Goriline naj serije nultih: #40-#36

by

40. Vatreni dečki (Rescue Me)
[248 bodova / 7 glasova / jedno prvo mjesto]
Neovisno o tome prihvaćate li službenu verziju događaja 11. rujna 2001. u New Yorku ili ste skloniji povjerovati nekoj od teorija zavjere, ukoliko imate zrno soli u glavi složit ćete se da su u cijeloj priči ponajviše najebali oni koji su se našli – na licu mjesta. Među njima su i njujorški vatrogasci, “mali ljudi” koji su bez kalkulacija krenuli spasiti što i koga se spasiti dalo. Mnogi su u paklu Blizanaca izgubili život, a preživjele su traume koje im je taj dan donio zauvijek promijenile. Serija “Rescue Me”, na jednoj od domaćih televizija prekrštena u “Vatrene dečke” (kao da se naslovom poigrao Ivo Škrabalo), priča je baš o njima: alfa mužjacima, čvrstima poput stijena, koji za doručak drmnu viski, koje pivo… i cigaretu za kraj. Svoj posao i dalje obavljaju jednako savjesno i dobro, no gubitak „braće po šmrku“ i PTSP, puno opipljiviji od priznanja koja su “zaradili” svojim junaštvom 9/11, nepovratno utječu na njihovu svakodnevicu i odnose s okolinom, te im život pretvaraju u neprekidnu borbu s demonima. Srećom, “Rescue Me” je sve, samo ne stereotipni davež. “Velika američka tragedija” ipak je u drugom planu – mada ne koliko u, recimo “25. satu” Spikea Leeja – te se kroz radnju provlači kao podloga, pokretač zapleta u pojedinim epizodama ili, ako ništa drugo, izlika za brutalne pijanke. A kako i ne bi, kad tu Irci kolo vode! Na čelu je parade vrsnih glumaca komičar Denis Leary, bez kojega “Rescue Me” ne bi bila ni približno zabavna kao što jest, na momente i urnebesna – možda se ne kvalificira kao tipična dramedija, no često i nadilazi vrhunske primjerke tog kombo-žanra. Uz šegačenje, Leary je glavni i u vječnom derbiju između razvrata i katoličkog grizodušja čime, u najmanju ruku, učvršćuje stereotip o Amero-Ircima u koji volimo vjerovati. I konačno, “Rescue Me” ne bi bila “Rescue Me” da nije glazbe – mahom žilavijih indie rock-komada koji se izvrsno snalaze u službi stvaranja atmosfere, od uvodne “C’mon C’mon” Von Bondiesa do brojnih numera iz kužine Learyjeva dobrog drugara, Grega „Dullicious“ Dullija. (MŽ)

39. Peep Show
[258 bodova / 7 glasova]
Ako spadate među one koji si pokrivaju oči od nelagode kad likovi na ekranu krenu raditi nešto stvarno, al baš stvarno glupo što će ih gadno sjebati i dođe vam da vičete «Neeeee, budalo, ma šta to radiš, pa jesi ti normalan!?!?»… onda bi možda bilo bolje da probate gledati nešto drugo, jer glavni protagonisti ovog crnohumornog britanskog serijala (dva cimera, uštogljeni sociopat i narcisoidni lijenčina) ni nakon šest godina ne pokazuju naznake da bi mogli početi funkcionirati kao iole normalna ljudska bića. Oni su vječne boksing-vreće za životna poniženja, svijet beskrajnog jada je njihova oštriga, a kako to sve skupa još uspijeva biti i toliko smiješno – tko će ga znati! (TK)

