U susret… izboru naj ex-Yu albuma svih vremena?

by

Kako je generalni konsenzus glasio da je sistem glasanja primijenjen na izboru naj albuma 2010. “debilan ali zabavan”, odlučio sam da taj sistem bude primijenjen i za idući izbor albuma godine! Al ima dotle vremena, a u međuvremenu – u drugoj polovici idućeg mjeseca, preciznije govoreći – bih zarolao i još jedan izbor, onaj najboljih albuma ikada s prostora bivše Jugoslavije (nastalih i za vrijeme postojanja, i nakon raspada popularne “tamnice naroda”)! Za početak bih malo opipao puls biračkog tijela, pa mi recite… kakav biste sistem glasanja htjeli za tu rabotu? Klasično rangirane liste s klasičnom raspodjelom bodova? Novi sistem s proizvoljnom raspodjelom bodova? Novi sistem, ali malo modificiran na ovaj ili onaj način? Neki miks starog i novog sistema? Nešto skroz peto?

P.S. Narodnjački mini-izazov – u ponedjeljak!

34 Odgovora to “U susret… izboru naj ex-Yu albuma svih vremena?”

  1. Gogo Says:

    Klasično rangirane liste s klasičnom raspodjelom bodova jedino garantiraju koliko-toliko objektivan izbor (među subjektivnim pojedinačnim izborima, razumije se). Iako, tako moji favoriti imaju manje šanse za visok plasman, ali nema veze.

  2. tha Says:

    pa ne treba objektivnost biti mjerilo

  3. Holiga Says:

    joj, već vidim kojekakve bajane, foltine, voltine i mooseove u top tenu i uopće me ne veseli takva lista.
    al dobro, nekog veseli. važno da se serucka.

  4. Gogo Says:

    Holiga, ne kužim šta oćeš reć. Prvo, i Bajan i Moose su sigurno za top 10, to je neupitno svakom tko je poslušao više od 2 albuma u životu ili ima barem jedno zdravo uho. Ja znam da bi ti – koji si svoj sistem fino prezentirao sad dajući jednom albumu 900 bodova a ostalima siću samo da se osiguraš da album uđe, za razliku od nas normalnih poštenih koji smo skladno dijelili bodove – više volio ovaj sistem koji smo sad koristili jer on daje prostora za mešetarenje, ali meni je normalnije da svatko da svojih 20, 30 ili 50 albuma pa da zbrojimo. Je da će tako pobjedit neki kurac tipa Let 3, TBF ili Azra, ali bože moj, to ljudi vole. I to je ta objektivnost koja treba biti mjerilo, dragi/a Tha – ako 10 ljudi voli Vampire Weekend onda je glupo da bude plasiran iza albuma za koji 2 osobe daju debelo maksimalan broj bodova.

  5. Gogo Says:

    I Tonći, fotka je ludilo!

  6. Holiga Says:

    hoću reć da mogu predvidjeti kako će ti izvođači ući neovisno o sistemu glasanja i da me zato ne veseli osobito uopće to što biramo najbolje domaće albume. jer će lista bit potpuno razmrvljena i zbrdazdolasta.
    nemam ništa protiv tih izvođača, čak mi se i sviđaju.

    što se tiče toga kako sam ja glasao, ne kužim zašto bi se to nekog ticalo. naprosto mi je više bilo stalo da 1 ili 2 albuma koji mi se jako sviđaju budu visoko, nego da upadni i albumi koji mi se ne sviđaju baš toliko jako. ne razumijem što je tu nepošteno. pa nisam zvao frendove okolo i nagovarao ih da glasaju za moje favorite.

  7. Gogo Says:

    Ma nije ništa nepošteno, po meni, nego je samo lijepi primjer mešetarenja, kojem su neki pribjegli, a neki ne. Drugi su se dogovarali s frendovima. Meni je žao što nisam oprobao nijednu drugu taktiku od seljačkog davanja prosječnih bodova za 5 albuma. Drugi put mi se neće desit :)!

