Goriline naj serije nultih: #50-#46

by


50. Trava (Weeds)
[184 boda / 10 glasova]
Par godina prije “Breaking Bad”, jedna recentna udovica i mama iz predgrađa se odlučila, isprve iz nužde, prodati koji gram trave – ma dobro, ajde sad, koja kila gore/dole. Nancy Botwin, tojest nenadjebiva Mary-Louise Parker, odlično se snašla kao MILF (tako se i zvala njezina posebna sorta – MILF weed) koja dila dokonim stanovnicima Agrestica, dosadne suburbije u kojoj ni sama ne zna kako je završila. U vrijeme pojavljivanja “Weeds” je napravio veliki boom finim miksom komedije i drame te ekspresno postao najglednija serija kablovskog kanala Showtime, koji inače ugošćuje Hanka Moodya i Dextera Morgana. Zadnje dvije sezone su me nažalost ostavile potpuno hladnim, možda su, kako pjesma kaže, lost that loving feeling, ali nova sezona kreće 16.8.2010. i ipak ću baciti pogled; treptavim okicama gđice Botwin (sada Esteban) teško je odoljeti. P.S. Huntera Parrisha (Silas Botwin) možete pratiti na twitteru. (LR)


49. Seks i grad (Sex and the City)

[187 bodova / 6 glasova]
Kad se počeo na HTV-u prikazivati “Seks i grad”, naravno da sam imao predrasude i ogromnu skepsu prema tom ”ženskom čik lik” sitcomu. Bogate, bezvezne i neugledne Amerikanke koje samo nešto laprdaju o promašenim vezama, seksu, cipelama. I cipelama i cipelama i cipelama… Ajd, onu Samanthu sam još i mogao progutat, valjda ne moram objašnjavat zašto, al ove tri kokoši nikako. Al onda sam se nakon nekog vremena uhvatio kako mijenjam četvrtfinale Lige prvaka Leeds–Deportivo da vidim jel Carrie oprostila Faci šta je puna tri dana nije nazvao nakon što ju je odradio u njenom stanu!!! I nervirao se kad sam skužio da nije. Posljednji čin mojeg odnosa s ovom serijom je bio taj da sam posudio u videoteci čitavu zadnju sezonu jer mi je premalo bilo gledat jednu epizodu tjedno na TV-u, pa sam je finiširao s jednim poštenim noćnim maratonom. Nadam se da mi radi toga ne dolazi pod upitnik moj neupitni mačo-kredibilitet? A i da dolazi, jebe mi se. (I, da – jelda je Faca isti Nadan Vidošević?) (SČ)


48. Studio 60 on the Sunset Strip
[195 bodova / 3 glasa]
Evo nam uvjerljivog prvaka u nesretnoj kategoriji serija koje nisu doživjele ni drugu sezonu. Nakon što se u mračnim Bushevim godinama sunarodnjacima putem “Zapadnog krila” trudio prikazati kako stanari Bijele kuće ne moraju nužno biti korumpirana, ratoborna i neodgovorna govna, Aaron Sorkin se u svom drugom klasiku prošle dekade uhvatio idealiziranja televizijskog biznisa. Serija nosi naslov po izmišljenom pandanu “SNL”-u, a radnja joj se vrti oko producenata i glumaca koji rade na showu, te njihovih odnosa s glavnim ljudima izmišljene nacionalne TV-mreže na kojoj se isti emitira. Suprotno od stvarnosti, ekipa Studija 60 ne mari isključivo za rejtinge, nego svoju i ulogu televizije kao takve vidi u pokušaju da gledatelju, osim zabave za praznoglave, ponude i štogod štofa za razmišljanje. Šefovima mreže pak ne pada na pamet cenzurirati subverzivne skečeve, niti podleći pritiscima sponzora i drugih centara moći da se producentima otupi oštrica, nego im daju odriješene ruke. Od NBC-ja, na kojem se serija u Americi prikazivala – Sorkin isto to nije mogao dobiti, a vjerojatno nije ni očekivao. “Studio 60 on the Sunset Strip” pokopali su upravo loši rejtinzi, unatoč unisonim hvalospjevima kritičara, pa su nam ostale svega 22 sjajne epizode, sasvim dovoljne da Sorkin u svom prepoznatljivom stilu ispegla ružičastu viziju svijeta u američkoj TV-korporaciji. Da me ne biste krivo shvatili, ima tu i zadovoljavajuće doze romanse među glavnim likovima (Matthew Perry + Sarah Paulson / Bradley Whitford + Amanda Peet), kao i masa izvrsnih sporednih i gostujućih uloga. Preporuka glasi: tko je volio “Zapadno krilo”, voljet će i “Studio 60”, s tim da vam je za pogledati potonju dovoljan jedan vikend bez obaveza. (PP)


