Lights, camera, action!

by

Okej, evo nas opet, nakon listanja albuma i serija započinjemo prezentirati i Gorilin službeni top 50 filmova nultih godina. Dobrodošli!

Serije jednostavno traju duže i uz njih provodimo više vremena, pa nam se, s druge strane, i one same imaju znatno više vremena uvući pod kožu. Albumi (i singlovi i pjesme i svi drugi glazbeni oblici, dakako) s nama mogu biti stalno i opetovano, pa zato najdraže od njih i poznajemo do najsitnijih detalja. Filmovi su nešto drugačije zvjerke, čak i one najdraže među njima svaki od nas u životu pogleda uglavnom tek dva do tri puta, ako ne i samo jednom. Stoga me osobno nije začudio nešto slabiji odaziv na sastavljanje ove liste; nakon albumskih 39 i serijskih 37, za filmove je glasalo 22 ljudi – što je još uvijek vrlo visoka brojka, svakako kadra zajednički složiti jednu lijepu relevantnu listu. Kao da bi vas Gorila ikada pokušala prevariti!

Oni su: Aleksandar Holiga, Ante Prtenjača, Bilanda Ban, Bojan Mandić, Danijela Šašo, Dino Marelić, Goran Pavlov, Ivan Ramljak, Josip Stjepanović, Marin Juranić, Mario Đira, Matija Habijanec, Mirza Gazibegović, Nikola Bešlić, Nino Gugić, Oto Lukša, Ozren Milat, Petar Panjkota, Renata Dujmušić, Saša Čobanov, Tonći Kožul i Zoran Lazić. Većinom su to iskusni Gorilaši, ali posebno me vesele naše novajlije!

Puno hvala svakome od njih, još više hvala onima (čak 14 računajući i mene!) koji su pristali napisati koju crticu, a najviše hvala onima čije su crtice već razveselile moje inboxe – naravno, oni drugi će preći u ove treće čim to učine i njihovi tekstovi (i ja osobno trenutno spadam samo u druge :)). Jako dobar dio tekstova već sam zaprimio, ali ne i sve, pa ću objavljivanje prvih 50 Gorilinih filmova započeti ovisno o trenutku stizanja ostatka. Možda to bude danas malo kasnije, vjerojatnije sutra, a budem li trebao pričekati čak do srijede sutrašnju ću pauzu ispuniti početkom objavljivanja donjeg doma, filmova koji su osvojili barem 100 bodova, koliko je nosilo postavljanje pojedinog naslova na vrh pojedinačne liste. Naravno, po dobrome Tonćijevom običaju, koji sam besramno iskopirao, ti će se naslovi svakako odbrojavati između glavnih dijelova liste. Inače, ako koga slučajno zanima, ukupan broj filmova koji su dobili svoje glasove iznosi čak 423!

I da, dobro ste primijetili, iako sam u davnome pozivnom postu najavio kako pikiram listu 100 najboljih filmova, ipak sam se odlučio samo za 50, brojku koja mi se činila primjerenija broju glasača, te svakako brojku za koju je bilo znatno lakše osigurati popratne crtice.

Htio bih napomenuti još i to kako sam ja jedini koji zna cijeli poredak i raspored filmova na listi, pa se može desiti da neki film u svojoj crtici bude nahvaljen, recimo to tako, više nego neki drugi naslov, rangiran i znatno više. Sve ovisi o nadahnuću i slobodi pojedinog pisca. To sam možda mogao izbjeći upozorenjem autora crtica barem prve desetke, ali mi se to, nakon određenog razmišljanja, ipak učinilo nepotrebnim. Sve su to super filmovi, čak i oni koji se meni osobno ne sviđaju, a finalni rezultat bi svakako bio drugačiji da smo listu počeli raditi samo tjedan dana kasnije. Znate kako to ide.

Olrajt, budite spremni!

Odgovori

