Goriline naj serije nultih: #20-#16

by

20. Vratiće se rode
[431 bod / 8 glasova / jedno prvo mjesto]
Ako idete u Barandu, obavezno recite retardu na pumpi da vam obriše šoferšajbnu, inače ćete završiti u bari, pa će vam srdačni domaćin naplatiti izvlačenje između dva šamara koje je udelio svojoj supruzi; ludi učitelj će se na grobu svoje žive žene žaliti kako nema roda, još će nekoliko tipova isprašiti svoje životne saputnice, otkrićete da je gradonačelnik korumpiran, selom vlada mafija. Naići ćete na striptiz-klub/bordel u kući od naboja; povremeno ćete se ponašati veoma nelogično, jer su došli novi scenaristi… A ako ste usto nedajbože Beograđani, manijak na traktoru jebaće vam mater prilično učestalo. Jebaćete mater i vi sami sebi jer niste na vreme prestali gledat ovu seriju, što samo dokazuje da se “Rode” mogu svrstati uz najveće TV-događaje prošle decenije kao što su “Battlestar Galactica” i “Lost”. Kad zaglavite u lekovitom blatu, jednostavno si ne možete pomoći! (ID)

19. Na rubu zakona (The Shield)
[443 boda / 9 glasova / jedno prvo mjesto]
Trebalo mi je par sezona da mi se svidi “NYPD Blue”. Ni “Homicide” na početku nije toliko razvaljivao (kao što se uobičajeno misli). Čak se ni kod “The Wire” na početku nije moglo vidjeti o kakvoj epskoj i fantastičnoj mrcini se tu radi. “The Shield” nije imao tih problema: u prvoj epizodi nam se bez pardona daje do znanja da je Vic Mackey pokvaren, korumpiran, “prljav” pajkan. Nema lažnog moraliziranja, Vic i njegova ekipa patroliraju po L.A. i prvo pucaju, onda uzimaju lovu, pa tek onda postavljaju pitanja. U prijevodu, svijet nije crno-bijele boje – i čak i ako si pozitivac, možeš dobiti metak u čelo od ruke Vica Mackeyja. Ovo je također, po mojem ličnom, personalnom i osobnom skromnom mišljenju, jedina serija nultih koja je kroz sve sezone uspjela ne samo održati, već i podići razinu kvalitete; ako vas prva sezona šokira, do finalne sedme ćete plakati od sreće koliko je ovo dobro. Ne vjerujte svekolikom hypeu oko “The Wirea” – “The Shield” je najbolja policijska serija nultih. (IG)

18. Battlestar Galactica
[494 boda / 12 glasova]
Među mnoštvom serija čija je radnja smještena izvan Zemljine atmosfere, “Galactica” je suverena vladarica. U početku zamišljena kao reinterpretacija istoimene serije s konca sedamdesetih, verzija Rona D. Moorea i Davida Eicka redefinirala je SF kao žanr, smjestivši u ambijent svemirskih brodova i dalekih galaksija priču toliko ljudsku i suvremenu da se s njom malo koja ovozemaljska serija može mjeriti. Zarobila me već u pilotu, u kojem 12 planeta na kojima živi ljudska rasa biva uništeno u nuklearnom napadu cylonaca, robota koje su stvorili sami ljudi. Preživi njih pedesetak tisuća razasutih po svemirskim brodovima, na čelu sa zastarjelom, ali i dalje moćnom Galacticom; zajedno se daju u bijeg od robota (među kojima ima i humanoida), u potrazi za davno izgubljenom trinaestom kolonijom, Zemljom – ima li ikoga koga ovakav zaplet ne bi privukao? Put do Zemlje traje četiri sezone, odnosno 75 epizoda: od toga je tri četvrtine izvrsnih, dok ću njih 10 do 15 u svakom trenutku svrstati među vrhunske u konkurenciji svih serija ikada. U različitim trenucima iste epizode “Galactica” je znala biti svemirska pucačina, politička drama, mračni psihološki triler, religijska metafora, kritika današnjeg društva u kojem se gaze ljudska prava, ili jednostavno maksimalno uzbudljiva zabava. Fenomenalno napisana, režirana i snimljena, diči se i nenadjebivom glumačkom ekipom koju predvode čudesni Edward James Olmos i Mary McDonnell, a uz njih dvoje još je sigurno petnaestak glumaca u “Galactici” odigralo uloge života. Treba izdvojiti i genijalan soundtrack koji je također rušio granice. Ma, ako su put na Mjesec i “Battlestar Galactica” najdalje što je čovjek otišao u svemir, u doslovnom i televizijskom smislu, prije će astronauti zakoračiti na Mars nego se pojaviti serija koja će nadmašiti “Galacticu”! Ispadne li da sam u krivu, neće mi biti žao. (PP)

