage došla onda kada se na njega popela stanovita djevojka zadužena za, kako je bilo najavljeno, erotic show! Vuhu! Moj prvi! – jebiga, iako jesam roker, to još uvijek jesam s indie prefiksom, pa ćete me ipak češće pronaći u knjižnici negoli u striptiz baru. Međutim, čak me ni moje neiskustvo nije spriječilo shvatiti da pred nama nije prava maherica, više priučena amaterka, kojoj je trebalo jedno pet pjesama da se skine u grudnjak. Kako to uglavnom biva, baš kad sam pomislio da tu nema kruha, a plus mi kruh na izgled nije bio ni najmanje zanimljiv, i povukao se do šanka, začulo se Evo ga! Skinula se!, ali bilo je prekasno za pravovremeni povratak. Koga briga. Srećom, posljednji bend večeri bili su beogradski rasturači Concrete Worms koje, s druge strane, nije dočekalo previše ljudi, valjda se raja povukla nakon performansa golišave dame. Problemi s razglasom bili su problemi utoliko što je bend sam u pauzama između pjesama često ukazivao na njih, ali nikakvog traga na žestini i uvjerljivosti nisu ostavljali jednom kad bi se dečki i cura posvetili pjesmama. S obzirom na to da u Zagrebu sviraju barem jednom godišnje teško mi je njihovu svirku opisati kao poseban spektakl, ali je još teže ne ostati dirnut (šakom, jel) njihovim zajebanim nastupom. Sviranje pred vlasnicima teških motocikala za sobom povlači malo više oslanjanja na provjereni repertoar obrada, pa su i Concrete Worms pristali na to nepisano pravilo, ali ne i na konkretan kompromis u popisu sviranih stvari, izuzmemo li ‘Emergency’ od Girlschool, koju su, lošije, svirali i Mađari. Uz pjesme Poison Idea i The Exploited koje nisam prepoznao, jer ne znam opuse tih bendova, otpičili su i dvije srcu mi mile i drage, Cashovu ‘Jackson’, s kojom su doista morali završiti koncert jer nakon nje vrlo teško išta može dostojno ići, a ne se vraćati na bis, i, nešto ranije u programu, potpuno iznenađenje – ‘We’re Comin’ Out’ najlegendarnijih The Replacements. Ta je valjda bila za ekipu iz wellnessa. A gdje su vodeni tobogani, krvavi podljevi na leđima, aktovke s novcima, stakleni zidovi kupaonica hotelskih soba, HNS-ov radni skup za Međimurje, pripreme Slask Wroclawa, čakovečki noćni polu-život, slavlje zbog osiguravanja olimpijskih kvalifikacija ženske košarkaške repke, pomno planiran pristup obrocima, jarak koji mami na preskakanje, finske saune, auto koji ne pali pa legenda Boro posudi svoj, džakuziji, povjerljive informacije i krava muzara u sobi? Pa, što se dogodi u Svetom Martinu na Muri, ostaje u Svetom Martinu na Muri. Ili čitajte Handzara.

4 Odgovora to “Rokerski wellness”

  1. Hugin Says:

    Za sve radoznalce, svirali su “Taken by surprise” od Poison Ideje i “Hitler’s in the charts again” od Exploiteda.

  2. Gogo Says:

    Da se zna!

  3. saša Says:

    i kako ta da sam ja nikakav roker? Ja sam rok sluša dok si ti bija na ”Balkanskoj ulici” i ” Krila leptira”. Samo da se zna!

  4. Goran Says:

    Šta bi ja dao da sam propustio Guitar Wolf…

Odgovori

