Svi, svi, SVI, *S*V*I* ste pozvani na glasanje za Nulte-best of… Knjige? Stripovi? Utakmice? Patike? Ne. FILMOVI!!!

by

Eto, Tonći je lijepo najavio da svaka trilogija ima i svoj treći dio, iako bi pedantniji od njega mogli ustvrditi kako je kod nas na maderfakin Ruralnoj Gorili trenutno riječ o tetralogiji, jer smo uz liste albuma i serija odradili i najbolje pjesme desetljeća iza nas, u zasebnom Izazovu. Okej, da se odmah riješimo nedoumica – urednički kolegij ovog bloga svjesno je pristao na korištenje nepreciznog pojma nulte u svrhu obuhvaćanja vremenskog perioda 01.01.2000.-31.12.2009., tako da biramo filmove na matičnim tržištima premijerno prikazane ili u videoteke puštene bilo kojeg datuma između dva navedena.

Dakle, NAJBOLJI FILMOVI NULTIH!!! Hell, yeah, sineasti i sineofili (?), napravite svoje izbore i šibajte liste! Mejlom na pavlovgogo@yahoo.com ili pavlovgogo@gmail.com, a vjerujem kako se ni Tonći neće ljutiti zaluta li koja lista u njegov inbox, pošto su se iskusni kontributeri naših izbora već navikli na njegovu adresu. On će eventualne tako pristigle liste proslijediti meni. Zašto ja, a ne on? Zato što se više kužim u film! Odnosno, zato jer čovjeku treba mali predah od menadžerskog posla. Nadam se da ću preuzeti zadatak kvalitetno izvršiti.

Pravila, upute, informacije, odgovori na potencijalna pitanja:

– na glasanje su pozvani svi dobri ljudi s kojih sat-dva-tri slobodnog vremena, bili oni redoviti Gorilini čitatelji ili njihovi frendovi koji vole filmove i zabavlja ih ideja glasanja. SVI. Vrbujte i pozivajte svim putovima. Imate li prijatelja ili prijateljicu sličnog ukusa, slobodno se dogovarajte i mešetarite! Vrhovni žiri ovoga konkursa na takve stvari gleda blagonaklono!

– tražimo liste vama najdražih filmova nultih, pri čemu vas lijepo molim da se ne obazirete na procjene umjetničkog dosega pojedinog djela. To je meni super je znatno uvjerljiviji argument od Jukstapozicija ruralnog i steadycama impostira hegelijansko u sociolektu.

– maksimalan broj filmova pojedine liste smije iznositi 50; minimalan, a da bih je i dalje prihvatio kao valjanu – 10.

– jako ću cijeniti one liste s rangiranim redoslijedom odabranih naslova od najboljeg do pedesetog najboljeg filma, koji ipak nije nužan za prihvaćanje liste. U slučaju nerangiranih lista, filmove na njima ću puknuti u shuffle i tako dobiti listu od 1. do 50. ili kojeg već maksimalnog broja pojedine liste.

– okej, neću, ne plašite se. Ili ipak? Poanta – molim rangirajte! Ali doista ne morate!

– uz pretpostavljeno većinske dugometražne igrane filmove, u konkurenciju svakako ulaze i kratkometražni i srednjemetražni igrani filmovi, kao i sve-metražni dokumentarci. TV, video, internet, kakva god produkcija. Sve igra!

– ponavljam da se kao datum premijere pojedinog naslova uzima onaj na matičnom tržištu, odnosno, preciznije, datum na onom tržištu na kojem je prvo prikazan, ako to tržište slučajno ujedno nije i domicilno. Filmovi prikazani u Hrvatskoj u prvim mjesecima 2000. godine, a u svijetu prikazani krajem 1999., ne ulaze u konkurenciju.

– nedoumice planiram razrješavati konzultiranjem imdba ili wikipedije. Znate li za grešku koja im se potkrala, upozorite me na vrijeme.

– vaše liste u svojim inboxima očekujem najkasnije do četvrtka 10. lipnja. Dođu li kasnije, u obzir će biti uzete samo ako dotad već ne bude zbrojena finalna zajednička lista. Bude li, sori! Bez današnjeg, imate punih 16 dana za mozganje; mislim da je to dovoljno.

