Dan 2 – Dan (Deacon) velikih lavova

by

Nije bila počela ni druga večer festivala, a ja sam već osjetio zgaženi umor – bit će zajebano izdržati do petka. Ali, nema mi pomoći, jer Žedno uho u kozmičkom poretku stvari nije toliko bitno da bi se zbog njega odgađali standardni interesi i obaveze, a opet mi je osobno previše primamljivo da bih ga kojeg dana naprosto eskivirao. Možda se odmorim u četvrtak, takav mi je nekako plan, pogotovo što će kasnije te noći Sunsi tražiti ulaznicu za mjesto na kojem nisu bili od 2007., drugi krug plejofa. Kad smo već kod sporta, nije me ni najmanje sram priznati da baš zdušno navijam za čovjeka koji bi da zna išta bio najbolji nogometaš svijeta, a ovako je samo najveći car – Ola Tri Gola! Sinoćnji su program festivala otvorile žovijalne jazz iskusnjare Charles Gayle i Han Bennink, pa sam u skladu s privatnim preferiranjem nogometne improvizacije (normalno je da pucaš desnom nogom, ali možeš i lijevom, s tim da se računa i gol glavom) nad onom slobodnozidar… ups!, slobodnodžezerskom nastup ovoga dua pokušao izbjeći u korist podrške novome bavarskom princu. U tome nisam baš uspio u potpunosti, jer su u &TD-ov kafić izgleda postavljeni zvučnici putem kojih se festivalske svirke mogu slušati i u slučaju da vam je draže sjediti uz pivo i razgovor s ekipom, negoli koncert gledati u mračnoj dvorani. Ono što sam čuo ponovno je potvrdilo sve moje sudove o postojanju dvaju dijametralno oprečnih žanrova, muzike i jazza, ali je po informacijama prijatelja glavna atrakcija bila ono što nisam vidio. Bennink i Gayle se navodno jako dobro zabavljaju i zabavljaju druge dok sviraju. Vjerovat ću, a ne provjeravati. Zabavlja li se Carla Bozulich, koja je svirala nakon njih, imalo na stejdžu, onda je to isključivo zbog uživanja u izazivanju nelagode kod publike koje prisustvuje njenim avangardnim egzorcizmima. Sumnjam kako se osjeća super zbog emocija od kojih su joj izgrađene pjesme, barem one iz sinoćnje set liste. Naime, njezin je nastup, u kojem je njenima glasu i gitari potporu pružao čelist Francesco Guerri, sasvim opravdao ime projekta, odnosno ove inkarnacije ove kultne punk-kantautorice – Bloody Claws. Nepregledne količine bučnog feedbacka i razornog struganja u moje su se uši stvarno zabijale kao oštre kandže u golo meso. Bilo je očito kako protekle godine nisu nimalo smekšale ženu koja je bila član jednih Ethyl Meatplow, a koje sam nabavio greškom misleći kako će Carla i u svojim drugim bendovima pičiti isti onaj kataklizmični cow-punk koji je trusila u The Geraldine Fibbers. Nažalost nije, a nije ni jučer, kada je za svaku Marianne Faithfull/PJ Harvey zlokobnu baladu odradila i još jedan vrtlog krikova iz pojačala, koji su mi sjedali malo teže. Ali, vjerujem ipak ne toliko teško kao Carla sama, koja se na kraju svoje svirke s pozornice spustila među lagano nervozne prve redove i stala valjati po (ne)sretnicima u njima. Sva sreća, bio sam joj izvan domašaja, a za vrijeme bis-pauze sam za svaki slučaj zauzeo udobne stražnje pozicije. Sasvim drugačiji model rješavanja negativne energije ponudio nam je posljednji član jučerašnjega znatno shizofrenog lajnapa – nemojte me krivo shvatiti, takvi mi ni najmanje ne smetaju – pomaknuti hype-performer Dan Deacon. Gdje je Carla crne misli i slutnje na silu izvlačila na čistinu, Dan ih je odlučio jednostavno razmrviti nuklearnom bombom party ludila. Iako su mi kod kuće njegovi ‘Spiderman Of The Rings’ ili ‘Bromst’ (one opskurnije samizdate se nisam ni najmanje trudio nabaviti) ponekad još i znali osiguravati sasvim ugodnu pozadinu igranju Zume ili nekome neobaveznom kuckanju, uživo me je njegova glasna stroboskopija prečesto podsjećala na Scooter a da bih ga otvorenije pohvalio. Zabrinjavajuća činjenica, zabrinjavajuća po mene, jel, jest ta što sam dobar dio njegova showa proveo lagano cupkajući, na samom startu odobrovoljen efektnim feelgood spikama. Bilo mi je toliko zabavno – ono, totalna bolnica! – da mi nije zasmetao niti odabir održavanja nastupa među publikom, na parteru iz kojeg su dotad ekspresnom akcijom bile izbačene pomične stolice iz kojih je ipak bilo lakše pratiti prethodna dva nastupa. Ponovit ću još jednom – granica između benda i publike nije nikakva prepreka, nego nužnost normalnog uživanja u svirci! Želim čuti, ali želim i vidjeti! No, opet, vidio sam sasvim lijepo, fluorescentno zelenu kostursku glavu, zabodenu kao zastavu na…, hm, miks pult, trntejbls, CD plejer? Ne znam, jer to nisam vidio. Dakle, početno odbrojavanje u kojem je pojedine brojeve trebalo zamijeniti najdražim te najpoštovanijim likom iz ‘Kralja lavova’ izravno je naznačilo nivo kasnije vesele pizdarije, a uvod u plesni konkurs, u kojem je Viski naprosto briljirao, pokazao je Danovo zavidno poznavanje zakučastih balkanskih geopolitičkih odnosa. Najavivši da su Slovenci sinoć u plesu bili sjajni, bez greške je razbudio hrvatski nacionalni ponos – normalno da ćemo bit duplo bolji! Jesmo li bili, odnosno jesu li bili, jer se osobno nisam odvažio survati u vrzino kolo, ne mogu garantirati, ali nakon toga urnebes nije jenjavao ni za nijansicu. Stvarno zabavno iskustvo, koje mi je bilo drago doživjeti, ali jednom će biti itekako dosta. A danas: A cowboy, a nurse or a fireman, There’s so many things that you can be, You can set bigger goals but set your soul, yeah, set your soul free! Grante, oslobodi nam duše!