    A ja sam s druge strane potpuno siguran da Bajan neće ni prismrdit listi, čak i s mojim prvim ili drugim mjestom. Jednostavno ga nitko drugi ne sluša, dobro se zna da su ljudi glupi. Mislim, imanentno obilježje svake liste je da je razmrvljena i zbrdazdolasta, pa čak i kad rade 2 čovjeka – siti se Dragaša i Čulića – bude nabacano. Promašio si s primjerom, Bajan i Moose su zapravo primjeri poptune suprotnosti, dobrodošlih osvježavajućih subjektivnih ekscesa među dosadnim konsenzusima ala Let 3, Haustor, TBF, Azra, Jinxi kurci palci.

  8. tha Says:

    da fotka je super al i inače je izbor nepogrešiv. ništa, vidim bolje ništa ne sugerirat, samo šutit i gledat šta će bit. gogo-holiga rasprava već govori da ima potencijala za rock al se nadam da se neće zanemariti ni festivalska scena. ne bi bilo fer.

  9. Holiga Says:

    ma nisam zapravo konkretno ni mislio na bajana, ne analiziram toliko ukuse ovdašnjih ljudi pa ni ne znam koji je dobar primjer. zato sam napisao “bajani, voltini, foltini…” misleći općenito na izvođače koji su u generalnom poretku stvari opskura, a kojih će tu vjerojatno biti napretek.
    a da dragaš i čulić rade izbor najboljih albuma, vjerujem da bi se među top 10 našlo tek jedno slabije poznato ime, sve drugo bi bio kanon jer ne moš (ne bi trebao) se sad preseravat u mainstream mediju s kojekakvim osobnim ljubimcima, osim ako za to ne postoji valjan razlog. radili smo mi u večernjem prije par godina nešto slično, sjećam se da je drugima osim mene već i zabranjeno pušenje bilo mid-brow.

  10. Tonći Says:

    nemam trenutno vremena uključiti se u debatu, pa ću samo apelirati na ljude koji možda nemaju namjeru uključiti se u debatu ali imaju zato možda namjeru glasati – da kažu kakav bi sistem najradije htjeli!

    ako se mene pita: jebo objektivnost, ajmo dijeliti bodove koliko god ko oće… al ovo se ne tiče samo mene, tražim sistem glasanja koji će odgovarati većini glasača a ne samo meni, pa eto – izjasni se, narode glasački!

    a za fotku zahvalite srpskom tjedniku “Vreme”!

  11. Gogo Says:

    Ma kako god ljudi većinom sugeriraju, samo kažem da je meni kao ljubitelju muzike znatno zabavnije kad kod zbrajanja glasova kod Tonćija dobijem na uvid 30-40 lista s po 50 rangiranih albuma, da vidim šta ljudi vole, da procjenjujem kako su i kojim razlozima vođeni rangirali, pretpostavljat kako će se glasovi zbrojit. U suprotnom, ako opet budemo birali istim sistemom proizvoljnog bodovanja, prilično sam siguran kako će na više od pola lista bit shema 996-1-1-1-1 ili paralelna njoj a u skladu s novo određenom količinom albuma i obaveznih albuma. Odnosno, ja osobno ću to sigurni tako napravit i iskreno priznajem da imam jedno 10ak albuma kojima bez frke mogu dat 996 bodova, a koji će to bit će bit onaj za koji od frendova čujem da preferiraju. Batm lajn, ja ću uvik glasat, kakogod i kakav god sistem bija, al mislim da on nije toliko kul. A s Holigom je gušt raspravljat, argumenti mu imaju smisla i znam da voli muziku. Lošu🙂, al šta sad!