– kako bih zainteresiranima malčice olakšao posao oko prisjećanja i izbora, molim prvo njih/vas za pomoć meni. Dakle, sve zainteresirane molim da mi najkasnije do subote 05. lipnja, na navedene mejlove ili u komentare ovog posta, pošalju svoje nerangirane šire (najšire, ako im se da!) liste. Tako prikupljenu zajedničku listu objavit ću kao podsjetnik u ponedjeljak 07. lipnja, pa ćete imati dovoljno vremena za provjeru eventualnih propusta. Možda se tako sjetite nečega dragog, ali davnog.

– klasika, prije objavljivanja zajedničke liste objavit ćemo imena glasača, pa vas molim da se uz liste potpišete punim imenom i prezimenom. Svakom pošiljatelju ili pošiljateljici ću po pristigloj listi odgovoriti da sam je primio, pa ako vam ne odgovorim u roku dan-dva, šaljite ponovno ili zaobilaznim putem. Ne želimo još jedan slučaj Pushtouch!

– plan je zasad takav da izlistavanje konačne zajedničke liste kreće u ponedjeljak 21. lipnja. Pikiram listu 100 najboljih, no bude li odaziv slabiji, ili barem slabiji od onih za serije i albume, možda se odlučim i za top 50. Dnevno će se izvrtit 10 ili 5 komada, ovisno o broju filmova na listi.

– copy/paste od Tonćija: liste s rangiranim filmovima će se bodovati principom aritmetičke progresije – s razlikom 1 od 50. do 21. mjesta, zatim s razlikom 2 od 20. do 11. mjesta, te razlikom 5 za prvih deset mjesta. Dakle, prvi film dobiva 100 bodova, 50. ima 1 bod. Nerangirane liste svakom filmu na njima osiguravaju – ne 30, kako ste očekivali, nego samo 20 bodova! Mali poticaj na rangiranje! Jer ja volim rangirati!

– kako je i izbor filmova, baš poput onih serija i albuma, dijelom i edukativnoga karaktera, uz filmove na završnoj listi objavit ćemo i crtice o njima, pa molim zainteresirane, spremne i voljne da mi uz svoju listu navedu i žele li pomoći u pisanju crtica. Konkretne zadatke dobit će kad se lista naposljetku i zbroji. Uobičajeno, primam tekstove u rasponu od jedne rečenice do par kartica, ali preferiram lijepo sročenih desetak-petnaest rečenica.

– imate li kakav prilog za pojačavanje zabave, samo ga navedite u komentarima ovog posta. Svaki će svakako biti razmotren, dok za prihvaćanje ne garantiram.

– ako ste jedan od onih trolova kojima su sve skupne liste po defaultu bezveze, svoje ćete pojedinačne moći objaviti u komentarima zasebnog posta, poslije završetka listanja zajedničke liste, pa će svi posvjedočiti vašem kulstvu.

Eto, nekako mislim da je to sve, ali spremno ću odgovoriti na sva pitanja.

45 Odgovora to “Svi, svi, SVI, *S*V*I* ste pozvani na glasanje za Nulte-best of… Knjige? Stripovi? Utakmice? Patike? Ne. FILMOVI!!!”

  1. bb Says:

    “Ne želimo još jedan slučaj Pushtouch!” Haha, sjajno!

  2. Tonći Says:

    dobra je čak ova ideja sa shuffleom! al lako je to meni reći kad ionako nikad ne prilažem nerangirane liste

  3. Anonimno Says:

    Jebeš filmove, daj recke Pavementa i Teda Lea.

  4. Hugin Says:

    Jel, zaboravio sam se potpisati.

  5. zoran Says:

    Mene zanima samo hoće li se za Kill Bill Vol. 1 i 2 moći glasati kao za jedan film? Na svim top-listama desetljeća koje sam vidio bilo je upravo tako. Zato što ništa drugo ni nema smisla.