17. Statisti (Extras)
[505 bodova / 13 glasova]
Ja jako volim Rickyja Gervaisa. “The Office” mi je najdraža serija nultih, “Extras” mi je službeno u top pet premda bih u ovom trenutku na vrh stavio obje u paketu, plakao sam na “The Invention of Lying”, redovito gledam imal kaki novi skeč na jutjubu, čak sam pogledao i sve stand-up nastupe, a to je forma koju baš izrazito ne volim (uz svo dužno govno izuzetno briljantnim hrvatskim stand-up komičarima iz grupe Pet prijatelja). Ricky je prvo promijenio svijet jednim najobičnijim pogledom u kameru Davida Brenta, pa prodao taj shtick Amerikancima, Francuzima i Njemcima, a zatim zajedno s nezaobilaznim, tri metra visokim ‘čudovištem izbuljenih očiju’ Stephenom Merchantom, napravio još jedan popularan sitcom. Ricky je u “Extras” preuzeo ulogu Andyja Millmana, strejt čovjeka okruženog kretenima (skoro pa Tima iz “Officea”) koji u biti želi postati Ricky Gervais ali na kraju napravi najgori sitcom na svijetu, kultni “When The Whistle Blows”, a neke nove Brentove glume Merchant i hrpetina celebrityja. Što izdvojiti? Sir Ian McKellen sa svojim perfidnim glumačkim metodama. Trenutak u kojem Bowie zapjeva: “Little fat man who sold his soul”. Proročanska epizoda s raskalašenom Kate Winslet. Scena s mineralnom. Previše ih je. Pa onda taj spektakularni, dirljivi božićni specijal. U sjajnom razgovoru s uglađenim Jamesom Liptonom u “Inside the Actors Studio”, Ricky je došao do same srži onoga što razlikuje “Extras” i “The Office” od plitkih ‘fora’, predvidljivih referenci, iritantno bezosjećajnog odmaka i jeftinog podilaženja idiotima koji ta sranja gledaju, što su manje-više sve komponente većine današnjih sitcoma. Rekao je: “I can’t laugh at someone I don’t like. I think the most important thing in comedy is empathy.” Ricky i Stephen vole svoje likove, koliko god ih stavljali u najneugodnije moguće situacije, a to je već pola scenarija. Nagovarali su Rickyja da barem Andy Millman, kad već David Brent nije, doživi više od dvije sezone po šest epizoda i božićnog specijala – uostalom, nakon Bowieja, McKellena i De Nira uloge najgorih mogućih verzija samih sebe htjele su i puno veće čunke od tamo nekog Chrisa Martina – ali stara majka Leibovitch jednostavno nije htjela slušati. (MH)

