Pjesme koje srce diraju

by

Prošli put kada sam ih vidio, na istome mjestu zločina, a datum je bio 08.06. prošle godine, Kuzma & Shaka Zulu lakoćom su opravdali teškom mukom godinama stican doktorat iz puknuća, pa nije bilo ni najmanje dvojbe oko toga imam li ih volje ponovno gledati i slušati u ovakvom, relativno kratkom roku. Dobre se bendove uvijek može slušati, tu ne postoji nikakav problem, moj problem je nešto drukčije prirode. Naime, nikako ne mogu skužiti je li ovaj već legendarni, svakako kultni, zabavni, urnebesni, mudri i humanitarni italo-treš/fejk-hop dvojac najbolji svjetski bend sastavljen od debila, ili najdebilniji svjetski bend sastavljen od ultra-inteligentnih zajebanata. Klišej je odgovor potražiti na sredini razdaljine navedenih dvaju polova, ali ništa mi originalnije ne pada na pamet. Ovo su potpuni bolesnici.

Purgeraj je sinoć bio jednako krcat koliko i ljetos, možda čak i pinkicu puniji, ako je to bilo uopće fizički moguće, prvenstveno zato što je vanka ipak bilo znatno hladnije nego prije pola godine, pa je unutarnje grijanje nekome moglo lijepo sjesti. Naravno, i ta bi se procjena pokazivala promašenom, jer se kaotičnu saunu moglo izdržati samo fanovskim izvikivanjem tekstova, za slučajne namjernike nije bilo šanse. Sposobnih je bilo i previše – koliko god mi je drago znati kako je ovo narodski bend koji narodu daje i nikako od naroda ne uzima, toliko mi je nejasno da je upad ponovno bio besplatan. Pa, šta ne bi svi ovi poludjeli fanovi izdvojili dvajst-trijest kuna za uć? Ja mislim da bi, pogotovo što su veći dio publike činile ponešto starije post-studentske face, pretpostavljam mojih korijena, tragajući za oživljavanjem sjećanja na bezbrižne tinejdžerske dane provedene u dalmatinskim srednjim školama, na kvartovskim zidićima, u beskrajnim điravanjima gradom.

Čisto s tehničke strane, počelo je gotovo katastrofalno, krčanje u zvučnicima je ukazivalo na određene nedorečenosti u tehnikalijama i skroz gušilo Kuzmine vokale, pa su se od svega najbolje razabirala povremena podebljavanja rezervnog Shake, najboljeg šestog igrača opskurne splićanistike. Nije da je to publici imalo smetalo, čim bi pjesma otpočela, klub bi repao i pjevao umjesto spiritusa muvensa. Kad se situacija riješila, dobrohotni Saša je i ponovio nekoliko umrljanih pjesama s početka, da poslije ne bude nismo znali. Možda set lista doista jest bila za nijansu bogatija pjesmama s aktualnog albuma (a još noviji je sinoć Kuzma najavio za proljeće!), a možda sam ja samo sad bolje s tim albumom upoznat, pa sam prepoznao neke novije stvari. Prošli put izostavljena ‘Isprid portuna’ sinoć je izvedena uz standardno oduševljeno reagiranje publike, čime mi je ispunjena želja iz zadnjeg osvrta, a u puna dva sata koncerta stalo je čak 36 pjesama, računamo li tu i duple izvedbe nekoliko stvari, te čak tri puta izvedenu ‘U mojoj ulici’. Stala bi i još jednom, pitate li mene.

Jasno je kako Kuzma igra na jedan specifičan miks klasične dalmatinostalgije i povremene želje svakog od nas da ispadne debil (mislim, na nekim se facama vidjelo kako se ljudi srame svog dolaska na koncert čak i pred ljudima koji su također došli na isti koncert?!), digne ruke u zrak, skine majicu, popije pivu i skoči u Rivu, pa kad već nitko zapravo neće skočiti u Rivu, ispušni ventil postoji u brojnim Kuzminim pjesmama. Te su im pjesme idealna utočišta, a meni bi bila baza da te želje zauvik traju. Set lista: U mojoj ulici – Puknuta ekipa – Di ćemo večeras? – Noćas su pederi u điru – Everybody (Gori trava zelena) – Idemo na more – Jedna mala Iva – Lito ide mala – Popi’ pivu skoči u Rivu – Neću sladoled – Vozimo se, vozimo – U vrelim ljetnim danima – Sidin na zidiću – Laži sve  – Noć u Africi – Party (Ruke gore) – Prva liga – Lipo je more – Moreplovci – 29 godina – Majstori sa mora – Naša ljubav – Dvi, tri tunje – Noćas su pederi u điru – U mojoj ulici – Zapivajmo ludi grade – Zaspala na suncu – Party (Ruke gore) – Popi’ pivu skoči u rivu – Prva liga – Di ćemo večeras? – Najljepše oči Trogira – Isprid portuna – Lito ide mala – U mojoj ulici – BIS: Majstori sa mora

7 Odgovora to “Pjesme koje srce diraju”

  1. dino Says:

    bilo bolje neg prošli put unatoč uništavanju sluha na prvih par😀 ..ali još uvik nam je dužan “dalmatino”😦
    btw. na onu bazu sa početka “everybody (gori trava zelena)” mi je skoro eksplodira mozak.
    mislim da je bilo nešto u stilu:
    shaka: “ajmo svi koji vole pušit travu”
    publika: “eeee-eee”
    kuzma: “a neki vole i pušit kurac!”

    :S :S

  2. Dražen Smaranduj Says:

    ahahahahsa s:S

    ali nije bila Kamon! ne kužim. to je takav hit. doduše, previše je rock da bi upalo u ove dens aranžmane.

    neznam. zašto su u prvim redovima samo masni muškarci. to me malo iznenadilo. imao sam filing da sam na brkovima

  3. Dražen Smaranduj Says:

    o bokte pobralo mi ime i prezime. dižgracija

  4. dino Says:

    aj na nenu belana da ti svira kamon dražene :Đ

    bile su neke 2-3 cure u prvim redovima. al kontaš da je cili kuzmin đir muški đir = CURAMA JE BESPLATNO A MI PEDESET KUNA!🙂

  5. Matej Says:

    lijepo je opet čitati izvještaje, znaš.

  6. Dražen Smaranduj Says:

    ovo mi je zakon:

    “Naime, nikako ne mogu skužiti je li ovaj već legendarni, svakako kultni, zabavni, urnebesni, mudri i humanitarni italo-treš/fejk-hop dvojac najbolji svjetski bend sastavljen od debila, ili najdebilniji svjetski bend sastavljen od ultra-inteligentnih zajebanata. Klišej je odgovor potražiti na sredini razdaljine navedenih dvaju polova, ali ništa mi originalnije ne pada na pamet. Ovo su potpuni bolesnici.”

  7. Gogo Says:

    Tko je čitao moj osvrt na litnji koncert zna da je rodica Sandra bila trudna. Nije više – jutros je rodila sina! Jeeeeeeeeeeeee!

Odgovori