  12. Tonći Says:

    “prilično sam siguran kako će na više od pola lista bit shema 996-1-1-1-1”

    misliš? ja mislim da bi bilo upravo suprotno – jer nije to sad lista najboljih albuma u jednoj godini pa da imaš samo jednog do dva koji su ti baš najnajnaj, nego lista za koju će manje-više svatko imati *barem* 3-4 albuma koji mu/joj *puno* znače… a ne znam, valjda sve ovisi o tome kako tko pristupa svemu tome – meni je recimo glavno da su albumi koje volim *zastupljeni* na listi a visok plasman je samo dodatni gušt, ne i ultimativni cilj…

  13. Matej Says:

    i ja sam za povratak na “klasični” sistem s listama, jer koliko god ovo bilo zabavno, onaj sistem je realniji, pravedniji ili što već. jednostavno ne vjerujem da u listama od 5 albuma onaj prvi može nekome biti 996 puta bolji.:/

  14. Holiga Says:

    meni je svejedno koji će sistem biti, ali slažem se s ovom zadnjom tonćijevom konstatacijom. imam barem 20 domaćih albuma koji su mi podjednako dragi i za koje smatram da su svi jebeno dobri i značajni, a teško mogu pretpostaviti kojeg od tih će biti puno na drugim listama pa da idem nešto, kao, kalkulirat.

    jedino što bi, ako slično razmišljaju i drugi, možda ipak bolje bilo staviti klasični sistem. jer na listama će se spomenut sigurno neusporedivo više albuma nego na ovoj, a ako većina ljudi tutne listu od 20 albuma i razdijeli bodove, a 2-3 osobe stavi ‘996 sistem’, onda nije teško pogoditi što će prevagnuti.

    kod ovakih izbora najboljih svih vremena najrealnije bi zapravo bilo da svatko navede samo popis 20/30/50 svojih najboljih albuma, a onda se u drugom krugu glasa samo za one koji su dobili minimalno 2 (ili, bolje, čak 3) glasa. onda možeš isfurat i sistem ‘daj koliko daš’, ali će sve izgledati bitno manje nakaradno.

  15. Gogo Says:

    Ovo mi je skroz kul Holigina ideja s ovakva dva kruga glasanja, ali mislim da nije izvediva na razini kad glasa više od 10 ljudi, u ovom stilu ajmo ko god oće, ko se god javi.

  16. e moj narode Says:

    TBF će biti prvi, baš kao i Manicsi. Nomad se pretvorio u novog Zlatka Galla.
    dosadni ste.

  17. Gogo Says:

    Pa mislim da nitko od nas iz Nomada neće imati TBF nigdje visoko. Za njih će glasat drugi ljudi.

  18. Tonći Says:

    “jedino što bi, ako slično razmišljaju i drugi, možda ipak bolje bilo staviti klasični sistem. jer na listama će se spomenut sigurno neusporedivo više albuma nego na ovoj”

    to sam baš i ja sinoć razmišljao – klasični sistem bi me naveo da na listu stavim puno više albuma nego u drugoj varijanti, i s te strane bi mi sastavljanje liste po klasičnom sistemu svakako bilo zabavnije!

    “a ako većina ljudi tutne listu od 20 albuma i razdijeli bodove, a 2-3 osobe stavi ’996 sistem’, onda nije teško pogoditi što će prevagnuti.”

    ako 2-3 osobe stavi sistem 996, onda će prevagnuti 2-3 neka lijeva albuma (a možda čak i ne lijeva, tko zna) – što je opet samo 2-3 od ukupno 50, ako ne i 100! što je jako malo, i dovodi do pitanja – što je važnije, da bude jebački top 5 ili da je *cjelokupna* lista zanimljivija? mislim, ja očekujem da će uz odgovarajuće velik broj glasača – a vjerujem da bi u ovom slučaju mogao biti dosta velik – top 10 biti wall-to-wall novi val ma kako god da ga okreneš… pa je što se mene tiče pitanje samo: a) koji će princip glasanja uroditi ekscentričnijom listom, barem ispod prvih cca 10ak, b) koji će princip većini ljudi biti zabavniji za sastavljanje lista… (ovo pod b je prioritet, naravno!)