38. Simpsoni (The Simpsons)
[285 bodova / 9 glasova]
Dugotrajnost ne podrazumijeva nužno i kvalitetu, tisuće je primjera u korist toj tezi (Rolling Stonesi, Ćirohito Blazević, gerijatrija u obrani AC Milana do pred neku sezonu, sustav promoviranja na mojoj firmi pri kojem naprijed ide stariji a ne kvalitetniji pojedinac…). Ipak, neke iznimke, kao i uvijek i u svemu, moraju postojati: Steve Davis nad zelenom čohom, naprimjer, pa Shaq O’Neal pod obručima, Leonard Cohen ispred mikrofona te Simpsoni na mom screenu!!! Da, devedesetih je Matt(e) ispucao najbolje ideje – nezaboravnu prvu sezonu prikazivanu na TVSa (Houmer, Mardž, Liza, Megi, Češa i Reša, Klaun Ljutica, Dodatni Bob…), legendarne sezone 2, 3, 4 i 5 koje valjda i dan-danas imam negdje po kući na prastarim videovrpcama (osim ako ih mama nije presnimila s raznim “Divljim ružama”, “Divljim srcima” i ostalim “Salvaje”-serijalima, ili nedajbože bacila!!), ali ni nulte nisu za baciti. Ma sama činjenica da, kad god mi je dosadno i kad god imam tridesetak minuta bilo kakvog brejka, posegnem upravo za epizodom “Simpsona” – bila ona 5. ili 15. sezone – dovoljno govori o konstanti ove, zasigurno najbolje animirane serije svih vremena!! Homer nikada ne može biti toliko loš a da ne bude dovoljno dobar, Češa i Reša bi, da se kojim slučajem ofspinuju u vlastiti višeepizodni show, ozbiljno konkurirali za naj-anima seriju broj dva, Chief Wiggum, Barney Gumble, Nelson Muntz, gospođa Lovejoy, you name it, sve as do asa, junak do junaka…U devedesetima i u nultima, skoro podjednako!!! (DM)

37. Friday Night Lights
[291 bod / 7 glasova]
Za početak, odmah moram priznati da zapravo nikad nisam pogledao film “Friday Night Lights”. I da nisam bio ni na jednom od dva zagrebačka koncerta Explosions in the Sky. I da nikad nisam bio baš predan obožavatelj sporta. Ipak, ima nešto čudno i zavodljivo u tom ragbiju, američkom nogometu, ili kako ga već volite zvati: s jedne strane čista brutalna snaga, a s druge taktiziranje ravno najkompleksnijim ratnim epizodama. Dodajte tome i egzistencijalne intrige malo teksaškog gradića, i imate moju potpunu pozornost. Barem te 42 minute tjedno. (VM)

36. Veronica Mars
[296 bodova / 6 glasova]
Sve do pre koju godinu ponosno sam tvrdila kako sam prerasla svoju želju iz detinjstva da postanem privatni detektiv. Sad mi prosto dođe da mi otpuste tatu šerifa jer je optužio moćnog i bogatog tatu moga dečka da je ubio moju najbolju prijateljicu. Veronici se desilo upravo to! Prijatelji su je brzo i efikasno rešili tereta popularnosti u školi, a osim njih, napustili su je i dečko i mama. No Veronica se uspešno petlja u tatine slučajeve, a deluje i individualno, na nivou škole: ona zna ko kome krade domaće zadatke, odlično barata svakim gadgetom kojeg su se scenaristi mogli setiti, ima torbu zbog koje bi Sport Billy pozelenio od zavisti, i pamet zbog koje bi Nik Praskaton pocrveneo od stida. Nakon tri sezone zločini su prestali, ali u mojim snovima Veronica je danas agentica FBI-ja, a za pedesetak godina, kad se umori od sarkazma, biće Miss Marple. (ID)

(pisali: Matko Žurić, Tonći Kožul, Dino Marelić, Vatroslav Miloš, Ildiko Dekany)

17 Odgovora to “Goriline naj serije nultih: #40-#36”

  1. Tonći Says:

    “Peep Show” – meni najdraža neigrana humoristična nultih

    “Veronica Mars” spada među one serije koje masu ljudi odbije uopće uzeti u razmatranje kad čuju o čemu se radi, ali ja recimo praktički uopće ne gledam američke tinejdžerske serije – nisam čak ni u srednjoj gledao “Beverly Hills”!!! – pa sam svejedno veliki fan i preporučio bih je svima i svakome. super likovi, super wise-ass dijalozi, očaravajući stripovski vizualni štih, vanserijski spretan balans između Misterija tjedna i Misterije sezone, sve to plus najveća i najljepša TV-romansa desetljeća… ko nije gledao, ne zna što propušta!

  2. ildiko Says:

    ah, vidim tonći da se bojiš da iz moje crtice nije jasno da je veronica mars super serija!

  3. Gogo Says:

    Veronica!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Znam, kukali smo i sve, ali ovo je stvarno prenisko, kladio bih se da ju je na svojoj listi imao svatko tko ju je uopće gledao. BTW, ovaj bih tren potpisao trenutno naprasno ukidanje Losta i ostanak bez finalnih odgovora, da zauzvrat mogu dobiti barem još jednu sezonu Veronice! Najbolji klifhenger svih vremena ne smije ostati nerazjašnjen!