16. Dexter
[517 bodova / 16 glasova]
Većina filmskih i TV-vigilanata – a pod time ne podrazumijevam likove čija je osveta reakcija na pojedinačnu situaciju, već one koji su “čišćenje ulica” pretvorili u svoj životni stil i poziv – zapravo su antipatični, samodopadni tipovi, koji su od početne ideje služenja narodu kojeg je pravo zakinulo za pravdu otišli u drugu krajnost. Dexter Morgan, jedan od najopasnijih (jer „mozak s jajima“ je dobitna kombinacija), čista im je suprotnost. Možda i zbog toga jer svoj ubilački niz nije ni započeo nošen željom da pomogne zakinutima pa se, primarno zadovoljavajući svoje psiho-porive, i uspijeva prilično dosljedno držati kodeksa da tamani najveće ljudsko smeće. Uz sve je to uzoran susjed, kolega, prijatelj i životni drug – savršen antijunak. Pače, antijunačina, uzmemo li obzir da ga tumači Michael C. Hall koji se, zahvaljujući ulozi u “Dva metra pod zemljom”, prometnuo u jednog od najdojmljivijih TV-glumaca 2000-ih. U “Dexteru” mu, baš kao i u najboljoj seriji ikad posvećenoj grobarskom biznisu, društvo pravi birana ekipa, pa se kroz prve četiri sezone nadmudruje s njuškama kao što su Keith Carradine, Jimmy Smiths i John Lithgow. Ma ljudi moji, ko to može platit!? (MŽ)

(pisali: Ildiko Dekany, Igor Gnjatović, Petar Panjkota, Matija Habijanec, Matko Žurić)

37 Odgovora to “Goriline naj serije nultih: #20-#16”

  1. Gogo Says:

    Chubby little loser!!!!!!!!!

  2. Igor Says:

    Tonći,pošto mi se čini da si fan DAMAŽA,obavezno probaj THE SHIELD! Obvezatno!😉
    Što se tiče Galactice,evo završavam četvrtu sezonu i-majko mila Isusova-kakav strmopizd u kvaliteti….

  3. Tonći Says:

    bez brige, “The Shield” mi je definitivno u višim ešalonima popisa za gledanje! možda dođe na red već i na jesen

  4. Gogo Says:

    Zašto ljudi ne vole serije koje vole i nakon što postanu lošije? Mislim, jel vam to tolko važno? Ili sam samo ja tu debil? Meni je Tree Hill postao loš na po druge sezone pa sam isto s guštom odgleda sve do kraja! Lost? Roswell je posto sranje nakon deset epizoda, pa šta?

  5. bb Says:

    “Ne vjerujte svekolikom hypeu oko “The Wirea” – “The Shield” je najbolja policijska serija nultih.”

    Igore, ovo su teške riječi. Bolje ti je da si u pravu, inače……………….!!!!!

  6. Igor Says:

    Gogo,smiri živce🙂 Pa nisam rekao da ne volim Galacticu(dapače,visoko mi je na listi),ali to ne znači da ne mogu napisati da je žestoko pala u zadnjih desetak epizoda…Sjećam se kad si u NOMADU hvalio Roswell,da li je moguće da ga sad želiš okarakterizirati kao sranje?🙂 Meni je bila dobra prva sezona,sve poslije toga-onako…

  7. bb Says:

    Gogi je svaki album R.E.M.-a super, tako da u potpunosti mogu shvatiti ovaj ispad.🙂

  8. Igor Says:

    “Igore, ovo su teške riječi. Bolje ti je da si u pravu, inače……………….!!!!!”🙂 Pretpostavljam da je BB Bilanda Ban….Elem,Bilanda,meni je The Wire u top 5 i obožavam tu seriju. Ali da ti objasnim zašto mi je The Shield bolji.
    Wire je,po meni,pao u kvaliteti nakon treće sezone (iako će ti mnogi govoriti da je četvrta sezona najbolja).Ako si gledala,složit ćeš se da su Avon i String puno bolji negativci od pomalo ispraznog Marloa. Peta sezona me je baš razočarala. Čitav taj novinarski story-arc je bio mnjah.
    Kod Shielda je situacija drukčija-počneš sa gledanjem i gledaš jer želiš vidjeti koja je granica glavnih likova,koliko su Shane i Vic ludi,koga su sve spremni uništiti na svome putu i koliko su spremni žrtvovati. Onda se navikneš na seriju,pa autori polako krenu sa povezivanjem sezona i nekim većim story-arcom;onda ubace Glenn Close,Anthonyja Johnsona i Foresta Whitakera. Pa onda sa vremenom dođe neki feeling da se serija baš i neće završiti happy-endom. Grizeš nokte i gledaš ko lud,vjeruj mi!🙂 E sad,znam dosta prijatelja kojima se serija ne sviđa jer glavne likove posmatraju kao kriminalce. Ja nisam imao taj problem,na kraju krajeva-svijet je sive,a ne crno-bijele boje. Na kraju dana,Vic napravi više dobrih nego loših stvari…Ali,da ne spoilam više..