10 Odgovora to “Dan 2 – Dan (Deacon) velikih lavova”

  1. sokoj Says:

    ccc… publika koja ne želi da im zgodna pjevačica sjedne u krilo. meteoru udri već jedanput, posao je obavljen.

  2. Gogo Says:

    A sad zgodna, kako kome, ali bez obzira na sve, mene bilo strah!

  3. anida Says:

    smiješan pas glava mu mala a tijelo kao u čovijeka a što se tiče toga mnogo je zgodna…….a mene strah onoga psa……

  4. amela Says:

    opa pa anida strah strah……

  5. anida Says:

    šta a i ti sigurno amelica strah strah opa opa bolje se slaže…….kada bih se ja pttala a ja se i pitam hahahahhahah………

  6. amela Says:

    eeeeeeee ovo nije za dop nego komentari……..

  7. anida Says:

    pa šta ću kada si ti prva započela ja samo odgovaram………….

  8. amela Says:

    ja kako te nije stid tako da pričaš o meni anida baš baš baš mene bi jako bilo stid a tebe izgleda ništa nije stid kad mi se tako obraćaš hahahahahahhahahahahahha nije te stidddddddddddd mene………..

  9. anida Says:

    stvarno dosta više ne odgovaram………ĆAO………..

  10. amela Says:

    OPA JESI SE TO PREPALA ANIDA STRAH STRAH OPET……..

Odgovori