    Friday Night Lights film je jednako super, Vatroslave, obavezno pogledaj, samo što je nekako lakše podnijeti količinu crnjaka u 100 minuta filma, koji usto još i završi finim hepiendom i moralnom pobjedom i bla bla, nego trpjeti cijelu prvu sezonu ovog zakona. Hvala na preporuci i posudbi! Jedva čekam počet s drugom sezonom.

  4. Gogo Says:

    Aaaaargh! Upravo sam skužio – ne pitajte kako – da sam skroz zaboravio na Jack & Jill!😦 Ivan Sergei!

  5. Tonći Says:

    Ildiko – ne bojim se ja ništa (sviđa mi se jako kako si to napisala) nego samo pridodajem svoje hvalospjeve u nadi da će naši udruženi napori potaknuti nekoga da to pogleda!! a trebali bi barem whedonisti, ako ih ima a da nisu

  6. Tonći Says:

    btw od “Simpsona” sam digao ruke nakon 11. sezone koja mi je bila deprimirajuće grozna i grozno deprimirajuća, al sigurno se i kasnije našlo tu i tamo epizoda koje su okej, tako da ako itko ima za preporučiti neku konkretnu epizodu – samo dajte, ja rado skinem i pogledam

  7. mirza Says:

    meni je veronica vec duze vrijeme na to-watch listi, imam je i sprzenu čak. znaci, jos samo sjest i pogledat😉

  8. Vatroslav M. Says:

    @Veronica: da na listi! Na jebenom trećem mjestu! Sramota!😦

  9. Gogo Says:

    Na drugom!

  10. ildiko Says:

    ja nisam rangirala listu, vidim da sam trebala…
    e, tonći, hvala na lepim rečima🙂

  11. Igor Says:

    “ovaj bih tren potpisao trenutno naprasno ukidanje Losta i ostanak bez finalnih odgovora, da zauzvrat mogu dobiti barem još jednu sezonu Veronice!”

    Gogo,kakva blasfemija!!!!🙂 Veronica- prva sezona je bila odlična,druga znatno lošija,dok je treća bila kata-faking-strofa…dobro je da nisu nastavili dalje…Još snimim prijateljima sve 3 sezone i oni odgledaju prvu i oduševe se,i onda krenu sa drugom i odustanu nakon 5-6 epizoda…
    Friday Night Lights je jedna od najjačih serija,iako su i nju u zadnjoj sezoni shebali…hebiga

  12. ildiko Says:

    pa igore, ni meni treća sezona VM nije baš sela, ali daleko od katastrofe, a za drugu se definitivno ne bih složila! ja ne bih potpisala za ukidanje losta, s obzirom da smo na samom cilju, ali bih za cirka dvanaest dana mogla reći nešto tipa: ha? nisam dobro čula… jaoj, pa potpisala bih ja, što niste glasnije rekli! jel kasno? di treba?

  13. Igor Says:

    Kad smo već kod FNL-a,potpuno je suluda činjenica da Kyle Chandler nema barem jednog Emmyja za ulogu coacha Taylora…uz Michaela Chiklisa(The Shield) i Jamesa Callisa(BSG),najjači glumac na tv-u…

  14. Igor Says:

    Ildiko,meni je npr Veronica od kraja prve pa do sredine druge sezone u kvaliteti napravila strmopizd kakav ne pamtim u svijetu tv-serija..Dolovno sam se tjerao da gledam epizode…A o Lostu ću kad lista dođe do njega…:)

  15. Tonći Says:

    ja mislim da je u drugoj sezoni “Veronice” bio samo blaži pad, a da je jedino u trećoj pad bio jako osjetan, mada sam i tad svejedno s užitkom odgledao svaku epizodu… uglavnom, koliko god imao prigovora na treću sezonu, meni je to i dalje daleko od strmopizda kakav se desio u npr zadnje dvije sezone BSG, kad bih baš doslovno gledao i mislio se “Bože, pa zašto ja ovo gledam?!”

  16. hrvoje Says:

    ja bi samo želio reći da sam friday night lights prestao gledat u drugoj sezoni jer mi je sve počelo izgledat ko sapunjara. nakon onog ubojstva sam laganini obrisao čitavu seriju s harda. šteta. čujem da je treća sezona okej, al ne da mi je se gledat.

    btw, mali nogomet i rukomet imaju puno više sličnosti nego američki nogomet i ragbi. ono, čak ni lopte nisu slične, ni teren, ni ništa! jedino šta se na travi igra…

  17. Inspektor Rex Says:

    Friday Night Lights niže od Veronice? O Isuse,đe li si?

Odgovori