  9. Tonći Says:

    “Zašto ljudi ne vole serije koje vole i nakon što postanu lošije?”

    što se mene osobno tiče ovisi od slučaja do slučaja, i nema tu nužno nekog pravila… “Lostu” ću oprostiti zadnju sezonu zato što je prvih pet bilo užasno zabavno + u međuvremenu sam snizio kriterije i pomirio se s time da su forte serije pitanja a ne odgovori, i šta ćeš, jebiga, zadnji mačići se bacaju u vodu, bilo je lijepo dok je trajalo, ajdbok… a na “BSG” sam kivan zato što je skoro cijela druga *polovica* serije jedva gledljivi šrot i što sam protratio 20-30 sati svog života na davež od s03e13 pa nadalje – tako temeljit slučaj sistematskog uništavanja svega što je valjalo u jednoj seriji majka dvaput ne rađa

  10. Gogo Says:

    Ej Tonći, ti imaš ovaj The Shield?

    Jer skoro mi ističe ugovor na poslu, pa ću imat vremena u životu – popodneva za svjetsko prvenstvo, a jutra za serije. Naravno, prvo je na rasporedu moj najveći grijeh, ali za dalje…

  11. Igor Says:

    “što se mene osobno tiče ovisi od slučaja do slučaja, i nema tu nužno nekog pravila… “Lostu” ću oprostiti zadnju sezonu zato što je prvih pet bilo užasno zabavno + u međuvremenu sam snizio kriterije i pomirio se s time da su forte serije pitanja a ne odgovori, i šta ćeš, jebiga, zadnji mačići se bacaju u vodu, bilo je lijepo dok je trajalo, ajdbok… a na “BSG” sam kivan zato što je skoro cijela druga *polovica* serije jedva gledljivi šrot i što sam protratio 20-30 sati svog života na davež od s03e13 pa nadalje – tako temeljit slučaj sistematskog uništavanja svega što je valjalo u jednoj seriji majka dvaput ne rađa”
    Tonći,slažem se sa svakim slovom. Ljudi koji očekuju odgovore od Losta,tj ljudi koji očekuju odgovore na SVA pitanja su pogriješili seriju. Meni je peta sezona LOSTA bila rapsodija🙂 Čak,za razliku od tebe,mislim da je Galactica pukla i ranije,već kad su došli na Novu Capricu….it all went downhill from there…

  12. Igor Says:

    Gogo,koji ti je najveći grijeh? koja serija? priznaj!🙂

  13. Gogo Says:

    Žica… (bježi i sakriva se)

    Ali, manji je to grijeh od vaših negledanja Veronice!!!

  14. Tonći Says:

    četvrta sezona “The Wire” – najbolja sezona “The Wire”! s4 > s2 >>> s3 >> s1 >>>>> s5

    “Avon i String puno bolji negativci od pomalo ispraznog Marloa”

    to da je Marlo pomalo isprazan – je i jedna od poanti serije, ne? mislim, to da je svaka nova generacija uličnih bossova sve bešćutnija i da se odbacuju čak i najelementarniji kodeksi časti. a ako ga to i čini manje zanimljivim od ove dvojice, pojava Snoop je imho više nego nadoknadila deficit

  15. bb Says:

    @Igor
    Zvuči super! Najradije bih krenula gledati iz ovih stopa, ali tek sam sklopila prijateljstvo s Breaking Bad.