  6. Tonći Says:

    opa, tek sad skužio da mogu i dokumentarci! a glasanje za oba “Kill Billa” u komadu bi svakako olakšalo posao, no meni je uglavnom svejedno pa neka slobodno vrhovni meštar odluči

  7. Gogo Says:

    Bit će, Hugine, za koji sat, nisam stigao ranije.

    Apropo Kill Billa (pa i Grindhousea, koji mi sad pada na pamet) – stvarno ne znam što reći. Meni je osobno načelno svejedno, samo što bi se moglo desit da neki glasači glasuju za Kill Bill kao zajednički film, a drugi pak na svojoj listi imaju i Kill Bill 1 i Kill Bill 2. Ista stvar i s Grindhouseom, jel, a vjerojatno ima i još primjera. I onda bih bio u banani zbrajanja.

    Moj je prijedlog onda da se to ipak računaju kao odvojeni filmovi, kako su na kraju krajeva igrali kod nas. Naravno, to se sve stigne poštelat naknadno – jer ću glasače opcije koja se pojavi na manje lista mejlom kontaktirat s molbom za dorađivanje liste. Ja osobno bih dva filma.

    I još jedna molba, naiđe li netko na nju u ovim komentarima. Dajte molim vas navodite originalna imena filmova, odnosno ono na engleskom, gdje je god to moguće. To će mi olakšati zbrajanje.

  8. saša Says:

    A kad će doći na red glasanje za najutakmice nultih?

  9. Gogo Says:

    To će Bojan organizirat🙂

  10. zoran Says:

    Glasanje za dva Kill Billa odvojeno mi se čini kao nepotrebno štrebersko picajzliranje: nešto što je u biti jedan film, na želju debelih producenata rastavljen na dva dijela, a ne neki serijal, Harry Potter, Gospodar prstenova… i još da mi zauzima dva mjesta od pedeset. Kao da na listi serija imaš izuzetak pa posebno glasaš za pojedine sezone Simpsona. Grindhouse je druga stvar, to nije ni omnibus, nego dva filma dva različita redatelja, i par foršpana još nekih drugih redatelja, koji nemaju ništa zajedničko, osim prikazivačke forme koje i nije bilo nigdje nego u Americi, kako nekoć davno tako i u ovom slučaju. Sad da ne bude da ja tu nešto izmišljam, ponavljam, sve ozbiljne liste koje sam vidio tretirale su Kill Billove kao jednu cjelinu. Zato što su ozbiljne, jel.

  11. zoran Says:

    I dodao bih još, za taj nevjerojatan slučaj da nekome padne na pamet na listu staviti film koji se zove Grindhouse: taj ili misli da je jako kul i pametan a u biti se preserava, ili je mudrijaš koji misli da je smislio lukav način da na listu uvali 51 film.

  12. Gogo Says:

    Ma nemam ja ništav protiv da je to jedan film, ni najmanje, to mi je još dobrodošlo jer onda imam na listi mjesto više!

    Nego, ono, ne mogu bit siguran da će tako svi ljudi.

    Pa zato ostaje ono gore napisano, način koji se pojavi na više lista dobija prednost.

  13. bb Says:

    Ja svakako ne bih Kill Bill u đuture.
    Ozbiljne metode prepuštam ozbiljnim filmofilima.

  14. Marko Says:

    Kaj ovo u paintu catman? Izvrsna kompozicija, pogođena tipografija, ali iznad svega magma na nebu…. island?

  15. zoran Says:

    A jebiga, Bilanda, kad ja ozbiljno volim filmove, puno ozbiljnije nego albume i serije. Tu više nema zajebancije, nerangiranja i štatijaznam. Mada Kill Bill (i to “oba”, mrmljm) u prvih 50 nekom preozbiljnom filmofilu može zvučati kao zajebancija,

  16. zoran Says:

    A ova gore ilustracija – hm, ne odobravam. Svi dosadašnji Gorilini likovni uratci bili su plod iskrenog genija, dakle kad ih vidiš pomisliš blagi bože ovaj je unikatno i istinski retardiran, ali ovo već smrdi na osviještenu treš manipulaciju. Kao kad usporediš Bore Leeja prije i nakon što su ga silovali Ramljak i Kovač.