  19. Tonći Says:

    “Pa mislim da nitko od nas iz Nomada neće imati TBF nigdje visoko.”

    https://ruralnagorila.wordpress.com/2010/02/25/gorilini-naj-albumi-nultih-5-1/#comment-1305

    hmmm?

  20. Goran Says:

    tl;dr

    novi sistem

  21. Joe Says:

    Ja sam za ovu klasičnu verziju, ako je to ono da svi naprave listu od top 50 albuma pa se onda na osnovu toga zbraja.

  22. dino Says:

    modificirani sistem sa bodovima: max 500 bodova za prvi od 1000 raspoloživih hah😀

  23. bojan Says:

    za klasicnu listu s max 20 albuma!

  24. bastovan Says:

    Ja bih prvo ujednačio broj albuma koji se šalju na listi (recimo top 30), pa vidio koliko ljudi želi sudjelovati, pa onda odredio bodovanje po kriteriju a puta b, gdje je a broj albuma koje su ljudi stavili na listu dok je b broj ljudi koji su sudjelovali. Rezultat jednadžbe a x b bio bi maksimalni broj bodova koje prvoplasirani albuma na listi može dobiti, a ostalih, uzmimo 29 bi imali proporcionalno (recimo, za 30) manje bodova, dok bi posljednjeplasirani dobio, recimo, 1.

    A sve to u želji da se zaštitimo od terora tzv. devetstodevedesetšestaša koji ovakvim mangupskim postupcima uzurpiraju demokratske procese i autokratski nameću volju manjine napaćenom gorilaškom narodu.

  25. bojan Says:

    Glasam za max. 20 albuma po klasicnom sistemu bodovanja.

  26. Gogo Says:

    Ne jebite, barem 50! A i to će bit malo🙂 I klasična Gorilina progresija od 1 do 100, prokušana i koja jamči točnost!

  27. Tonći Says:

    “u želji da se zaštitimo od terora tzv. devetstodevedesetšestaša”

    a što ste se uzjogunili oko ovoga – ne bi da je s nekog Iron Maiden foruma banulo 150 ljudi i svaki nabacio 996 bodova za “The Final Frontier”!

    a inače, uzeo sam u obzir sve vaše komentare i donio neopozivu odluku – glasat će se:

    – po klasičnom principu (rangirane liste)

    – za max 30 albuma!

    a ti Gogo ćeš po svoj prilici sa mnom crnčiti na zbrajanju bodova, tako da si – ako si imalo priseban – zadnji čovjek na svijetu koji bi trebao zagovarati glasanje za 50+ albuma😉

  28. Gogo Says:

    A slušaj, ako ostanem budan do 2 onda slobodno mogu i do 7 pa odma po novine i doručak!

  29. Tonći Says:

    eto ljudi, vidite s kim ja imam posla

  30. Gogo Says:

    Tonći, evo stvarno samo kao prijedlog, al ja ovih dana pričao i s Fitnom, i Sašom, i Mooseom, i svi se slažu da je 30 albuma premalo, ono i 50 će bit knap. Jebiga, ko nam kriv kad nam bivša i sadašnja država imaju tolko dobre muzike. Znam da ćemo crnčit, ali spreman sam to odradit i sam, ako je to jedini razlog. Ajd razveseli raju!

  31. Tonći Says:

    ajde dobro, volim kad mi je raja vesela pa neka bude min 20 max 50!

  32. Goran Says:

    štase treba sad napravit? samo 50 ploča navest il davat bodove tima pločama?
    Mislim da su šanse da nešto ubacim ravne nuli, al eto…

  33. Gogo Says:

    Navest ih po redu od 1. do 50. i onda one dobiju od 100 do 1 boda. Ili ih samo navedeš 50 bez poretka pa onda sve dobiju isti broj bodova tipa 33 ili tako nešto, kako se već urednički konzilij dogovori. A i ne moraš uopće 50, moš 33 ili 21, kolko te volja, 50 je maksimum, a 20 minimum.

  34. Goran Says:

    kontam.

Odgovori