    Što se “Žice” tiče, jedino mi je prva sezona u slabijem sjećanju, ali samo zato što je bilo toliko jebeno mukotrpno ući u čitav taj svijet, sociolekt da i ne spominjem. Sve nakon nje sam proždrla u slast, ali nekako mi je srce vječno uz drugu sezonu, i kunem se da to nije samo zbog one scene s hrvatskom putovnicom u kojoj se kao prebivalište navodi Osijek.😀

  16. Tonći Says:

    “Ej Tonći, ti imaš ovaj The Shield?”

    nemam još, al imaću svakako dok se ti budeš rasteretio grijeha😉

  17. Igor Says:

    “to da je Marlo pomalo isprazan – je i jedna od poanti serije, ne? mislim, to da je svaka nova generacija uličnih bossova sve bešćutnija i da se odbacuju čak i najelementarniji kodeksi časti. a ako ga to i čini manje zanimljivim od ove dvojice, pojava Snoop je imho više nego nadoknadila deficit”
    Slažem se,ali mogli su…ne,MORALI SU naći nekog boljeg glumca za ulogu Marloa…ovako mi je bilo ko da gledam Đuku Čaića koji glumi Branimira Dopuđu…neinspirativno,tromo,umjetno…
    Što se tiče najbolje sezone,ja sam prve tri odgledao još tamo negdje 2005.,pa sam imao veliku pauzu do četvrte sezone. Možda je i to razlog mog hejta🙂 Anyhow,moram sve opet odgledati…

  18. Inspektor Rex Says:

    SHIELD šije WIRE iako tako baš ne izgleda kad odgledaš par epizoda jedne pa par epizoda druge.

  19. Igor Says:

    Uputa za Bilandu,Tonća i Gorana:
    The Shield treba gledati u dvd rip verziji,pošto sam čuo da su malčice produžene epizode. A i slika je definitivno bolja nego na tv-ripovima. Za titlove se znate snaći,kaj ne?🙂

  20. Tonći Says:

    titlove? misliš tipa za one koji ne znaju engleski, ili titlove a la “The Wire” za one koji znaju engleski al je isto teško pratiti zbog slenga i sl? (s hrv. titlovima se ne petljam, a titlovi na engl. su mi dosad trebali jedino za The Wire, Deadwood i djelomično Veronicu Mars)

  21. Igor Says:

    Naravno da nisam mislio na titlove TITLOVE,nego i The Shield ima dosta street spike,tako da…mada pretpostavljam da 93% može da se gleda bez titlova🙂

  22. bb Says:

    “plakao sam na The Invention of Lying”

    I ja sam isto plakala. Od čiste nelagode što je dragi debeljko tako nisko pao.

  23. matija Says:

    Mislio sam iskljucivo na tearjerking scenu s umirucom majkom, draga BBB. Cijeli film mi nije bogznasto.

  24. cvik Says:

    ja si ne mogu pomoci oko gledanja heroja. vec duze vrijeme su dosta losi, a ja opet cekam novu sezonu.

  25. Cool guy Says:

    Heroesi su otkazani hehe

  26. bb Says:

    “Mislio sam iskljucivo na tearjerking scenu s umirucom majkom, draga BBB. Cijeli film mi nije bogznasto.”

    Onda si tako trebao napisati a ne se poigravati s dvosmislenim izrazima!🙂
    Fala bogu da ti nije bogznašto… već sam se uplašila.

  27. pushtouch Says:

    Ispričavam se na dužini no kad sam istresao dojmove nisam imao živaca prekrojavat tekst.

    Apsurdno jadno mjesto za “Shield”, sramota. Ja sam je imao na drugom mjestu, ali ni to vjerojatno nebi puno pomoglo.
    Počeo sam je gledati kad je bila na Novoj TV i to još u nekom pristojnom terminu. Mislim da je bila završnica druge ili početak treće sezone. Pratio sam je na prvo telki (i to čak kad su nove epizode premijerno davali u 3 noći!!!- prokleta ova država), a poslije skinuto s neta. Popratni tekst je ubo u sridu. “Ovo je također, po mojem ličnom, personalnom i osobnom skromnom mišljenju, jedina serija nultih koja je kroz sve sezone uspjela ne samo održati, već i podići razinu kvalitete” – Amen brate.

