Iznimno povoljna stanarina

by

Boreći se posljednjih tjedana s učestalim i sve perfidnijim pokušajima da nas se opet na silu strpa u nekakav oblik jugosfere, od kojih su neki dolazili čak i iz samog ureda Urednika ovog bloga, nisam uspijevao pronaći dovoljno vremena za temeljnu aktivnost svojeg muzičkog bivstvovanja, a to su odlasci na koncerte. A, ruku na srce i na zračnu trzalicu, nije ni ponuda bila nešto, pa bi mi prekid pauze lijepo legao i uz bend manje mi napet od dragih, dragih bradatih pankrokera Dear Landlord, koji su sinoć navratili u Mediku i napravili isto ono što su na istome mjestu Nothington i RVIVR napravili lani. Odsvirali najbolji koncertić sezone, barem njezinoga dosadašnjeg dijela. Kako to već često biva u Mediki, lajnap je bio totalna šizofrenija, ali heterogenost bendova nije osigurala i veći broj ljudi u samome koncertnom prostoru, kad već u dvorištu jest bilo brdo ljudi i njihovih piva i cigareta. Kiper sam propustio zbog Samirovog (aka Najbolji basketar s kojim sam se ikad našao na terenu) rođendana i pripadajućeg čašćenja, ali mi je Ugledni prijateljski bespogovorno uredno dojavljivao razvoj situacije. Zrinka me je obavijestila da su bili najbolji dosad, što god to značilo, s obzirom na to da je njoj to bio prvi put da ih gleda. Dobro, u sudove drugih ljudi se ne miješam. Posljednjih nekoliko pjesama makedonskih dark/synth/indie/tlaka PMG Kolektiv sam nažalost čuo, ali uzmite moju zgroženost sa zrnom soli, jer sam ja ipak a) Dalmatinac i b) zatucani roker, pa je možda moguće i da je riječ o dobrome bendu. Aha, stoposto… Kad smo već kod zatucanosti, šta ću, skužio sam da tek kad napuniš neke godine, ne mora sad nužno biti točno trideset, može i dvajstsedam i trispet, jer netko sazrije prije, netko kasnije, ali dakle tek s godinama iskustva i uzaludnog pokušaja poštivanja svih žanrova možeš pravilno razumjeti jednostavni melodični pop-punk. Kao klinac si malčice predestiniran da ga voliš, ili barem postoje veće šanse, u mojim ti godinama naprosto paše lijepo romantično pojenje o piću, curama, pločama i podrumima, ispod kojeg se kotrlja ugodni vlakić gitara i basa. Od objavljivanja svojeg debija i još uvijek jedinog dugosvirca ‘Dream Homes’, Dear Landlord su mi jedni od favorita ove lijepe novije scene koja se dojila radovima Dillinger Four, Alkaline Trio ili The Lawrence Arms, recimo, koju čine bendovi u kojima sviraju polu-geeky tipovi koje u punk nisu privukle opasnost i sirova snaga, nego srčanost i strast. Uživo, Dear Landlord su gotovo pa destilat te dvije kvalitete, više žestoki midwestern punk-rock nego pop-punk NOFX ili Pennywise škole. Mislim, svejedno, stilske se odrednice donekle mijenjaju od pjesme do pjesme, tako da nije to toliko bitno, barem ne onoliko koliko vesela, ljekovita parada sjajnih eksplozivnih hitića. Set listu sam u mobitel ukucavao do ‘High Fives’, kada sam doživio prosvjetljenje da nema smisla biti štreber (kad ionako nikoga od vas koji to ovdje čitate vjerojatno ne zanima što je svirao bend koji ne znate) i da se treba prepustiti cupkanju, dizanju ruku u zrak i melodioznom deranju. ‘Dream Homes’ je odsviran u cijelosti, na početku medley ‘Park Bench’/’Goodbye To Oakland’, na kraju ‘Begging For The Tips’, a bilo je i nekoliko stvari koje nisam znao, valjda ovih sa split EP-jeva i sličnih izdanja. Naravno, ‘I Live In Hell’ je uživo još i veći raspašoj, prijelaz u drugi dio ‘A World That We Never Made’ me složio na pod, a ‘Whiskey And Records’ je samo glasnija verzija davne Mooseove mudrosti o tome kako je sve što ti treba za dobro provedenu noć Youtube i rakija. Ja biram pivo i odličan bend, može i bez piva.

Odgovori

