Sve stane

by

Kad je bendu osnovni element modus operandija sjebat, iziritirat, izludit i izrugat se, onda ti to isto ne možeš napraviti njemu pa da se ubiješ. Domaći mu je to teren, simple as that. Možeš slobodno basketat do 9 navečer (u puna dva sata uboo sam samo 2 šuta izvan reketa. Neslavan rekord! Znam, znam, ne vjerujete, ne bih ni ja vjerovao da nisam vidio), tuširati se do 9ipo i u Spunk se dokotrljati nešto sitno iza 10, i opet nećeš zakasniti. Gotovo da je prva pjesma bila podudarna s mojim otvaranjem Spunkovih vrata. Neka, nove domaće bendove uvijek vrijedi podupirati barem dok ih jednom doista i ne čuješ, a Motherfuckin’ Christians su upravo takav bend, zanemarimo li izravno pismo namjere u imenu benda, a koje se fino slaže s mojim društveno-religijskim uvjerenjima. Znam face s koncerata, djeluju normalno, starija ekipa pa znaš da nije neka umišljena spika, sve donekle kul. Ali, ta njihova svirka, odnosno buka, odnosno nije ni buka jer je noise plemenita žanrovska disciplina, odnosno nemam pojma koji je to kurac bio! E to me sludilo, iako se nisam povukao vanka na sigurno, poput ostalih šonjera koji su iza svake pjesme u sve većem broju napuštale kafić. Hrabro i odvažno do kraja! Da je uvaženi kolega Ugledni stigao na vrijeme, vjerujem da bi svojim uhom specijalizanta nepogrešivo detektirao sastojke bučnog identiteta Motherfuckin’ Christiansa, ali ja baš i ne volim brit-pop, pa ne znam gdje bih ih smjestio. Ozbiljno, ovo je bila, narodskim rječnikom rečeno, krlja ljute kategorije, s dovoljno nemanja ikakvih tehničkih kompetencija da se ni slučajno nije moglo izazvati ikakvo razumsko prepuštanje milozvucima iz razglasa. Naravno, jasno mi je kako je ovakva glazbena nepodopština dobrim dijelom i namijenjena odbijanju mekušaca poput mene. Možda sam ja jednostavno prestar za takve stvari, a možda sam zapravo i premlad, pa još uvijek nisam prikupio dovoljno iskustva. Svejedno, kao predgrupa relativno normalnom bendu ponešto klasičnijeg zvuka, Motherfuckin’ Christians (al šta jest jest, ime je gušt i pisat i izgovarat!) su bili još i neshvatljiviji. Uf, da se koji sekund smirim i dođem sebi. Taj relativno normalan bend ponešto klasičnijeg zvuka bili su detroitski Tyvek, u Zagrebu već drugi put. Prvi put me nije bilo jer se ne stigne na sve i jer ih tad nisam bio slušao, ali mi je prošlogodišnji album ‘Nothing Fits’ skroz kul, taman onoliko punk rock bez češćih izrazitijih pop melodija koliko mogu podnijeti. Jučer me zato jest bilo u Spunku, gdje je kroz malo više od pola sata ekipa pjevača Kevina Boyera bombardirala publiku žešće nego saveznici okupirane gradove u Drugome svjetskom. Ono, oće neko o meni snimat dokumentarac za 50 godina? Pa da ispričam kako sam jedva preživio jer su napadi bili nemilosrdni i bez pauze, ali da sam ih svejedno pozdravio oduševljenjem jer se jedino tako moglo boriti s učmalom zagrebačkom koncertnom ponudom prvog para mjeseci. Pjesme s ‘Nothing Fits’ sam prepoznao, pogotovo one dvije koje me podsjećaju na Buzzcockse u bijegu od bijesnih Pere Ubu, ili manje kontrolirane blizanke pjesama The Intelligence, a čija imena nikako ne mogu zapamtiti, a sad mi album nije pri ruci. Kakva god situacija bila, u neke se stvari uvijek možeš pouzdati, a jedna od njih je i to da se u Spunku svako toliko pojavi neki majstorski garažni bend, o kojem normalni mainstream ljudi poput mene nemaju pojma, ali koje naši zaslužni underground borci marljivo dovode na upoznavanje. Iako, o Tyveku je pisao čak i Pitchfork i to pohvalno (7.8 ili tu negdje), pa oni možda i nisu najbolji primjer, ali nije da se primijetilo mladih kužera. Previše, jel. A možda su ih samo otjerali Hrišćani…

5 Odgovora to “Sve stane”

  1. Goran Says:

    Bila OK veče. Ray-Ban garaža pa perverzije po mekdonalcu.

  2. Gogo Says:

    Kad Uglednog ne moš natirat u Meka, pa se išlo na kebab.

  3. Goran Says:

    Važno da se podržavaju mali poduzetnici, Ben Sherman i tako…

  4. Gogo Says:

    Hahahaha!

  5. Hugin Says:

    Ma jebite se, modni mačori.

Odgovori