    Vrhunac serije je po meni bilo finale 5 sezone gdje sam jednostavno ostao paf. I nije bio to nikakav veliki obrat, novotkrivena tajna ili deux ex machina pizdarija već jedna završnica koja se, moglo bi se reći i naslućivala. Bit je bila u načinu kako je to bilo prikazano i posljedicama na likove. Jednostavno sam tada prokleo u sebi sve freakove koje prate besmislenu papazjaniju zvanu Lost i rekao sebi: ovo je jedan od najboljih tv trenutaka koje sam ikad vidio.
    Nije danas neka novost vidjet na filmu da je najopakiji i najučinkovitiji policajac ujedno onaj koji ne radi po pravilima, ali Vic Mackey je bome napravio kojekakvih teških pizdarija. Svejedno, čovjek želi da se nekako izvuče jer počne vjerovati u njegov sklop moralnih vrijednosti, a ruku na srce zna on strpat i stvarno opake gadove iza rešetaka. No nije Vic glavni motherfrajer u “barn”-u , Shane i Dutch su TV face koje se nikad ne zaboravljaju. A tu su još Billings, Claudette, Danni i Julien – sve zajedno junaci i antijunaci za sva vremena.

    Pitanje koje se nameće je slijedeće: zašto se manje gledaju policijske serije od onih puno slabije kvalitetnih high-concept/SF elementi serija? (Lost, Heroes, ,Galactica, Fringe i šta ja znam kojih još ne…). High-concept te možda zaintrigaraju na početku (bome i ja sam brijao na Heroes prvu sezonu, žali bože vremena potrošemih na drugu; Galactica bila super prve dvije, treću gledao sporadično i nemam namjeru dalje dovršit) ), ali uvijek na kraju to završi vučenjem gledatelja za nos i ubacivanjem svakojakih ludih scenaristički rješenja pošto sama osnovna premisa nema uporišta u stvarnosti. Pokušavao sam se priključiti Lostu negdje u prvoj polovici prve sezone odgledavši 2-3 epizode,no likovi mi nisu bili napeti,a i odma sam znao da će me autori konstatno prcat u mozak. Nema mi to smisla. Dajte mi NYPD:Blue s klasičnim konceptom, od dva slučaja po epizodi, gunđavog Sipowitza sa svim svojim manama i nitko sretniji od mene.

    I još nešto u vezi Dextera. Zar nikome ne smetaju očiti trash elementi? Svi policijski likovi u prve dvije sezone (dalje nisam gledao iako me privlači pojava Litgowa u 4.-oj) osim sestre su tako jadno napisani,na čelu s onim iritantnim crncem, da je to strašno. Uz takav hype oko te serije (moglo bi se i za nju reći da je high-concept) bio sam neugodno iznenađen. Najdebilnije mi je bilo totalno neuvjerljivo zaljubljivanje Debre u onog ubojicu. Pa ko da gledam sapunicu. I ta serija je za 3 mjesta bolja od Shielda?! “O tempora, o mores!”

