Gorilini naj albumi 2010: #30-#26

by

30. S – I’m Not As Good at It As You
[250 bodova / 4 glasa]
Ne znam samo kako mi nije palo na pamet da prije ili barem odmah poslije drugog zagrebačkog koncerta Grand Archives provjerim čime se onda bavila Jenn Ghetto. Doduše, mislio sam da se ne bavi ničime, tj. da su je Mat Brooke i ekipa povukli sa sobom samo da zajedno zapjevaju par hitova neprežaljenih Carissa’s Wierd i da joj lijena guzica vidi puta. Jednostavno se nisam nadao da će se vječno sjebana Jenn još jednom studijski reinkarnirati kao S. Njezin defetizam će je uvijek držati na samom kraju hranidbenog lanca Carissa’s Wierd pa mi nije ni čudno da sam uz cijelu strku oko post-Carissa fenomena (Grand Archives, Band of Horses i Sera Cahoone) zaboravio što ova štrkljavica može isporučiti iz svoje sobe. Tako je ispalo da je “I’m Not As Good At It As You” prvi album za koji sam u digitalnom obliku potegao kreditnu! Mislim, niti par mjeseci nakon izdavanja google nije mogao previše pomoći kod nečega što se jednostavno zove – S. Onda se desilo čudo. Mislio sam da će Jenn ostati samo jedna od mojih post-Carissa’s fascinacija, ali nakon recenzije na potlista.com i dvotjednog jahanja na prvom mjestu, ovaj album je postao pravi mali hit među potlistašima i jedna od najklikanijih objava na sajtu. Štoviše, na godišnjoj je listi završio na visokom drugom mjestu! Znam, liste su sranje. Bile one predvidljive ili ne. Nikad svi zadovoljni. Ali nebitni i nevidljivi “I’m Not As Good At It As You” je na kraju ispao najveće iznenađenje godišnjeg presjeka Pot liste i meni još uvijek totalno nejasan kompromis između nekolicine ego-manijaka. Sub Pop se zajebao. Trebao je potpisati i ovo. Jenn, vrati se u Zagreb. Gogo Pavlov će u prvom redu glasno šaptati svaku riječ tvojih pjesama.  Ja ću se već nekako potruditi da njegova i moja draga ne budu u dvorani. (DS)

29. Girls – Broken Dreams Club EP
[271 bod / 2 glasa]
Dakle, dogodilo se nešto nevjerojatno, podjednako uzbudljivo i blasfemično. Ovaj me EP naveo da na trenutak pomislim da je upravo to prava forma za kolekciju pjesama i da je stari dobri album ipak stvar prošlosti. Kako je nešto uspjelo pokolebati albumskog nazija u meni? Pa, zapravo i nije bilo previše teško. Dovoljno je bilo snimiti šest izvanrednih pjesama koje podjednako duguju indie-pop tradiciji, Beach Boys-psihodeliji te još naramku drugih sastojaka i utjecaja pokupljenih odavde i odande, a opet toliko uvjerljivih, originalnih i upečatljivih da ih, jednom kada uđu na vašu plejlistu, neće biti baš lako samovoljno maknuti od tamo. Možda i najvažnija stvar kod ove zbirčice pjesama jest činjenica da se u svakom trenu jako čuje da im je stalo. Toga dugo nije bilo – ili ako jest, mene je zaobišlo. Ovi momci vjeruju u svaki ton, sve je važno, sve je previše važno da bi se prepuštalo slučaju. Nema tu odrađivanja, sviranja svirke radi ili bilo kakvog forsiranja, bez obzira radi li se o melodiji, ritmu ili osjećaju. Sve je tako prirodno i ležerno i sve tako lijepo sjeda na svoje mjesto da se čini kao da su ove pjesme oduvijek bile tu negdje, samo ih je trebalo otrgnuti svemiru i dati ljudima. (AŠ)

28. MGMT – Congratulations
[277 bodova / 4 glasa]
S ovima mi se desilo nešto posebno kad sam prvi put čuo refren od “Youth” na radiju dok sam se osunčanom Tratinskom nekamo vozio sa starim, i drago mi je što su na drugom albumu gotovo jedini među usporedivim suvremenim pop-bendovima zabrijali u pravom smjeru, na psihodeliju a ne na patništvo, i što se trude i uče svirati, i komplicirati, kad je već teško očekivat da me ganu pjesmama… makar me ipak pomalo topi kad u uvodnoj i najboljoj stvari onim tankim, svemirski povrijeđenim glasićem kaže “Light… confusing…”, i možda načas poželim imati 21 godinu i isto toliko kila i lebdjeti nad oceanskom plažom poput zmaja od ljubičastog rižinog papira, a zjapeće mi pećine u očima streme prvom jutarnjem suncu da ih nahrani ili opije dok mi iz džepova na kupaćim gaćicama (jer to su kupaće gaćice s džepovima!) ispadaju čokoladni zlatnici oko kojih se ekipa dolje oko zvučnika zajapureno otima kao da su punjeni ibogainom… A onda se hladno sjetim, ma hajde, Sokoje, sve je to već iza nas i završava pijanim trabunjanjem nepostojećim jezicima dok u 4 u noći ležiš na tramvajskoj prugi ispred caffe-bara Roni, get a lajf, ne dopusti da ti vrijeme protiče neplaćeno… Maribor sam propustio zbog prve od tri žestoke ovozimske gripe, i zbog tog mi je bilo baš žao jer sam danima bez ikakvog očiglednog razloga davio ljude da idemo na “koncert naše mladosti” i pokrenuo nekoliko automobila prema granici, na najhladniji dan u godini, pa se nadam da su mladoprci kad su pjevali “Someone’s Missing” bar malo pomislili na mene… Ne znam što bih više rekao, brijem da će bit sve bolji i bolji i bolji i bolji. (JV)

