Goriline naj serije nultih: #15-#11

by

15. Freaks and Geeks
[523 boda / 10 glasova / dva prva mjesta]
Negdje između Slaterovog ekspozea o Georgeu Washingtonu i vanzemaljcima te Mikeove hrabre šake u Clintovoj faci, crvenokosa Cynthia u “Dazed and Confused” kaže: “Pedesete su bile dosadne, šezdesete su bile genijalne, sedamdesete su, hm, očito sranje, a osamdesete bi mogle biti nešto sasvim drugačije.” Svatko tko je ikada bio relativno normalan tinejdžer, reklo bi se, zna da je svako desetljeće totalno sranje. Kako god da ga okreneš.  Jer se događa upravo tebi. Iako je pop-kultura premrežena tinejdžerskim pričama o tim formativnim godinama koje svi preziru, nisam siguran da ih je snimljeno baš tako mnogo koje to prikazuju na tako direktan, bolan i duhovit način. A sudeći prema onome što danas rade, Juddu Apatowu i ekipi se vjerojatno činilo da je to i jedini mogući način. Jedna sezona, 18 epizoda, i nebrojeni sati smijeha i suza. (VM)

14. Malcolm u sredini (Malcolm in the Middle)
[544 boda / 16 glasova]
O, kako smo voljeli disfunkcionalne familije u nultima! Nakon šećernog overdosea u 80-ima i 90-ima; nakon “Pune kuće”, “Cosby Showa”, “Dadilje” i ostalih kamena temeljaca popodnevne sheme RTL-a, udaljili smo se od sklada, podrške i ljubavi što su se protezali kroz bezlične 20-minutne epizode koje su vaši roditelji obožavali. Ekipa “Malcolma u sredini” stvari je otfurala u drugu krajnjost – istovremeno ostajući u zadanim granicama, ukoliko to ima smisla. Da, Wilkersonovi su bili disfunkcionalna familija, s labilnim Halom, živčanom Lois, nesigurnim Malcolmom, nasilnim Reesom, naivno-podmuklim Deweyjem i buntovnim Francisom, ali su, na kraju dana, uvijek stajali zajedno. Sklad, podrška i ljubav su i dalje bili tu, no srećom pospremljeni u drugi plan kako bi napravili mjesta za urnebesne situacije, smiješne fore i sjajno osmišljene, psihotične likove. (HF)

13. Dva metra pod zemljom (Six Feet Under)
[568 bodova / 15 glasova]
Tuga. To je uvijek prva riječ koja mi padne na pamet kada pomislim na “Six Feet Under”. Egzistencijalna tuga i dread. I tek onda Nate, Claire, David i njihova stvarno nikad sretna mama – obitelj pogrebnika iz sunčanog L.A.-ja, primjer moderne sjebanosti. Prelako bi bilo reći da je “Six Feet Under” depresivan, možda pomalo i jest, ali nudi i tračak nade. Ovo malo remek-djelo scenarista Alana Balla jedna je od prvih serija koja mi je bila bolja od mnogih filmova; televizija je odrasla, i zvala se HBO.🙂(LR)

12. Novozelanđani u New Yorku (Flight of the Conchords)
[586 bodova / 14 glasova]
Parodiranje popularne glazbe kao temeljni lajtmotiv humoristične serije ne čini mi se kao pretjerano dobra ideja – takvo što bi se prije moglo svidjeti nekome tko glazbu ne doživljava. “Flight of the Conchords” je, valjda, iznimka koja potvrđuje to pravilo. Jer čak i kad se ponavljaju, Bret McKenzie i Jemaine Clement – novozelandski duo u vječitoj potrazi za “svojih pet minuta” u New Yorku – toliko su smiješni, i rade to što rade s toliko šarma, da im je teško odoljeti. Pogotovo Jemaine, s facom nalik na polumaorsku varijantu Austina Powersa (ujedno i najzaslužniji za jedan od vrhunaca serije, epizodu “Bowie”). Bret i Jemaine pod imenom FOTC i inače djeluju kao komično-glazbeni izvođači, i mada nisam siguran da bih njihove pjesmice previše slušao “na suho”, u formi videospotova uklopljenih u kontekst serije mnoge se od njih doimaju poput punokrvnih pop-hitova. I vabe na ponovno gledanje. Također, zahvaljujući češćim padovima nego usponima u karijeri dinamičnog dua, ali i sporednim likovima poput šašave Mel, jedine im obožavateljice i wannabe groupie-djevojke, te njihova nevještog menadžera Murraya, činovnika u novozelandskom konzulatu – u svijetu Conchordsa mogli bi se prepoznati i mnogi domaći izvođači, bilo s tzv. demo-scene ili oni “pravi”. Ipak, golema većina njih nikad neće postati ni izbliza toliko zabavna, pa ni muzikalna, kao što su ova dvojica Kiwija. (MŽ)