  28. Igor Says:

    Da se nadovežem na Pustoucha(i probat ću ne spoilat previše):
    Meni je Shield bio vrlo dobra serija sve tamo negdje do početka četvrte sezone.Do tada su se Vicu i ekipi dešavala velika sranja,ali to nije ništa prema svemu onome što slijedi.Onda dovedu Glenn Close,kao neku vrstu nemesisa Vicu(ili kao neku vrstu siledžijskog kontrapunkta,još nisam zaključio šta je ona,po autorima,trebala predstavljati),glavni negativac (sjajni A.Anderson) je puno gori i organiziraniji boss od svih prijašnjih,a Shane krene na neke čudne puteve gospodnje…Tu sam se prvi put zapitao da li ja uopće navijam za Vica ili ekipu ili za one koji ih hoće strpati iza rešetaka. U petoj sezoni dolazi Kavanaugh(F.Whitaker) i njega sam jednostavno MRZIO. Znači,doveli su ćunku koja je stručnjak za prljave policajce,on treba srušiti Vica i ja sam ga svejedno MRZIO. Kapa dolje autorima.Onda slijedi ona priča sa Lemom,gdje stvarno,kao što Pustouch kaže-ostaneš PAF. I sad,kad su im odobrili šestu i sedmu sezonu,autori su mogli razvodniti seriju,ali ne-ona postaje još bolja,najbolja. Odgovorno tvrdim da svaka(ali SVAKA) epizoda šeste i sedme sezone SHIELDA izgleda kao season finale. Koji su to preokreti,čovječe,Patty Hewes (DAMAGES volim,da ne bude zabune) je mala beba za Vica i Shanea.Jedinu primjedbu imam na prekratku šestu sezonu,ali i to su nadoknadili onim suludim rollercoasterom u sedmoj. Kakva serija,kakvi likovi,kakav završetak…:)
    Pustouch,jel gledaš možda SONS OF ANARCHY? autor serije je Kurt Sutter,lik je pisao dve zadnje sezone Shielda. SONS-i su neka vrsta nasljednice Shielda,pa vrijedi provjeriti. Meni je serija vrlo dobra.

  29. Igor Says:

    Pustouch,također se slažem sa tobom oko Dextera-meni su u toj seriji svi sporedni likovi katastrofalni. Doduše,ova četvrta sezona je bila odlična,pogotovo zadnje 4 epizode,koje su bile fantastične.

  30. pushtouch Says:

    Šesta i sedma,zadnja, sezona se zajedno mogu gledati kao jedan veliki build-up prema završnici priče. Na imdb-u forumu većina štovatelja kaže da su vrhunci bili sezone 5 i 7, a i ja se slažem s time. Mislim da to dovoljno govori kakvog je to kalibra serija bila. Nažalost, primijećena kod premalo ljudi. Isto tako ima tamo thread gdje se uspoređuje s Wire-om. Zaključak je taj da je Wire kompleksniji i daje širu sliku, dok Shield prednjači na polju čistog uzbuđenja, akcije i “nemoj me jebat” trenutaka. Wire nisam još gledao jer kad su dramske serije u pitanju nisam imao običaj gledat ripove ili ih skidat (osim Shielda i i prve 2 sezone Dextera koje sam dobio ). Mad Men pratim na HTV te ću tamo dočekat i treću sezonu. Paše mi tako, jedamput tjedno si čekat i guštirat.
    Nabaviviši vrhunsku tv opremu počeo sam i masovno skidat pa me ova lista me podsjetila da je vrijeme da nadoknadim zaostatke za koje nisam nalazio vremena. Već sam odavno bio zainteresiran pogledati Damages i Wire pa ću na to prvo krenut, a i Breaking Bad je odma tu. Za Sons of Anarchy nisam čuo. Pogledavši o čem se radi moram priznati da mi ne djeluje privlačno. Možda jednog dana.
    Dextera imam već neko vrijeme 3 sezonu,ali nemam živce gledat jer su mi svi likovi osim Dextera i sestre bolno nezanimljivi. Ova s Litgowom me doduše zanima. Za kojih mjesec-dva možda se i toga uhvatim.

  31. Anonimno Says:

    tko bi rekao da će ovo izazvati više rasprava od bilo koje glazbene liste…

  32. Anonimno Says:

    A dobro, možda je meni “Dexter”, osim Dextera kao takvog, i sjeo zbog tog sapunjarskog ugođaja. Doduše, ni meni se od murjaka nisu posebno svidjeli crnac ni latino-šefica, pa ni sestra, ali Batisti i Masuki, Jamesu Remaru kao ocu pa ni Carradineu ili Jimmyju Smithsu (priznajem, Lithgowa još nisam gledao) nemam šta zamjerit. A moguće je i da mi paše ta Miami šema a nemam volje pratit CSI…