47. Nabrijani (Skins)
[200 bodova / 6 glasova]
House rape je naziv za ilegalne kućne partije koji se održavaju posvuda po Velikoj Britaniji i Irskoj, a prvi se zbio za Uskrs 2007. kada je Rachell Bell, 17-godišnjakinja iz Durhama, na svom myspaceu objavila kako doma organizira “Skins Unofficial Party”. Inspirirala se foršpanom za prvu sezonu “Skinsa” u kojem se nalazila rečenica “Let’s trash the average family-sized house disco party”. Došlo je 200 ljudi i razvalilo kuću. U nastavku, izvorni pozivni tekst Rachel Bell.

MySpace invitation
Monday 9th April
so reeeed
We are as yunno expecting quite a few
That’s probably an understatement

ok so
Bring more drink – were gunna run out quick && you will be shitted then
Bring food if you like
&& SQUIRTY CREAM!
Glowsticks etc etc
If you’re on acid or something, take that or w/e you have B4 you come in
Please don’t leave it lying around for any unexpected plods arriving
TAKE AS MANY PICS/VIDS AS POSS, AND SEND US EM
10PM ONWARDS
If the cops do raid then feel free to finish the party in the woods and when there gone we’ll get back to partying.
We stress don’t leave drugs lying around
Its on our backs#
BRING DRINK!!!! (BM)


46. Deadwood
[206 bodova / 10 glasova]
Serija je to o rađanju zajednice i svih njenih institucija iz kaosa, o kompromisima na koje svi uključeni moraju pristati da bi mogli živjeti skupa. Koliko god taj proces u stvarnosti bio dug i kompliciran, David Milch si je pošteno dao truda da ga što manje zbrza i pojednostavi (koliko je god to moguće a da pritom serija ipak bude i, jel, zabavna), pa se tako radnja “Deadwooda” razvija glacijalnim tempom, a u igru stalno ulazi toliko puno novih likova da je prava majstorija kako pritom nijedan od njih nije podzastupljen (posebno u usporedbi s “Mad Men”, još jednom majstorijom, ali čiji se autori duplo više muče trudeći se rasporediti minutažu na upola manji broj likova!), kako je svaki od njih neraskidiva karika u epskom lancu. Nije to serija za svakoga, može biti frustrirajuće koliko vremena provodi meandrirajući po naizgled krajnje sporednim rukavcima radnje, ali kad se opustiš i prilagodiš svoj puls njihovom, zavoliš likove i prepustiš se ekstravagantno poetičnim dijalozima kakvi se mogu čuti samo u “Deadwoodu” i nigdje i nikada drugdje (psovke da ni ne spominjem!)… e ljudi moji, to je čista TV-nirvana. (TK)

(pisali: Luka Rukavina, Saša Čobanov, Petar Panjkota, Bojan Mandić, Tonći Kožul)

20 Odgovora to “Goriline naj serije nultih: #50-#46”

  1. Tonći Says:

    SVIĐIN! KOKSAKA! pre pre pre pre prenisko😦

  2. Igor Says:

    -Mister Wu. (Swaerengen):- Who? :)))
    Hebote,pa Deadwood je prenisko!! Vidim ja da će biti iznenađenja na ovoj listi…

  3. zoran Says:

    Evo baš sam krenuo vidjet komentare da vidim jel su već narikače pristigle na mjesto zločina JOOOJ, kuku lele, mila majko, sve je prenisko, jooooj, oko babino…… kad gle, i Gorila pustio suzu. Vel, hirz njuz for ju: SVE JE PRENISKO! Jer to nije tvoja lista, mali čovječe, individuo, več od nekih ljudi koji nisu ni gledali minute te tvoje serijice nad kojom kukulečiš.
    Znam, znam, to je jedna od čari top-lista, to ritualno kukanje, reći će Tonći, jelda, e pa ja samo dopisujem tu svoj ritual kukanja nad kukanjem. Otrpite to muški, pičkice! Get a life! Život je više od serija! Ima i filmova i knjiga.

