Premijera u gostima

by

Bendovi su u rezidenciju MM Centra uletjeli prije sad već dosta vremena, pa je bilo samo pitanje trenutka kada ću tome novome zagrebačkome koncertnom programu pokleknuti i ja, koji sam samo čekao da se najavi neki stvarno pošteni bend. Junf mi je tako, u skladu sa svojim zavodničkim imenom, sinoć skinuo Nežni Dalibor, furioznim koncertom za koji je prava šteta što nije bio održan u nekom klasičnijem, malo većem prostoru. Mislim, šteta je to samo u nekome načelnom smislu, frazi koja pokušava besmislenim pretjerivanjem opisati ljepotu odsviranoga, jer u konkretnom slučaju sinoćnja kombinacija nikome nije smetala. Dobar je bend meni uvijek veći gušt gledati s razdaljine od 3-4 metra, MM Centar (tamo još iza &TD-a na eSCeu) je pretvoren u ugodan i sjajno ozvučen koncertni prostor, a čini mi se kako je i samim bendovima užitak nastupati u neposrednijoj atmosferi bliskoga kontakta. Čudno je jedino bilo slušati povremeno stadionski gromoglasne guitar-pop eksplozije popularnih Dalbača tijekom odbijanja od bliskih rubova prostorije, ali upravo sam se tako na alternativnu muziku i bio nakačio, vrteći je s kazića u svojoj splitskoj sobi. Na takve me, žestoke indie-pop bendove iz devedesetih, Nežni Dalibor najviše i podsjeća, pogotovo na koncertu gdje povremene kvazi-post-rock elemente studijskih snimaka bez grižnje savjesti zanemaruju u korist izravnijih udara. Da ni Smashing Pumpkins ni Placebo nikad nisu skrenuli iz popa u dark ili prog, ne bih ni trena dvojio navesti ih kao koordinate bendova zvuka, ali ovako mi je to malo crnjak, da ne ispadnem nepošten. S debitantskog su ‘Sredstva i veštine’, ako me pamćenje od sinoć do danas nije prevarilo, svirali sve osim poteza ‘Samo da znam’ – ‘Zid’, a dobar su dio koncerta odvojili i za predstavljanje friškoga drugog albuma ‘Normalan život’. Dodatna poslastica nakon sjajnoga koncerta bila je i premijerna prodaja novog albuma, tek pristiglog iz štamparije, koji sam onda jednostavno morao kupiti, iako me nove pjesme tijekom svirke nisu nešto pretjerano osvojile. Ne znači to da su mi bile loše, ali ja uvijek više volim čuti stare, koje znam i znam pjevati, nego neke nove, koje mogu biti i sranje i super, ali o tome ćemo razmišljati kasnije. Preslušavajući danas album, prepoznao sam da su sinoć svirane ‘Jeste li poludeli ljudi?’, ‘Ne postojim’, ‘Savest’, ‘Glupi avgust’ (trenutni favorit!) i ‘Strah’, a mislim da je u repertoaru bila i još jedna. Bendovoj trojci se na stejdžu pridružila i klavijaturistica, ali čini se kako nije sudjelovala u previše pjesama, valjda je još uvijek u fazi integracije u uigranu postavu. A ta postava stvarno dere, toliko da mi ih je opet teško skužiti kao indie-pop bend jakih melodija, jer takve uglavnom osnivaju tipovi koje nije previše briga za sviračke kompetencije. Možda baš tu negdje i leže uzroci pomalo mlakog dojma koji mi danas, nakon tek dva startna preslušavanja, ostavlja ‘Normalan život’, koji kao da želi biti ozbiljniji, promišljeniji, dorađeniji, nešto složenijih struktura. A možda se samo varam, jer još uvijek nisam uspio dobro se upoznati s pjesmama – bit će vremena za konačne sudove i njihova revidiranja. Jedino što jest ostalo isto jesu standardno srpski debilni šminkerski tekstovi, ali kod komšija su još uvijek EKV (a nažalost i kod nas, jebiga) nekakav simbol mudrosti i percepcije, pa je teško očekivati nešto drugo. Još je to jedan razlog zašto su koncerti i inače zakon, kad te ponese ritam bubnjeva i vožnja gitare naglas pjevaš i pizdarije. ‘Samo magli’ je i sinoć bila savršena ilustracija prethodne rečenice. Kao predgrupa Daliborima nastupale su vinkovačke Punčke, simpatičan indie-pop/post-punk bendić sastavljen od jako mladih cura – ako i jest faks, rane su godine, iako se ja kladim na srednju – koje mnogo više kvalitetnih, kreativnih ideja imaju kad je riječ o zvuku i aranžmanima, a manje kad se radi o pjesmama samim. Ali to će doći s godinama i iskustvom, kako se to već veli, jel.

Odgovori