  17. bb Says:

    Moj problem s tretiranjem Kill Billa kao cjeline je u tome što bi se na račun (po meni) slabijeg prvog dijela ta cjelina srozala na listi. Kill Bill 2 bi ispaštao, ni kriv ni dužan. Ah, dileme dileme….

  18. Vincent van Taker Says:

    “Kaj ovo u paintu catman? Izvrsna kompozicija, pogođena tipografija, ali iznad svega magma na nebu…. island?”

    hvala na komentaru Marko, mi umjetnici ih uvijek cijenimo, ali kao umjetniku nažalost nije na meni da ti kažem “što je umjetnik htio reći” jer osobna interpretacija je ona magična varijabla koja daje bogatstvo konstanti umjetničkog djela, koja čini njegovu konstantu varijabilnijom, i duboko vjerujem da interpretacija bilo kojeg recipijenta nije ništa manje dragocjena ili “ispravna” od interpretacije samog autora, umjetnika. jednostavno, ja se kao umjetnik ne želim dovoditi u poziciju da, primjerice, dva ljubitelja mog rada raspravljaju o značenju iza nekog mog umjetničkog djela, i da onda jedan ovom drugom kaže “a-ha, vidiš, ti si potpuno u krivu jer Vincent Van Taker je tad i tad rekao da je značenje to i to” i ovaj drugi ostane posramljen. to je pozicija u koju se nijedan umjetnik koji drži do sebe ne bi smio dovoditi!

  19. Gogo Says:

    Slažem se da je ovo dosad najslabija Gorilina ilustracija, ali nivo je ionako nebeski visok. Sojer je vrh.

    Nego, na prvoj pristigloj listi samo je jedan dio Kill Billa, neću reći koji, ali eto, da znate. Meni su inače oba super, samo mi je onaj crtić bezveze… Ne sjećam se u kojem je to dijelu…

    A misli, šta jebemo, ionako su ga svi na svijetu gledali kao dva odvojena dijela.

  20. bojan Says:

    “to je pozicija u koju se nijedan umjetnik koji drži do sebe ne bi smio dovoditi!”

    sad stoji ovdje naslonjen na sank, veli mi da nema s kim popricati, ma neka si nabavi nekog psa, samo nek mi skine ruku s ramena.

  21. tha Says:

    kako konstanta može postat varijabilnija?

  22. Vincent van Taker Says:

    kako? lako. princip je jako jednostavan:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Art

  23. sokoj Says:

    nema nikakve veze s top-listom filmova, ali u svjetlu ove nove klasne podjele koja posljednjih dana postaje izuzetno očita i u potpunosti zamjenjuje zastarjelo i simbolicno lijevo-desno posljednjih sati pomalo koketiram s informiranjem putem vecernjeg umjesto jutarnjeg, i primjecujem da u slucaju da mi se pridruzite u toj perverziji, svi zajedno mozemo uzivati u vise nego dostojnoj zamjeni za saleta dragasa – ARSEN OREMOVIC SVAKI DAN PISE O SVEMU STO MU PADNE NA PAMET (ODNOSNO ZA STA DOBIJE AKREDITACIJU) – KNJIZEVNOSTI, GLAZBI, KAZALISTU, pri cemu neprestano i iskljucivo grijesi u svakom imenu kojeg navede, svakoj cinjenici koju ponudi kao takvu, i manje-vise svakoj visesloznoj rijeci koju pokusa napisati. ljudi moji, pa zasto netko ranije nije upozorio na to? pa to je predivno.

  24. sokoj Says:

    sto se killa billa tice, u potpunosti se slazem s BB, puno bi to drukcije izgledalo da se radi o jednom filmu…

  25. Tonći Says:

    lol Oremović od zadnje subote:

    “Često u jednom danu konzument ima tešku dvojbu koji od ponuđenih koncerata izabrati. Primjerice, upravo se danas u Zagrebu odvijaju tri događaja, svaki na svoj način poseban i zanimljiv; David Guetta u Areni za partijanere, uskrsnula Pekinška patka u Boogaloou za nostalgične trash punkere i Letu štuke u Tvornici za ljubitelje kvalitetne suvremene rock scene. Prije točno tri tjedna, mnogo dramatičnija trilema: u isto vrijeme na različitim mjestima u Zagrebu svirali su Kawasaki 3P, The Tindersticks i Adicts.”

    jebate drame!!