  4. ga-li Says:

    cccc, ne tako davno polufinale lige prvaka(pobjedom nad deportivom, jel…), a sad treca liga(izboren plasman u drugu, doduse!!). naj mlada momcad druge polovice devedesetih i ranih nultih:nigel martyn-gary kelly, ian harte, lucas radebe, jonathan woodgate-eirik bakke, lee bowyer, harry kewell, olivier dacourt-alan smith, michael bridges(kasnije i rio ferdinand, danny mills, michael duberry…)!!!LUFC!!!

    i da, tonci, bilo bi bolje da si za skinse stavio sliku postave iz prva dva ciklusa, pretpostavljam da su svi koji su glasali za skins glasali upravo radi season 1 and 2!!!!am i right, fellows skin-lovers????

  5. max Says:

    Sale šefe, Nadan V. ipak više baca na Klunjaru. Ali ima malo i od face… više u điru.

  6. Tonći Says:

    “Znam, znam, to je jedna od čari top-lista, to ritualno kukanje, reći će Tonći, jelda”

    pa naravno da ću ti to reći🙂

    “Jer to nije tvoja lista, mali čovječe, individuo, več od nekih ljudi koji nisu ni gledali minute te tvoje serijice nad kojom kukulečiš.”

    svakako da će na jednoj ovakvoj listi biti masu serija koje bi se sigurno puno bolje plasirale da ih je gledalo više ljudi, ali nije ni sve u tome – npr. na 11. mjestu se nalazi jedna druga serija koja je dobila isti broj glasova kao i “Deadwood”, ali je zato dobila i skoro tri puta više bodova! no otom-potom.

  7. Tonći Says:

    a inače, meni Faca nekako najviše baca na onog jednog tipa koji nije Elliott Gould ali jako liči na njega – ne sjećam se kako se zove, znam samo da uvijek, al baš UVIJEK, glumi neke totalne ljigavce

  8. Igor Says:

    Zoki,ne kukulečem (uostalom,čini mi se da meni Deadwood nije bio ni u prvih 20),ali serija je stvarno nisko na listi…:)

  9. Anonimno Says:

    jebo vas seks i grad mrtvim kurcem.

  10. Poznat Says:

    Jebo tebe dedvud pištoljom u pakšu.

  11. hrvoje Says:

    ja sam skužio da sam neozbiljan i da sam mogao ubacit još bar 10 serija na svoju listu. a u međuvremenu pogledao californication (tri sezone, četiri dana, fuck yeah, kakav život) i apsoštrumpfno se oduševio. jebaji ga. ne kužim zašto bi netko ovakve liste ozbiljno shvaćao…

  12. bb Says:

    Nitko normalan ne shvaća ovakve liste ozbiljno, al’ uvijek je zabavno kukati.

  13. Tonći Says:

    kukanje je zakon, ja stvarno ne znam što ljudi toliko kukaju!

  14. Vatroslav M. Says:

    Ja sam počeo gledat Undeclared neki dan.😦

  15. Gogo Says:

    Ja nisam još!🙂

  16. Igor Says:

    Gorane,si odgledao FRIDAY NIGHT LIGHTS? Ako nisi,nema ti spasa!🙂

  17. Gogo Says:

    Jesam, ali samo prvu sezonu (i to skoro dvaput – neke sam epizode ovih dana ponovio prije nego počnem gledat drugu) tako da mi je na listi bila niže nego što bi vjerojatno bila da sam gledao i ostale sezone. Sad, jel to bilo dosta da upadne na zajedničku, vidit ćemo, nadam se što kasnije!

  18. Gogo Says:

    Gali – u pravu si, ja sam gledao Skinse samo prve dvi sezone i za njih i glasao.

    Igore – čekaj, tebi Deadwood nije ni među 20, a prenisko ti je da je ukupno četrsneki?🙂

  19. Igor Says:

    Prvo,čini mi se da mi Deadwood nije u prvih 20,moram naći tu listu negdje na kompu. No,svejedno,Sviđen i Wu u društvu Samanthe i Carrie? Užas. :)))
    Drugo,Friday Night Lights je u prve tri sezone fantazija od serije. Četvrta sezona je baš loša,a nekako mi se čini da će takva biti i posljednja,peta.Hebiga.

  20. bb Says:

    “No,svejedno,Sviđen i Wu u društvu Samanthe i Carrie?”

    Sexwood – Carrie & Co. putuju natrag kroz vrijeme i završe u Deadwoodu kao Cyjeve kurve. Ja bi to gledala.

Odgovori