27. Big Boi – Sir Lucious Left Foot: The Son of Chico Dusty
[283 bodova / 2 glasa]
George S. Patton, najveći luđak među generalima Drugog svjetskog rata, vjerovao je u reinkarnaciju. Ja u te priče ne vjerujem, no ako je general slučajno bio u pravu, okladio bih se da se vratio u liku svog prezimenjaka Antwana; iz majstora na bojnom polju pretvorio se u soul funk-crusadera (ime kojim Big Boi najavljuje okrstiti nasljednika „Sir Luciousa“), te nas mitriljira vrtoglavim rapovima i razvaljuje sočnim beatovima od kojih se ne tresu tek znojne guze, već i zemlja pod nogama. Jednostavno, general Patton izvikuje staru naredbu Georgea Clintona – „Uncle Jam wants you to funk with him!“, a ja ne mogu ne uzvratiti: „Yes, Sir Lucious!“ (NP)

26. Yeasayer – Odd Blood
[293 bodova / 2 glasa]
Kako sam hipster postao tek prošle godine, nisam za Yeasayer čuo sve do ovog albuma. Doduše objavili su tek jedan prije, sada već daleke 2007, i moram priznati da je poprilično eksperimentalan, barem ako se usporedi sa svjesnim okretanjem prema mainstreamu koje je “Odd Blood” donio. Zaokret je Yeasayeru (priznajte, zabavno je izgovarati ime benda!) omogućio komercijalni i kritički probitak, no bez popularnog „napuštanja korijena“ ili „prodaje duša vragu“ jer su ključni, psihodelični elementi zadržani. Posebno me, kao propalog povjesničara, fascinira kako se može napisati i odsvirati fenomenalna pop pjesma („Ambling Alp“) a da ista govori o rivalstvu Prima Carnere i Maxa Schmellinga (da, o njemu je luđak Uwe Boll snimao film u Zagrebu), omiljenih boksača Ducea i Führera. Eto, to je pop-glazba za 21. stoljeće! Izdvojio bih i „Madder Red“, možda i najdražu mi od svih pjesama izdanih prošle godine. Nažalost, praški koncert sam propustio, jer se, vjerovali ili ne, odvijao u isto vrijeme kada i onaj epski The Gaslight Anthema, što mi (nam) je zbog starih zasluga ipak bilo važnije. Da ne bismo ostali uskraćeni za koncertno iskustvo, bend je – u božićnom duhu – live-album ponudio na besplatan download, a možete ga naći (i platiti po želji!) na sajtu im. (MI)

(pisali: Dražen Smaranduj, Andrija Škare, Josip Visković, Nikola Pezić, Matej Ivušić)

7 Odgovora to “Gorilini naj albumi 2010: #30-#26”

  1. Dražen Says:

    dio bestia mi se para da imam jednu negaciju previše u prvoj rečenici

  2. tonći Says:

    vaša želja za micanjem jedne negacije – moja zapovijed

    “praški koncert sam propustio, jer se, vjerovali ili ne, odvijao u isto vrijeme kada i onaj epski The Gaslight Anthema, što mi (nam) je zbog starih zasluga ipak bilo važnije.”

    buuuuuu, FEJK HIPSTER, buuuuuuuuuuu!

  3. Gogo Says:

    Fejk hipster – true romatic roker! Bravo, Matej!

  4. Gogo Says:

    romaNtic

  5. Gogo Says:

    Inače, album od S se zove Im… (dakle, bez apostrofa na I’m) – tako piše na mom originalu!

  6. Goran Says:

    Ja bih iskoristio opciju “Ostavite Komesar” na ovom postu da PONOVO (Tonći!) postavim pitanje: kada će i, ako neće- zašto neće- inizići kompilacija narodne muzike koja nam je obećana?!
    Da li će znalci i upućenici (kako sam počeo inkorporisat hrvatski, svaka mi čas’!) kao ja moći slati svoje entrije?
    Ipak je narodno naše, a sve ostalo tuđe! <- ne šalim se

    Egzekutirao sam svoje pravo na komentar upravo na ovom postu jer ne znam ko su ovi ljudi i samo se Big Boi doima muškaracem pa velim WTH…

    Koji uxbudljiv post!

  7. Tonći Says:

    Gorane II – o tome sam razmišljao upravo ovih dana! bit će nešto do kraja ove liste, obećajem

Odgovori