  26. bb Says:

    Jebo ga izbor! Nit’ sam partijaner, nit’ sam nostalgični trash punker, nit’ sam ljubitelj kvalitetne suvremene rock scene. Znači, nema razloga da se preznojavam.

  27. sokoj Says:

    jebo to, nego “budjenje proljeca” franza wunderkinda

  28. zoran Says:

    Kao prvo, uopće ta ideja da je prvi dio ne znam koliko lošiji od drugog – je kurac. Kao drugo, šta se ja koju uzbuđujem kad će ionako pobijediti Doni Darko Domijan, jebem vas emotivne, indi i to. Što je najgore, i ja ću ga staviti visoko. Koliko bi mi život bio lakši da mogu protiv sebe.

  29. bb Says:

    Nije prvi dio lošiji, nego je drugi dio bolji.

  30. zoran Says:

    Nije govno, već se Tarantino prosro.

  31. sokoj Says:

    prvi je redbulvotka, drugi je viski. (odlezao dvanaest godina u hrastovim bacvama i stajaznam sta sve drkadzije rade s viskijem). mislim, sta ja uopce pricam, ionako cu samo “anchorman” stavit od holivudskih filmova.

  32. oto Says:

    Marko, kakava crna magma? To na nebu ti je oluja mozgova, kuiš? Samo mi nije jasno jel ono žuto Pikaču munja ili to Catwoman ima dasku za surf zabijenu u mjesto na kojem, kako bi rekli Američani, sunce ne sija.

  33. bb Says:

    To ti je ta snaga sugestivne režije.

  34. nikola Says:

    meni je kill bill trubadur. moje liste vidjeti nece!

  35. Gogo Says:

    Evo i na još jednoj se listi Killi Billi pojavili odvojeno, tako da je jasno u kojem se smjeru kreće odluka…

  36. nikola Says:

    dobih upravo, a nisam gledao. koji je
    vama najdrazi da ga prvog pogledam?(:

    pans labyrinth
    in the mood for love
    nobody knows
    miami vice
    pulse
    suicide club
    spider
    what time is there
    trouble every day
    audition
    memories of murder
    birth
    songs from the second floor
    let the right one in
    All About Lily Chou-Chou
    last life in universe
    Noriko’s dinner table
    capturing the Friedmans

  37. sokoj Says:

    songs from the second floor & last life in the universe (oba imaju superiorne reprize po imenu du levande i invisible waves). ajmo naši!

  38. nikola Says:

    pa da vidimo.

  39. zoran Says:

    Fridmanovi su luuudi, buraz!

  40. nikola Says:

    last life me je kao i 3-iron (na primjer) smirio.
    istok je tito, sve se vise uvjeravam.
    tek kasnije procitam na net-u i skontam sta je fabula
    iako sam je nazirao gledajuci,:p
    ali nije ni bitna koliko je to metalna kutiijica ala kutija
    sibica kao tabut za duhanski pepeo.;)

  41. mirza Says:

    zna li neko kakav dobar po mogućnosti privatni tracker za ove autorske, kužerske štatijaznam filmove da mi preporuči?

  42. nikola Says:

    nesto tipa:

    q:

  43. oto Says:

    @mirza: Karagarga, ali sretno s upadanjem tamo. Surrealmoviez.info je također odličan sajt, ako ti nije problem skidati preko Rapidsharea i sličnih servisa (a jDownloaderom ne bi trebao biti).

  44. mirza Says:

    @oto: hvala🙂 za karagargu sam u međuvremenu čuo ali ne vjerujem da bih mogao tamo opstati sa svojom jadnom konekcijom. ovaj drugi je extra, to sam tražio!

  45. Aco Tabaš Says:

    sve od lars von trier a , wim wnders – nebo nad berlinom

Odgovori