  33. max Says:

    to sam bio ja. i drago mi je da je Dexter visoko, a nije mi drago da sam totalno smetnuo s uma The Shield… a opet, da sam ga se i sjetio, ne bih ga uvrstio u listu, jer ga nakon prve sezone nisam više pozorno pratio (nije do serije, već do šlamperaja Nove TV)

  34. Tonći Says:

    “zašto se manje gledaju policijske serije od onih puno slabije kvalitetnih high-concept/SF elementi serija?”

    pored toga što mi ipak nekako posebno srce vesele misterije i fantastika, ja recimo najviše volim serije sa story arcovima koji se protežu kroz cijelu sezonu, pa i cijelu seriju (zato uostalom i jako malo serija gledam na tjednoj bazi čim se pojavi neka epizoda, obično čekam da se toga nakupi) – a većina policijskih serija su proceduralne naravi, napravljene tako da se može gledati bilo koja zasebno, dok se “story arcovi” uglavnom svode na razvoj intimnih odnosa likova… otud i moje zaziranje od policijskih serija, al naravno da sam skužio da se kroz zadnjih nekoliko godina pojavilo dosta policijskih serija koje iskaču iz tog kalupa pa tako i ja sve više revidiram svoje stare predrasude – “The Shield” sam evo zahvaljujući ustrajnim laudama vas momaka🙂 odlučio krenuti gledati čim završim s “Breaking Bad”, do kraja godine ću vjerojatni pogledati i “Justified”, a mami me i “Southland”, posebno sad kad su dobili zeleno svjetlo i za treću sezonu.

    “High-concept te možda zaintrigiraju na početku,, ali uvijek na kraju to završi vučenjem gledatelja za nos i ubacivanjem svakojakih ludih scenaristički rješenja pošto sama osnovna premisa nema uporišta u stvarnosti.”

    nije stvar u high-conceptu koliko u misteriji kao pogonskom gorivu – “luda scenaristička rješenja” su dijelom neizbježna kad netko radi takvu seriju ne znajući koliko će uopće imati sezona i kako stoga treba dozirati razriješavanje starih/uvođenje novih misterija, a usto nažalost ljudi koji to rade često ni nemaju pojma kud to sve vodi, što je tek recept za katastrofu… pošto sam sudjelovao u pisanju jedne knjige koja je, koliko god bila zajebantska, bila ipak u nekoj mjeri i pogonjena misterijom, za scenariste takvih serija imam nekog razumijevanja – jer znam da je naprosto puno *zabavnije* pisati nešto kad su ti sve opcije otvorene! ali se isto tako i sjećam kako smo s tim pristupom Zoran i ja u jednom trenutku bili gadno zaglavili, i jedno tjedan dana muku mučili smišljajući kako da na logički koliko-toliko zadovoljavajući način povežemo sve zapleta koje smo dotad bezbrižno i nehajno nabacivali… uglavnom, takve serije *ne moraju* po defaultu završiti povlačenjem za nos, samo što – ako se to želi izbjeći – od scenarista ipak iziskuju izvjesnu žrtvu, da se u startu odreknu nekih spisateljskih guštova, da si svjesno suze opcije i polje djelovanja kako bi imali kompaktnu i smislenu krovnu priču s glavom i repom.

    preostaje samo nadati se da će, nakon debakla s “BSG” i “Lostom”, ljudi koji budu radili neke buduće Galaktike i Lostove izvući koju pouku iz njihovih grešaka i malo se više disciplinirati…

  35. zoran Says:

    Tonći, ubuduće ne otkrivaj poslovne tajne prije nego što se konzultiraš s partnerom, jer će bit po pički.

  36. Tonći Says:

    “U prijevodu, svijet nije crno-bijele boje – i čak i ako si pozitivac, možeš dobiti po pički od ruke Zorana Mackeyja.”

  37. Igor Says:

    “U prijevodu, svijet nije crno-bijele boje – i čak i ako si pozitivac, možeš dobiti po pički od ruke Zorana Mackeyja.”

    Ahahahahahahahaha. JOJ.🙂

Odgovori