11. 24 sata (24)
[594 boda / 10 glasova / tri prva mjesta]
Kaže mi Tonći da se raspišem oko “24”. Međutim, riječi jednostavno ne dolaze. Ako napišem da je ovo fenomenalan akcijsko-dramski triler, neću reći ništa novo. Dugo, predugo sam odlagao gledanje ove serije. Davno, davno sam je par puta uhvatio na HRT-u i to je bilo to. Međutim, nakon maratonskog upoznavanja s “Lostom” i nedostatka novih epizoda istog, morao sam naći neki novi fix. I tako mi je “24” pao na pamet. Krenem s gledanjem, i nakon par epizoda shvatim… jebote, pa kako je pet sezona nečeg ovako dobrog moglo proći pored mene?!? Predrasude su gadna stvar. Naravno, dosta ljudi će reći da je serija zapravo fantastična reklama svemoćne američke politike. Glupost, ofkors. Neki će ukazati na nemogućnost održavanja priče u real-timeu. Još jedna glupost, ofkors. Neki će reći da ih serija čini nervoznima i da im je to, brate, previše adrenalina. Pa, khm, zar nije u tome i bit, zar to nije pozitivna stvar? Nekima će zasmetati što Jack Bauer tijekom prvog reklamnog bloka pojede Chucka Norrisa, a tijekom drugog riješava CSI-slučajeve. Opet glupost. Nekima smeta previsoki death rate. Ma! Ono što su Damon Lindelof i Carlton Cuse najavljivali u vezi “Losta” – “nitko od likova nije siguran, svatko može umrijeti u bilo kojem trenutku” – autori “24” rade od prvoga dana i, za razliku od “Lostovog” dvojca, to rade bez foliranja. Još vas nisam uvjerio? Nevjernici, nabavite Bauera, zahvaljivat ćete mi se kasnije. (IG)

(pisali: Vatroslav Miloš, Hrvoje Frančeski, Luka Rukavina, Matko Žurić, Igor Gnjatović)

16 Odgovora to “Goriline naj serije nultih: #15-#11”

  1. Gogo Says:

    Novozelanđani u New Yorku?! Hahahahahaha!!!! To je stvarno bio prijevod?

    I, da malo obrnemo klasičnu priču, Malcolm u sredini na ovoj poziciji? Previsoko… Mislim, sve da je osvojio samo jedan jedini bod, bio bi previsoko.

    A 24 me mami svaki put kad mi neki fan priča o njemu, čak i svaki put kad naletim na epizodu, ali ne mogu se prisilit na gledanje.

    Al sve je to nebitno, pored prve prave indie/demo pobjede ove liste -Freaks And Geeks!!!! Divotica.

  2. Tonći Says:

    http://www.hbo.hr/SeriesDetail.aspx?SeriesId=136

    stvarno bio prijevod. mada bih ja, da sam na njihovom mjestu, možda ipak prije išao na “Ludi Novozelanđani”🙂

  3. matija Says:

    Ili mozda ‘Smrtonosno Ubojstvo’.

  4. zoran Says:

    “u formi videospotova uklopljenih u kontekst serije mnoge se od njih doimaju poput punokrvnih pop-hitova.” NOT!

    “I vabe na ponovno gledanje.” Eto, mene su navabili na negledanje. Zapravo uopće ne znam kakva je serija, jel to štogod smiješno, jer me zabljesnula neduhovitost tih pjesama, pa nisam mogao više od dvije epizode.

  5. Gogo Says:

    Smrtonosni singl! I onda: Smrtonosni singl 2: LP.

    Mene je isto sjebalo šta nisam uskočio na bandwagon na vrijeme, i prvi mi je susret s Konkordima bio onaj album gdje se nisam ni jednom pošteno nasmijao, pa sam zaključio kako me ne zanima i neće mi se svidjet. Ali Danijela bi gledala, pa onda ću morat, valjda.

  6. matija Says:

    Dajte im sansu, Zozo & Gogo, super su Jemaine & Bret, i ja sam tesko prosao kroz prvu epizodu, al onda sam odlucio za promjenu biti dobar covjek i dat im jos jednu sansu. I bome sam progutao ostatak prve sezone u jednom danu.

  7. Tonći Says:

    meni pjesme nisu smiješne, ali serija općenito jest (barem prva sezona; druga je niz propuštenih prilika) – a humoristične pjesme mi ionako skoro nikad i nigdje nisu smiješne, tako da mi to nije predstavljalo nikakav problem

  8. bb Says:

    Ne bi to bilo pretjerano smiješno da nema Murraya! Koji lik!

  9. I Says:

    “Eto, mene su navabili na negledanje. Zapravo uopće ne znam kakva je serija, jel to štogod smiješno, jer me zabljesnula neduhovitost tih pjesama, pa nisam mogao više od dvije epizode.”

    True that.

  10. Igor Says:

    “Eto, mene su navabili na negledanje. Zapravo uopće ne znam kakva je serija, jel to štogod smiješno, jer me zabljesnula neduhovitost tih pjesama, pa nisam mogao više od dvije epizode.”

    True that.

  11. Igor Says:

    Nemam pojma odakle dva moja ista posta i zašto sam na prvom potpisan samo kao I🙂

  12. Igor Says:

    “A 24 me mami svaki put kad mi neki fan priča o njemu, čak i svaki put kad naletim na epizodu, ali ne mogu se prisilit na gledanje.”

    Ja nakon 24 ne mogu više gledati akciske filmove i trilere…sve mi to dosadno kad se usporedi sa Bauerom…:)

  13. Igor Says:

    AKCISKE🙂

  14. matija Says:

    Rhys Darby je divan.

    http://www.youtube.com/watch?v=wgzcnxitww0 (ili ak vam se ne da sve gledat, barem prebacite na 4:51)

  15. ga-li Says:

    Gogo Kaže: Malcolm u sredini na ovoj poziciji? Previsoko…

    apsolutno se slazem!!na svaku odgledanu epizodu, na svaku ‘bazu’ unutar iste, moj komentar je bio: e,i??i po cemu je to malcolm kao pametan??svasta…

    matija Kaže: i ja sam tesko prosao kroz prvu epizodu, al onda sam odlucio za promjenu biti dobar covjek i dat im jos jednu sansu. I bome sam progutao ostatak prve sezone u jednom danu.

    i opet se slazem, s01e01 je malo bezze, al nakon toga postaje sve bolje i bolje!!!!

    bb Kaže:Ne bi to bilo pretjerano smiješno da nema Murraya! Koji lik!

    gle cuda, jos jednom se slazem🙂 !!! prave serije od onih ‘krivih’ dijeli vrhunski sporedni/ne bas najglavniji lik(newman u seinfeldu, ari u entourageu, omar i senator clay u wireu, murray u fotc…)-ovjde je, kako vec navedoh u zagradicama, upravo to slucaj!!!!

  16. Igor Says:

    Ljudi,ja upravo odgledah “24” 8×22….koja mrcina od epizode!🙂 TV ne može ići bolje od ovoga…

Odgovori

